CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Degup Ramadan 2018 Lihat artikel

Sedapnya! Biskut Susu Bandung Guna 2 Bahan Sahaja

5-6-2018 12:51 PM| Diterbitkan: Cari-Faizal| Dilihat: 6544| Komen: 12|Original author: Oleh: Faizal

Description: Menjelang hari raya ni sudah pasti ramai yang sedang membuat persiapan untuk keluarga, anak-anak da ndiri sendiri. Baju raya dah tema warna apa tahun ni? Sedondon satu family ataupun warna-warni? Dan ...
Menjelang hari raya ni sudah pasti ramai yang sedang membuat persiapan untuk keluarga, anak-anak da ndiri sendiri. Baju raya dah tema warna apa tahun ni? Sedondon satu family ataupun warna-warni? Dan sudah pasti tak lupa kuih raya yang disediakan untuk para tetamu tatkala berkunjung ke rumah kita.


Zaman sekarang ni mudah je nak cari kuih raya dimana-mana pasar raya atau kedai rata-rata menjual kuih raya. Hanya perlu sediakan duit sahaja untuk membelinya. Tetapi ada juga yang beranggapan kuih raya yang dibuat sendiri mempunyai value tersendiri. 

Jadi, untuk anda yang ingin membuat kuih raya sendiri, apa kata jom cuba resipi biskut susu bandung yang hanya menggunakan 2 bahan ni. Bukan hanya mudah nak buat, tetapi rasanya tetap sedap.



Resipi Biskut Susu Bandung 

Bahan-bahan

1 Tin susu cair bandung cap Saji
1 Bungkus tepung jagung (mengikut kesesuaian untuk menjadi doh)


Cara-cara membuatnya

1. Campurkan tepung dan susu bandung sedikit demi sedikit dan uli sehingga menjadi doh. 

2. Terap mengikut bentuk yang dikehendaki ataupun masukkan di dalam cawan kertas kecil.

3. Bakar dalam suhu 150 darjah selsius selama 20 minit


4. Biskut anda siap untuk dimakan.

Wah.! Mudah sangat kan? Selamat mencuba! - CARI
6

Bagus
1

Marah
2

Terkejut

Sedih
3

Lawak
7

Bosan

Friends Rank (19 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote pearl.silver 5-6-2018 01:57 PM
Sama ngn resepi samprit susu je kn
Quote Catpaw 5-6-2018 02:24 PM
susu cair kan takda rasa. tak payah bubuh gula ke
Quote Catpaw 5-6-2018 02:25 PM
eh, baru nampak gambar susu. ok susu manis rupanya
Quote Zaien 5-6-2018 04:05 PM
sedapnyaaa... nak try la an t
Quote myakayina 5-6-2018 04:19 PM
ni mmg jimat habis ni klu buat..
Quote meow_tompok 5-6-2018 05:43 PM
wah nak kena susu ni
jarang nampak
Quote chinta89 6-6-2018 09:29 AM
mmg sehabis simple
Quote bedahmenjuyah 6-6-2018 11:41 AM
Sedap ni tp sama mcm semperit
Quote Foxey 8-6-2018 12:09 AM
Wow, nampak cam sedap
Quote duffyduck 8-6-2018 09:07 PM
gitu ja? xda baking powder butter smua? wow
Quote missDollie 10-6-2018 11:00 PM
Rasa ape jer..bertepung ke?
Quote Zaien 11-6-2018 01:58 AM
Sedap ke??  Dua bahan tu je kan?

Lihat semua komen(12)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

23-5-2022 11:02 PM GMT+8 , Processed in 0.075462 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top