Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

"Tahfiz Ja Ke Tak Boleh Pegang Tangan? Orang Lain Tak Tegur Pula" - Netizen Bergaduh Tentang Raja Atiq

12-6-2018 12:01 PM|Oleh: Azza | Dilihat: 4102| Komen: 21




Penangan drama bersiri Nur memang hebat. Dengan jalan cerita 'anti-cliche', pelakon berkarektor, ia menjadi trending sepanjang Ramadan ini. Antara yang menarik perhatian ialah watak adik kepada Ustaz Adam iaitu Amirul atau nama sebenarnya Raja Muhd Atiqullah Shah,18 yang tampaknya menjiwai watak sebagai pelajar tahfiz.

Apakan tidak, Atiq adalah bekas pelajar tahfiz dan pernah menjadi johan Da'i muda Al-Quran ketika berusia 14 tahun di Sekolah Maahad Tahfiz Wal Tarbiyyah Darul Iman, Terengganu.

Hal ini membuatkan Atiq dipandang tinggi oleh para peminat hiburan sementelah lagi apabila mendengar alunan suaranya mengaji yang  sedap didengar. Namun, dalam satu temubual bersama Utusan Malaysia, Atiq menjelaskan yang dia tidak kisah berlakon bersentuhan, asalkan tidak melampaui batas nyata mengugat keamanan netizen.

Foto : IG Hits Utusan

Ramai yang tidak setuju dengan pendirian pelakon baru tersebut yang telah mencemarkan nama baik pelajar tahfiz.


Namun, ada netizen yang memahami tuntutan sebagai pelakon yang semestinya mengikut arahan untuk menjayakan sesebuah drama.


Terjadi perbalahan antara netizen yang menyelar pendirian Atiq dan juga peminat yang menyokong Atiq ini.


Bagi golongan yang menegur, ia adalah tanggung jawab mereka tetapi berasa pelik dengan golongan peminat yang seolah-olah membenarkan adegan pegang semata-mata dengan alasan mengikut arahan.




Apa pun, kita tunggu dan lihat perkembangan lakonan Raja Atiq ini. Lagi pula dia masih baru dan memerlukan masa untuk menyesuaikan diri dalam industri hiburan ini.  - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
1
Komen: 21
Komen

Previous : Kurang Sopan! Safiey Illias Ditegur Tayang Punggung!

Next       : Lagu Haqiem Rusli Pelat Sebutan Inggerisnya - Adibah Noor Sedia Tunjuk Ajar

Komen Terbaru

Quote Rhyno 13-7-2018 11:22 AM
slyfynx replied at 13-6-2018 12:54 PM
Ate gambar camni pun ade

wow. harap2 bideo Raja Atiq plak viral pasni.....

Lain-lain Komen

Quote Jajabeans 12-6-2018 12:14 PM
Muka mcm syafiq kyle ckit2. Boleh pegi jauh budak ni. Ada bakat n rupa. Isu dia nk sentuh ke tak lantak dia la. Dia sndri pilih nk jdi retis tmbah2 pelakon scene2 sebegitu mmg xboleh nk elak la. Nk2 budak ni bru lgi nk bertatih, kang demand mcm2 org kata kekwat pulak.
Quote besarkecik 12-6-2018 12:18 PM
Ohh gayah ni..
Quote jellyjelly 12-6-2018 12:21 PM
Cerita anti cliche? Sama je storyline mcm cerita lain. Bezanya watak org kaya tukar ke watak ustaz.

Mcm netizen ckp kalau org tu betul2 alim ke apa. Dia takkan join bidang hiburan. So fhm2 la kan.

So, skrg ni, yg netizen dok kecam bbrp pelakon lelaki yg tak mahu pegang pelakon wanita tu? Apa cerita?
Itu lagi bagus la pendirian mcm tu. Berbanding pelakon who are yus ni.
Quote limaubali007 12-6-2018 12:27 PM
Sucinya muka heolss zaman sekolah...
Quote Catpaw 12-6-2018 12:31 PM
Dah berilmu tapi tak beramal, rugi ilmu ko
Quote ladyflower 12-6-2018 01:34 PM
mirul...mirul...baik2 jangan sampai kena sihir
Quote no_el 12-6-2018 01:39 PM
Dia tahfiz smpai form 3 je.
So xleh la nak demand dia mcm ustaz
Ape je la dik
Kalo nk jd plakon kena ingat
Jgn buat benda bodoh, porn n mendadih. Tu celaka besor dlm idup ko
Quote chicozinn 13-6-2018 12:16 PM

mamat ni ummah closet ke yachhh??
Quote slyfynx 13-6-2018 12:54 PM


Ate gambar camni pun ade
Quote miemiecha 13-6-2018 12:56 PM
alahaiiii
tapiz bukan xde napesu, sedangkan paderi pun bernapesu...
ikut ko lah dik, pikir mana yg baik...
Quote imanda 13-6-2018 01:00 PM
slyfynx replied at 13-6-2018 12:54 PM
Ate gambar camni pun ade

aiyakkk
ku pikirkan suci murni gitu namunnnn
Quote lolita737 13-6-2018 01:27 PM
rasanya mirul yg akan selamatkan Nur malam ni..hehehe.
Quote dekmieDandy 13-6-2018 02:00 PM
nape nipple dia pelik

biasa nipple camtu org yang bina badan tu
Quote serawadurian 12-7-2018 03:55 PM
Mcm mcm doniawi
Quote notsospecial007 12-7-2018 03:58 PM
sebaiknya xpayah bersentuhan la dik.. tunjukkan contoh yg baik.. xsentuh pun janji feel smpai kt penonton dah ok dah..
Quote hangdenim 13-7-2018 02:03 AM
dekmieDandy replied at 13-6-2018 02:00 PM
nape nipple dia pelik

biasa nipple camtu org yang bina badan tu

Tak pasal2 iols tengok dua kali gambar shirtless heols.....
Quote pearl.silver 13-7-2018 07:23 AM
Johan sehari no 2

Maaf dik..akak xmampu nk husnuzon dgn kamu

Esok2 mesti ada up kisah cinta di set
Quote mieymiey 13-7-2018 08:00 AM
Muka heols ada iras Syafiq Kyle sikit.
Quote krustykrab 13-7-2018 09:26 AM
netizen bengong....

kalau mamat ni yg pilih bidang ni, dari awal dia akan tau yg bidang ni mmg tak blh elak segala benda yg terlarang....tak kisah la dia penah bljr sekolah tahfiz ke , prnh hafal quran 30 juzuk ke

sama je la dgn retis wanita yg bertudung bagai tu.

sama jgk dgn mak korg, kakak korang, adik gegirl korang, bapak, abang, adil lelali, atu, nenek...cer tgk ada diorg ikut syariat 100%? takde kan? so dok diam2 tak perlu nak bash org sgt....yg baik kita ikut yg tak elok kita elakkan

Lihat semua komen(21)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.044041s Gzip On
To Top