Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

"Tahfiz Ja Ke Tak Boleh Pegang Tangan? Orang Lain Tak Tegur Pula" - Netizen Bergaduh Tentang Raja Atiq

12-6-2018 12:01 PM|Oleh: Azza | Dilihat: 2065| Komen: 13




Penangan drama bersiri Nur memang hebat. Dengan jalan cerita 'anti-cliche', pelakon berkarektor, ia menjadi trending sepanjang Ramadan ini. Antara yang menarik perhatian ialah watak adik kepada Ustaz Adam iaitu Amirul atau nama sebenarnya Raja Muhd Atiqullah Shah,18 yang tampaknya menjiwai watak sebagai pelajar tahfiz.

Apakan tidak, Atiq adalah bekas pelajar tahfiz dan pernah menjadi johan Da'i muda Al-Quran ketika berusia 14 tahun di Sekolah Maahad Tahfiz Wal Tarbiyyah Darul Iman, Terengganu.

Hal ini membuatkan Atiq dipandang tinggi oleh para peminat hiburan sementelah lagi apabila mendengar alunan suaranya mengaji yang  sedap didengar. Namun, dalam satu temubual bersama Utusan Malaysia, Atiq menjelaskan yang dia tidak kisah berlakon bersentuhan, asalkan tidak melampaui batas nyata mengugat keamanan netizen.

Foto : IG Hits Utusan

Ramai yang tidak setuju dengan pendirian pelakon baru tersebut yang telah mencemarkan nama baik pelajar tahfiz.


Namun, ada netizen yang memahami tuntutan sebagai pelakon yang semestinya mengikut arahan untuk menjayakan sesebuah drama.


Terjadi perbalahan antara netizen yang menyelar pendirian Atiq dan juga peminat yang menyokong Atiq ini.


Bagi golongan yang menegur, ia adalah tanggung jawab mereka tetapi berasa pelik dengan golongan peminat yang seolah-olah membenarkan adegan pegang semata-mata dengan alasan mengikut arahan.




Apa pun, kita tunggu dan lihat perkembangan lakonan Raja Atiq ini. Lagi pula dia masih baru dan memerlukan masa untuk menyesuaikan diri dalam industri hiburan ini.  - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
1
Komen: 13
Komen

Previous : Kurang Sopan! Safiey Illias Ditegur Tayang Punggung!

Next       : Lagu Haqiem Rusli Pelat Sebutan Inggerisnya - Adibah Noor Sedia Tunjuk Ajar

Komen Terbaru

Quote dekmieDandy 13-6-2018 02:00 PM
nape nipple dia pelik

biasa nipple camtu org yang bina badan tu

Lain-lain Komen

Quote Jajabeans 12-6-2018 12:14 PM
Muka mcm syafiq kyle ckit2. Boleh pegi jauh budak ni. Ada bakat n rupa. Isu dia nk sentuh ke tak lantak dia la. Dia sndri pilih nk jdi retis tmbah2 pelakon scene2 sebegitu mmg xboleh nk elak la. Nk2 budak ni bru lgi nk bertatih, kang demand mcm2 org kata kekwat pulak.
Quote besarkecik 12-6-2018 12:18 PM
Ohh gayah ni..
Quote jellyjelly 12-6-2018 12:21 PM
Cerita anti cliche? Sama je storyline mcm cerita lain. Bezanya watak org kaya tukar ke watak ustaz.

Mcm netizen ckp kalau org tu betul2 alim ke apa. Dia takkan join bidang hiburan. So fhm2 la kan.

So, skrg ni, yg netizen dok kecam bbrp pelakon lelaki yg tak mahu pegang pelakon wanita tu? Apa cerita?
Itu lagi bagus la pendirian mcm tu. Berbanding pelakon who are yus ni.
Quote limaubali007 12-6-2018 12:27 PM
Sucinya muka heolss zaman sekolah...
Quote Catpaw 12-6-2018 12:31 PM
Dah berilmu tapi tak beramal, rugi ilmu ko
Quote ladyflower 12-6-2018 01:34 PM
mirul...mirul...baik2 jangan sampai kena sihir
Quote no_el 12-6-2018 01:39 PM
Dia tahfiz smpai form 3 je.
So xleh la nak demand dia mcm ustaz
Ape je la dik
Kalo nk jd plakon kena ingat
Jgn buat benda bodoh, porn n mendadih. Tu celaka besor dlm idup ko
Quote chicozinn 13-6-2018 12:16 PM

mamat ni ummah closet ke yachhh??
Quote slyfynx 13-6-2018 12:54 PM


Ate gambar camni pun ade
Quote miemiecha 13-6-2018 12:56 PM
alahaiiii
tapiz bukan xde napesu, sedangkan paderi pun bernapesu...
ikut ko lah dik, pikir mana yg baik...
Quote imanda 13-6-2018 01:00 PM
slyfynx replied at 13-6-2018 12:54 PM
Ate gambar camni pun ade

aiyakkk
ku pikirkan suci murni gitu namunnnn
Quote lolita737 13-6-2018 01:27 PM
rasanya mirul yg akan selamatkan Nur malam ni..hehehe.
Quote dekmieDandy 13-6-2018 02:00 PM
nape nipple dia pelik

biasa nipple camtu org yang bina badan tu

Lihat semua komen(13)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.046251s Gzip On
To Top