Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Nilai Barangan Rampasan Milik Keluarga Najib, Cecah RM1 Bilion

27-6-2018 12:52 PM |Dilihat:12701| Komen: 416
Keseluruhan wang tunai, barang kemas, jam tangan dan beg berjenama milik keluarga Datuk Seri Najib Tun Razak yang dirampas di enam lokasi penggeledahan mencecah nilai lebih RM1 bilion.

mStar Online melaporkan, daripada 72 beg yang dirampas, 25 daripadanya mengandungi kira-kira 12,000 barang kemas.

Foto: mStar Online
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh berkata,

"Jumlah keseluruhan mencecah RM900 juta hingga RM1.1 bilion... semua sekali dari enam lokasi penggeledahan," katanya.

"Daripada 12,000 barang kemas itu, 1,400 adalah rantai, 2,200 cincin, 2,100 gelang, 2,800 subang, 1,600 kerongsang dan 14 tiara.

"Jumlah harga barang sahaja bernilai RM440 juta tidak termasuk kos tukang upah dan pembuatan barang tersebut.

"Pakar menyatakan bahawa harga pasaran adalah 50 hingga 100 peratus lebih dengan mengambil kira kos tukang dan juga reka bentuk.

"Maka dengan tambahan 50 hingga 100 peratus lebih, harga pasaran bagi barang kemas itu mencecah RM660 juta atau RM880 juta."

567 beg tangan dari 37 jenama pula bernilai RM51.3 juta.

Masa selama lapan hari diperlukan untuk mengira nilai beg tersebut.

"Ini termasuk beg jenama Bijan, beg mewah yang direka khas dengan ada yang berharga RM1.6 juta setiap satu," tambahnya. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 416
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote riyadhK 4-7-2018 04:48 PM
kucingitam replied at 28-6-2018 12:12 PM
hahaha...kesian alip asyik show off kekayaan, sampaikan tunjuk slipar lv , slipar gi pasar katanya ...

Entah2 kak mah euuuwwwww kan saja selipar lv ni

Lain-lain Komen

Quote samasam90 27-6-2018 10:19 AM
gegeh la kan bertenggek kat pantry.. harap2 berbaloi lah pertenggekan itu..
Quote sarahmirza 27-6-2018 10:45 AM
Ada yg rajin hupdate setiap 10 minit tak?
Quote mizruncing 27-6-2018 10:51 AM
any news??
Quote dubuk 27-6-2018 10:53 AM
mana ada                  
Quote noor2 27-6-2018 10:54 AM
Tak ada sapa nak buat muka polis Singh ni sebagai profile kah
Quote cik_chili 27-6-2018 10:55 AM
Haah...xde pun..
Quote harkktuih 27-6-2018 10:56 AM
ada streaming link x..
Quote AznieBunnie 27-6-2018 11:02 AM
ada update tak?
opis tadak tv
Quote paz 27-6-2018 11:02 AM
Apa news dia?
Quote haryatie 27-6-2018 11:04 AM
apa berita nya yerrr..
ofis ada tv x tp x bleh tengok time keje..
Quote dubuk 27-6-2018 11:09 AM
sekarang               
Quote brums08 27-6-2018 11:09 AM
Baru ada..pegawai lebih 150org n they worked thru the raya holidays.Jumlahnya terlalu besar dan wang tunai dari 35beg 116juta lebih
Quote brums08 27-6-2018 11:12 AM
26matawang dan 3 ari utk mengira 22 pegawai Bn dan 6 mesin duit.Dari 72 beg brg kemas spt cincin berlian dll jumlah 12 ribu item n 16ari utk kira.Pakar beritau hanya cost estimate batu permata exclude workmanship upah rm440 juta hanya cost berlian shj.Harga pasaran 50 hingga 200 more design dll.
Quote Lena-lovecraft 27-6-2018 11:13 AM
Jewellery kak mah 12,000 pcs amounting rm 800 jota market price ...
Quote kecimpret 27-6-2018 11:14 AM
880m!!!!


Quote kecimpret 27-6-2018 11:15 AM
rantai kak mah 6.4jota!!!
Quote bakingsoda 27-6-2018 11:16 AM
orang ke saka yang pakai barang kemas tuh
Quote brums08 27-6-2018 11:16 AM
Merampas necklace bangle earring beribu2 item..brooch je 1600,tiara 14 took us long time.Paling berharga rantai cost shj 60juta berlian kuning.Beg tgn sebyk 567 various type selama 8 ari.Jumlah jenama 37 hermes prada chanel bijan dll.Customade beg yg berharga 1.6juta dll.Item jam tgn sbyk 423 utas jumlah 78juta.
Quote brums08 27-6-2018 11:18 AM
Total amount rm900 juta hingga ke 1.1billion.Tu harga cost dan harga pasaran 50 hingga 200peratus lebih.

Lihat semua komen(416)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.078137s Gzip On
To Top