CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Baca Ini! Joging Memudaratkan Orang Tubuh Besar Kerana...

19-4-2018 10:55 AM| Diterbitkan: Cari-Has| Dilihat: 2685| Komen: 10|Original author: Oleh: Has

Description: Anda bertubuh besar? Selalu menginginkan tubuh langsing? Anda pasti selalu bersenam, bukan? Jadi, sudah semestinya anda sering berjoging bagi mendapatkan hasil lumayan.
Anda bertubuh besar? Selalu menginginkan tubuh langsing? Anda pasti selalu bersenam, bukan? Jadi, sudah semestinya anda sering berjoging atau berlari bagi mendapatkan hasil lumayan. 


Tapi, tanpa disedari dengan bersenam seperti ini dapat membahayakan tubuh anda. Jangan pandang ringan ya! Anda sepatutnya tahu apakah cara bersenam yang sesuai dan betul buat anda.


Foto: Paceoh.com.au

Menurut pakar perubatan sukan Dr Ade Jeanne L Tobing, tubuh seberat 60 kilogram (kg) akan menjadi bersamaan dengan 480 kg ketika anda berjoging. Aktiviti larian seperti ini membahayakan lutut kerana ia tidak dapat menampung berat itu.


Jadi, apa perlu anda lakukan jika ingin kurus dan langsing?

Foto: deerfields.ca

Bertenang. Anda hanya perlu bersenam dengan berjalan laju sahaja. Berjalan laju merupakan salah satu cara bersenam di samping ia tidak membawa bahaya kepada tubuh. 


Foto: Bigsize.co.id

Berenang juga salah satu bentuk senaman yang baik untuk anda yang bertubuh gempal atau berat berlebihan.


Foto: Youtube.com
Jika anda tidak berminat dengan sukan renang, ada lagi cara lain. Anda boleh bersenam dengan cara berbasikal. Berbasikal juga tidak akan memudaratkan anda. 

Semoga info ini bermanfaat buat anda supaya sentiasa dalam keadaan baik. - CARI
29

Bagus
23

Marah
30

Terkejut
21

Sedih
29

Lawak
28

Bosan

Friends Rank (160 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Artemesiaa 19-4-2018 11:30 AM
Betul tu berjalan laju senaman paling mudah dah tak perlu banyak modal.  Cukup dengan hanya pakaian yang selesa dan kasut sukan.
Quote ladybugz 19-4-2018 11:45 AM
Naik bukit juga bagus.. jalan perlahan2 tp naik heart rate at the same time lutut friendly.
Quote Red_mAnc 19-4-2018 11:49 AM
kan dah cakap takyah lari....
Quote AnaisAnais 19-4-2018 11:49 AM
ladybugz replied at 19-4-2018 11:45 AM
Naik bukit juga bagus.. jalan perlahan2 tp naik heart rate at the same time lutut friendly.

ni mmg betul sangat ni...
Quote ninjago 19-4-2018 11:56 AM
jogging is so boring la.. better buat HIIT ke zumba ke plank ke pilates ke.. lagi efektif n tak seboring and sepenat jogging..
Quote fishcracker 19-4-2018 12:13 PM
Iol yang tak brbadan besar pn tak berjoging,ribcage sakit...
Quote grizz 19-4-2018 12:14 PM
xsuke lari..bek jln lelaju je..
Quote sufi^_^ 19-4-2018 01:13 PM
Masa badan beso buat power walking.
Bila badan mengecil boleh upgrade ke jogging.
Jogging tak boring bagi yang addicted
Quote kroit92 19-4-2018 09:23 PM
mak aku dah tua, berat badan berlebihan, tak habis2 ajak jogging

sekali kena sound doctor, nanti lutut makcik injured la wahai puan makcik sayang

dah, ni nak cari basikal kayuh dalam rumah tu pulak.. mak oh makkk
Quote RatuDunia94 19-4-2018 11:02 PM
Tp bila dapat habiskan 10 pusingan jogging track dlm masa yg ditetapkan rasa sgt puas..

Lihat semua komen(10)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-8-2022 06:07 AM GMT+8 , Processed in 0.073062 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top