CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Jom Buat Deodoran Dengan Hanya RM10, Boleh Jimat 6 Bulan!

18-4-2018 12:37 PM| Diterbitkan: Cari-Has| Dilihat: 5111| Komen: 21|Original author: Oleh: Has

Description: Siapa sahaja tidak menganggap deodoran itu sebagai satu perkara yang tidak penting? Pasti anda semua merasakan deodoran itu sebagai suatu alat terpenting dalam menjalani kehidupan seharian.
Siapa sahaja tidak menganggap deodoran itu sebagai satu perkara yang tidak penting? Pasti anda semua merasakan deodoran itu sebagai suatu alat terpenting dalam menjalani kehidupan seharian. 


Mana tidaknya, bau tubuh dihasilkan kelenjar peluh yang aktif sering kali menusuk lubang hidung dan menganggu anda. Dengan adanya deodoran, pasti akan membuatkan anda menjalani kehidupan seharian dengan lebih tenang. 


Foto: Giphy

Tetapi, setakat mana deodoran dibeli dapat dapat bertahan? Sebulan, dua bulan atau lebih lama? Ia pastinya bergantung kepada kekerapan anda menggunakannya. Jadi, jika deodoran cepat habis pasti rasa risau, bukan? 


Nah, Erabaru.com ada berkongsi salah satu cara bagi menghasilkan deodoran yang pastinya akan menjimatkan anda. Dengan hanya menggunakan RM10 ia dapat bertahan sehingga enam bulan. Wah!


Foto: Flantera.wordpress.com

Caranya mudah sahaja!

1) Batu tawas 

Foto: Bukalapak.com
Di mana boleh anda dapatkan batu tawas ini? Anda boleh mencarinya di kedai runcit India, mahupun farmasi atau kedai-kedai Arab.

2) Rendam batu tawas bersama air kira-kira 300ml. 
Anda boleh tentukan sendiri kepekatannya. Jika anda mempunyai bau tubuh yang kuat, maka perlulah menggunakan deodoran yang lebih pekat.

3) Selepas ianya larut, tapiskan.

4) Siap! Seterusnya anda hanya perlu memasukkan ke dalam botol semburan.

Foto: Muslim.blogspot.com

Deodoran hasil tangan anda ini boleh digunakan selepas mandi. Dengan hanya bermodalkan RM10, anda dapat menghasilkan deodoran yang pastinya dapat menjimatkan anda. Jadi, tunggu apa lagi? Anda patut mencubanya sekarang! - CARI
27

Bagus
17

Marah
26

Terkejut
17

Sedih
21

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (125 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Nonones 18-4-2018 12:42 PM
Tawas ni aku beli kat watson RM 20-35 tak silap aku. dekat 2 tahun tak habis2
Quote tri-max 18-4-2018 12:55 PM
wangi ke hapa tawas ni
TAWAS yg aku tahu utk kanak2 selangor jer
Quote Red_mAnc 18-4-2018 01:04 PM
hahahahaha, hampeh...takut nanti end up badan & ketiak bau mcm mamat bangla...ewwwwwwwwwwwww
Quote grizz 18-4-2018 01:46 PM
bek la ko sape je tawas tu trus kt tiak..
nk spray bagai..kne tggu kering dlu baru bleh pkai bju..
Quote grizz 18-4-2018 01:47 PM
Nonones replied at 18-4-2018 12:42 PM
Tawas ni aku beli kat watson RM 20-35 tak silap aku. dekat 2 tahun tak habis2

lg jimat..xyh buat2..renyah..

Quote giyomi 18-4-2018 03:44 PM
tawas...apa kita nak ckp batu tawas ni dlm bahasa tamil jika gi kedai india?
Quote Andyscenes 18-4-2018 05:16 PM
Apa kata kau guna kapur makan perah dgn limau, pastu sapu kat armpit kau sebelum tidur selama seminggu. Selepas seminggu kau xyah guna pape pun ketiak kau x berbau
Quote noraidil_06 19-4-2018 11:06 AM
Red_mAnc: hahahahaha, hampeh...takut nanti end up badan & ketiak bau mcm mamat bangla...ewwwwwwwwwwwww


Try ms hr x keluar rumah
Quote ninjago 19-4-2018 12:34 PM
tp tak anti-peluh kan? still ada ketibas nanti?
Quote hasniey 19-4-2018 11:09 PM
Tawas ni xberbau.dulu2 mak ai guna tawas utk deodorant.tpxtahan lama...deodorant boleh thn 10 jam 12 jam mcmtu.tawas cpt hilang kesan.dlm 4-5jam
Quote rogayahtop 29-4-2018 12:35 PM
lol. sila pastikan mmg takder bau nok. elok2 nak jimat rm10 satu opis bau tengik
Quote peko_lolo 29-4-2018 01:47 PM
rogayahtop replied at 29-4-2018 12:35 PM
lol. sila pastikan mmg takder bau nok. elok2 nak jimat rm10 satu opis bau tengik

Mcm opismate aku sorg ni.warak la orgnye.xpakai deodoran sbb was2 ada alcohol.padahal alcohol secara kimia bukannye sama mcm alcohol secara penapaian yg mabuk tu.die cakap biarla org tseksa bau badan die dr die berdosa was2.pitam aku.
Quote renko 5-5-2018 11:24 AM
peko_lolo replied at 29-4-2018 01:47 PM
Mcm opismate aku sorg ni.warak la orgnye.xpakai deodoran sbb was2 ada alcohol.padahal alcohol seca ...

kepala bana dia warak tp xkan xtau kebersihan diri
bodoh bebal namanya tu
pe bahlol tu ngat asl alkohol je bnde yg memabukkan je
monyet tu mesti xpernah sapu ubat bius yang sejuk tu time nk inject

Quote samasam90 5-5-2018 04:43 PM
noraidil_06 replied at 19-4-2018 03:06 AM
Try ms hr x keluar rumah

tawas tak berbau kak.. juga tak menghitamkan ketiak (kalau tak salah beli tawas.)
Quote noraidil_06 5-5-2018 04:57 PM
samasam90 replied at 5-5-2018 04:43 PM
tawas tak berbau kak.. juga tak menghitamkan ketiak (kalau tak salah beli tawas.)

Akak tatau la.s/ada akak slh pakai ot what.sbb kdg2 adudu berbau.esp bila hr panas
Quote noraidil_06 5-5-2018 04:58 PM
peko_lolo replied at 29-4-2018 01:47 PM
Mcm opismate aku sorg ni.warak la orgnye.xpakai deodoran sbb was2 ada alcohol.padahal alcohol seca ...

Abis menahan la korang dgn bau dia? Bersepah lg petua2 lain utk ilangkan bau
Quote samasam90 5-5-2018 06:02 PM
noraidil_06 replied at 5-5-2018 08:57 AM
Akak tatau la.s/ada akak slh pakai ot what.sbb kdg2 adudu berbau.esp bila hr panas

slh pakai kot. rasanya ada dua jenis tawas.. yg ada label merah dan kuning.. yg kuning kalau sy pakai hitam je ketiak.. berbau juga.. bila guna merah, ok jah..

tapi sebenarnya better deodorant la dari tawas.. deodorant wangi.. terasa teruja gitchew bila bermesra2..
Quote noraidil_06 5-5-2018 06:40 PM
samasam90 replied at 5-5-2018 06:02 PM
slh pakai kot. rasanya ada dua jenis tawas.. yg ada label merah dan kuning.. yg kuning kalau sy pa ...

Hamboiii

#birahnyesis
Quote peko_lolo 5-5-2018 08:43 PM
noraidil_06 replied at 5-5-2018 04:58 PM
Abis menahan la korang dgn bau dia? Bersepah lg petua2 lain utk ilangkan bau

Menahan la wei.dala keje construction.paham2 la ye camane.

Lihat semua komen(21)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

12-8-2022 11:32 PM GMT+8 , Processed in 0.085109 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top