Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Takut Tidur Sendiri, Alasan Remaja 14 Dan 15 Tahun Nak Kahwin Cepat

16-4-2018 02:44 PM |Dilihat:2245| Komen: 28
Takut tidur seorang, antara alasan yang diberikan pasangan remaja berusia 14 dan 15 tahun untuk berkahwin pada usia yang masih muda.

Pasangan dari daerah Bantaeng, Sulawesi Selatan di Indonesia itu menjadi tular di media sosial selepas mendaftarkan diri untuk berkahwin baru-baru ini,

Laporan Surya.co.id menyatakan, mereka datang ke Pejabat Hal Ehwal Agama Daerah Bantaeng Khamis untuk mengikuti Kelas Bimbingan Perkahwinan dan mendapatkan pendaftaran perkahwinan.

Foto: Surya.co.id
Pada mulanya permohonan tersebut ditolak namun selepas membuat rayuan di  Mahkamah Agama Bantaeng, permohonan mereka diluluskan.

Undang-undang di Indonesia menetapkan usia minimum untuk berkahwin bagi lelaki adalah 19 tahun, manakala perempuan pula 16 tahun.

Remaja perempuan berkenaan juga turut menyatakan yang dia tidak dipaksa berkahwin, sebaliknya ia adalah keinginan sendiri.

Remaja perempuan itu juga sering ditinggalkan sendirian di rumah kerana bapanya kerap ke luar daerah untuk urusan perniagaan dan ibunya pula sudah meninggal dunia, membuatkan dia takut untuk tidur bersendirian. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
2
Bosan
0
Komen: 28
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote iboyrex 13-6-2018 04:27 AM
Nanti kat kubur pun adik "tidur" sorang2 dikkkkk....

Lain-lain Komen

Quote iloveselangor 16-4-2018 08:16 AM
Ni lah namanya suku Bapok suku Kepit Nusantara iaitu Bugis.

Mereka juga ada gender Bapok Pondan dan juga suka seks songsang.
Quote haryatie 16-4-2018 08:17 AM
bukan bapak yg nak kawin sbb mak da ninggal
ank pulak yg nak kawin dulu..
ok le tu...
Quote Bedah.Cun 16-4-2018 09:23 AM
Takut tido sensorang ker, sebab gatal birah?
Quote sitisitu25 16-4-2018 02:54 PM
kencing pon pedih lg memasing..da gatai nk berbini/berlaki {:cryrun
Quote chicozinn 16-4-2018 03:00 PM
ohmai??skola la dlu dek oii..kaka yg kawen lmbat ni pon kengkadang rasa nak me-time balik sebab rmai mber2 meollss yg msih single lagi..uhuk2
Quote grizz 16-4-2018 03:10 PM
spupu i pon kawin 15thn..gigih pakcik & mkcik aku nek mahkamah nk kne wt akuan sumpah bagai..
takut anak lari nye psl..padahal anak angkat je kot..

Quote Red_mAnc 16-4-2018 03:25 PM
horny at it's best!!!!....hehehehe
Quote umbut 16-4-2018 03:27 PM
Kecik2 dah birah ye.. ni umur 15 kahwin, masuk 30 anak dah 15 org..
Tak pun umur 20 dah boring, nak tidur asing2
Gatal merenyam yek
Quote fushimi 16-4-2018 03:28 PM
Bedah.Cun replied at 16-4-2018 09:23 AM
Takut tido sensorang ker, sebab gatal birah?

yang pempuan gatal burit

yang jantan konek pink lagi ada hati nak cucuk burit

tapi yindon totok aku tak heran negara gagal total kan

Quote SayangSalmah 16-4-2018 03:35 PM
aduhaii...ingt kawen semata nk teman tdo je ke?? tolongla pimpin adik2 ni..
Quote cmf_premierleag 16-4-2018 03:36 PM
birahnya kau dik takut dgn segala sundel bolong suster ngesot mak lampir tu sume
Quote minguk 16-4-2018 04:00 PM
ok la tu dik, alasan ada betul nya juga.. kakak pun takut jugatidur sensorang.
Quote barfi 16-4-2018 04:04 PM
Kalau muka matang dan badan besar bagak macam adik lopa tu iya la juga logik la jugak rasa nak menikah. Ni alahaiii muka budak2 lagi badan pun macam baru habis upsr jah.
Quote alinone78 16-4-2018 04:34 PM
ahahahah bio betik weh
Quote buapakperut 16-4-2018 05:02 PM
terlampau banyak tengok sinetron bukan2+otak bodoh. ni la hasilnya
Quote missinpiece 16-4-2018 06:12 PM
Yolah dunia kau setakat tido dan makan sahaje
Quote dani-rox 16-4-2018 07:11 PM
kalau takut tido sensorang, buka lampu la dekk. takut penyamun pun, ko tak patut kawen awal... tengok fizikal laki ko alahaaaaii...
Quote missinpiece 16-4-2018 08:54 PM
Si bapak gagal main peranan kat sini..
Ok boleh terima takut tido sorg sebab bapak kerap keje jauh, tapi dek alahai si suaminya mampu melindungi ke? Or mata iols tersilap menilai ke?
Quote whitePoison 16-4-2018 10:34 PM
Alahai dik oii.. perkahwinan tu bukan semudah main pondok2 dik.. Adik ni mesti kuat tengok cerita sinetron ni

Lihat semua komen(28)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.077675s Gzip On
To Top