Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Tak Salah Saya Terima Hadiah - Najib

28-6-2018 10:15 AM |Dilihat:4024| Komen: 135
Selama bertahun-tahun sebagai ketua kerajaan, kami menerima hadiah yang banyak 
daripada pemimpin asing termasuk teman dan saya tahu mengikut peraturan, 
tidak salah untuk menerima hadiah. Hadiah ini terkumpul selama beberapa dekad."

Berkata dalam temu bual eksklusif bersama portal berita Malaysiakini, Datuk Seri Najib Razak menegaskan beliau tidak bersalah dan berhak menerima hadiah sepanjang menjadi Perdana Menteri, lapor Harian Metro.


Foto: Reuters

Sebagai contoh, Dr Mahathir mengakui menerima 40 ekor kuda daripada temannya dan pemimpin asing dan beliau secara terbuka menggunakan banyak jet korporat kawannya, maka tidak salah menerima hadiah, katanya.

Sementara itu, Najib berkata, isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor terkejut dengan jumlah dan nilai barang rampasan yang dinyatakan.

Saya fikir jumlah itu, dia (Rosmah) tidak percaya jumlahnya sebanyak itu. Dan juga beberapa barang itu, ada barang kemas yang dihantar untuk tatapan dan akan dikembalikan. Oleh itu, kita perlu mengenal pasti barang ini dan mengembalikannya, katanya.

Menurut Najib, tak semua barang kemas berkenaan milik Rosmah, sebaliknya ada yang dimiliki anak perempuan mereka, Nooryana Najwa, suaminya dan ibu mentua Nooryana Najwa.

Janganlah kita melompat dengan sebarang kesimpulan pada tahap ini. Mari kita periksa barang berkenaan satu persatu, katanya. - CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 135
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote sharlenetexas 3-7-2018 02:30 PM
Cured ham leg kalau versi Malaysia tukar daging dendenglah kot. Ke serunding daging premium.

Lain-lain Komen

Quote kaseh80 27-6-2018 10:46 PM
Kan Jibun dah jawab kata semua itu HADIAH
Quote dodolgemok 27-6-2018 10:56 PM
Cacai bodoh cam @tobby @Simunggu @iloveselangor jah yg percaya dgan hadiah rm1billion tu.
Quote neo_5050 27-6-2018 11:03 PM
"Selain itu, ditanya adakah ia tindakan beretika apabila seseorang yang mempunyai jawatan menerima hadiah yang berharga, Najib memberitahu isteri bekas presiden Amerika Syarikat Barrack Obama, Michelle turut menerima hadiah berjumlah berjuta-juta daripada bekas pemerintah Arab Saudi, Raja Abdullah Abdulaziz Al Saud."


Jap i wassap Michelle tanya betul ke sheols dapat hadiah harga joota-joota
Quote Elle_mujigae 27-6-2018 11:14 PM
okie dokie..iols percaya...
Quote harkktuih 27-6-2018 11:25 PM
Lepas i baca pengakuan ini, terus rasa simpati kat kak ros
Quote Leeanne88 27-6-2018 11:25 PM
Panjangnya jawapan. Pening nak baca
Quote batmana 27-6-2018 11:35 PM

[/img]

camtu bubarkanla SPRM ..
pengawai smua kene terima hadiah,cm penguatkuasa dpt, apala sgt rm50 dari juta2 RM tu..

Quote sharlenetexas 27-6-2018 11:43 PM
Tokjib jawab tak tau ke?
Ni ala2 tok laki yg tak tau bini ada simpan koleksi Tupperware kt ofis. Bini tak berani bawa balik rumah takut laki bising. Analogi ajelah.
Quote aechae 27-6-2018 11:50 PM
So kira klu g 1 negara or wakil negara tu melawat cni dpt 1 hadiah mahal lah? Xcmpur hadiah besday lg, anniversary lg

Cmtu nk tunM lg byk kot dpt hadiah...yelah 22 tahun jd PM sblum ni...
Quote roy3 27-6-2018 11:51 PM
loser sgt claim hadiah pukul rata..duit 116milion pn simpan dlm umah sendr..xde tmpt selamat ke selain rumah sendr??derma pn masuk akaun sendr..sp2 tegur kene pecat
Quote MeghanK 27-6-2018 11:52 PM
panjang nya artikel..iols rajin pulak baca sampai habis ..so kali ni keyword dia 'hadiah' ye
Quote MeghanK 27-6-2018 11:52 PM
btw sapa bekas perenang negara tu
Quote scorpionkiki 27-6-2018 11:58 PM
neo_5050 replied at 27-6-2018 11:03 PM
"Selain itu, ditanya adakah ia tindakan beretika apabila seseorang yang mempunyai jawatan menerima h ...


kak ros  Michelle Obama...whoaaa
Quote jofizo 28-6-2018 12:02 AM
MeghanK replied at 27-6-2018 11:52 PM
btw sapa bekas perenang negara tu

Si mydin tu kot....yg berenang kt selat inggeris
Quote jofizo 28-6-2018 12:04 AM
Btw,  mcm biasa dh terkantoi baru nk ngaku tuh semua hadiah, sblm2 tu senyap ja....

Mcm  duit 2.6b dulu jugk...mula2 punya la dok nafi ckp fitnah la apa la...bila dh terkantoi br ngaku duit derma
Quote tobby 28-6-2018 12:05 AM
Barang2 hadiah mahathir dari ketua2 krjn dan org2 politik penuh satu galeri di Galeri Perdana Langkawi. Apa nak heran. Najib juga patut ada satu galeri perdana mcm Tun M utk segala koleksi hadiah beliau.
Quote babyhubby85 28-6-2018 12:05 AM
apa2lah bijan..... tunggu je la bila so called HADIAH tu makan diri balik. pelik aku bijan nie so poised menjawab panjang berjela
Quote mbhcsf 28-6-2018 12:12 AM

makna kata ? derma jugak ka ni?

hmm....
Quote cmf_Strawberry 28-6-2018 12:47 AM
tobby replied at 28-6-2018 12:05 AM
Barang2 hadiah mahathir dari ketua2 krjn dan org2 politik penuh satu galeri di Galeri Perdana Langka ...

Tapi hadiah3 kat galeri perdana tu bukan dlm bentuk mata wang, barang kemas or barang peribadi. Hadiah tu dalam bentuk frame la, kraftangan, pen etc.

Lihat semua komen(135)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.080196s Gzip On
To Top