Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Mantan Perdana Menteri Solat Tarawih Di Mana Pun Nak Dijadikan Isu Ke?

Oleh: Aimi|18-5-2018 12:25 PM |Dilihat:1726| Komen: 17
Masih belum reda lagi dengan cerita tentang politik dan kerajaan baru di bawah pimpinan Tun Mahathir. Ramai lagi rakyat yang masih tidak berpuas hati dengan mantan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak.

Baru-baru ini kelihatan Datuk Seri Najib menunaikan solat tarawihnya di Masjid Kg Baru dan berkongsi mengenainya di Twitter.

Foto: Twitter
Dalam kapsyennya, beliau selitkan sekali Hadis Riwayat Bukhari dan berdoa agar semuanya sentiasa diberkati Allah.

Malangnya walaupun beliau melakukan tuntutan ibadah, ramai yang 'panas hati" dan tak senang duduk.

Ada yang mempersoalkan Datuk Seri Najib hanya ingin bersolat di tempat yang selesa manakala rakyat pula bersolat di tempat yang terbuka. 

Ramai yang memberikan komen yang jauh menyimpang dari apa yang cuba disampaikan oleh Datuk Seri. Sampai ada yang sanggup komen beliau penjenayah dan sebagainya. 

Walaupun begitu ramai juga yang menyebelahi mantan perdana menteri itu. Kata mereka kenapa mesti mempertikaikan perkara tersebut sedangkan beliau sedang membuat perkara baik.

Mungkin rakyat masih terkesan dengan bekas pemerintahan beliau, sehinggakan perkara kecil tersebut boleh dijadikan isu. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 17
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote grouper 31-5-2018 06:58 PM
Rosmah ke najib yg bayar photographer ni..x kan saja2 dtg masjid tangkap gmbar org solat terawih..x terawih ke org tu

Lain-lain Komen

Quote sharlenetexas 18-5-2018 01:45 PM
Masjid mana tu.
Ok dah baca. Masjid Kampung Baru.
Quote grizz 18-5-2018 02:16 PM
yg korg gigih follo die lg wtpe..kejadah nye..pstu meroyan.
Quote ninjago 18-5-2018 02:36 PM
melampaunya baca twitreply sensorg.. mmg la dia buat salah tapi sampai camtu skali org nak hina, mmg sgt melampau. semoga berbalik kt org2 yg hina dia tu.. kalau melampaui batas pun Allah tak suka. hati2 , lagi2 time bulan Ramadhan nie
Quote ninjago 18-5-2018 02:38 PM
semoga Allah mengampuni dosa2 DSN dan diberikan hidayah. semoga dia diadili mengikut undang2 yg sepatutnya
Quote zaliza 18-5-2018 02:41 PM
Allahu..udah-udah ler tu kan..
apa yg buruk tu biar dia dgn Allah sahaja..bukan urusan kita nak tentukan dia dpt hukuman itu dan ini.. Allah akan ada... ada hikmahnya Allah aturkan Malaysia ada pemimpin macam-macam. Iktibar untuk kita jugak kan.. Peace No War..

#justforsharing #justmy2cents

Orang yang berfikiran positif tak suka menyalahkan sesiapa, menyalahkan situasi, keadaan, persekitaran, mahupun benda. Dia mengkaji di mana silapnya, menganalisa lalu mengambil inisiatif berubaha ke arah yang lebih baik.
Mungkin, hari ini 'dia' silap. Mungkin 'dia' GAGAL. Mungkin 'dia' dah nak give up.

Siapa tahu, esok mungkin hari yang cemerlang untuk 'dia'!

SEMUA ATURAN ALLAH..wallahualam..
Quote ms.mango 18-5-2018 02:52 PM
kesian pulak tgk dia.. xknla dia nak solat pn jd isu.. yg komen tu pn haihhhh
Quote sabar_sabariah 18-5-2018 02:57 PM
Najib reply: Biasalah 1 Ramadhan memang penuh orang tarawih sampai melimpah2 ke luar masjid bentang tikar bagai. Masuk setengah Ramadhan, tinggal berapa saf je. keh keh
Quote besarkecik 18-5-2018 03:13 PM
Nak selesa, datang awal rebut saf pertama la. Tu pun tak boleh fikir ke. Ada banyak masjid, tetap pilih nak solat dekat kawasan tak selesa. Hayooo tolonglah move on
Quote aciik 18-5-2018 03:49 PM
orang yang tangkap gambar ni tak solat ker???ni mesti diupah utk tangkap najib waktu solat supaya nampak syahdu.....boleh baca dah...
Quote nooriesz 18-5-2018 05:59 PM
1 dunia tau kot perangai die cmne.. ni org tu buat ibadah pun ko sebok nk kecamm.. baghal sgttt perangai!!
Quote Zazama 18-5-2018 11:14 PM
Solat tarawikh hak semua umat Islam.  Benarlah DSN ada kesalahan dia tapi bab solat jangan dipersoalkan.
Quote apedehal 20-5-2018 06:28 AM
kdg2 teruk sgt plak tgk pangai manusia2 yg lebih sudu dr kuah ni...moga2 mati sempat mengucap la takut juga kan tgh2 tweet maki tu ter mati plak.. merangkak kat sna satu hal lg. betul la madey kata rakyat malaysia ni uneducated esp. yg obses sgt dgn kerajaan skang..ekeke
Quote haryatie 21-5-2018 12:07 PM
biar la dia nk solat kat mana pun
Quote amon_79 28-5-2018 03:23 PM
tukang tangkap gambo period kaaa xjoin skali solat terawih...
Quote samasam90 30-5-2018 10:56 AM
amboi tajuk hang.. adik retis mengangkang, adik retis break, pun hang amek kisah.. ne bekas pm, opkos lagi bagus amek kesah dari adikd retis yg lapar perhatian netizen.
Quote ally9970 31-5-2018 04:33 PM
soalan aku, sape yg amik gambar ni? nampak mcm tangkap dgn dslr by some pro photog, bukan gambar candid ni...
Quote grouper 31-5-2018 06:58 PM
Rosmah ke najib yg bayar photographer ni..x kan saja2 dtg masjid tangkap gmbar org solat terawih..x terawih ke org tu

Lihat semua komen(17)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.048983s Gzip On
To Top