Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

'Pulanglah Fifi, Ibu Ayah Risau'

13-4-2018 10:00 AM |Dilihat:2961| Komen: 55
Seorang wanita bimbangkan keselamatan anak perempuannya yang melarikan diri dari rumah mereka di Seksyen 8, Kota Damansara, dipercayai akibat merajuk dengan ibunya, lapor BH Online.

Menurut bapa Nurfitri, 13, iaitu Rizal Muny Riz, 37, anaknya itu hilang sejak Sabtu lalu.

"Kami bimbang akan keselamatan kamu, pulanglah ke rumah Fifi," rayu Rizal.

Anak kedua dari lima beradik dan mesra dipanggil Fifi itu menghilangkan diri selepas keluar bersama rakan sekolahnya yang dikenali sebagai Liana, kira-kira jam 11 pagi.


Foto"BH Online

Lebih parah, Rizal dimaklumkan ibu bapa Liana bahawa anak mereka juga tidak pulang ke rumah selepas keluar berjumpa Fifi.

"Sebelum meninggalkan rumah, berlaku perselisihan faham antara Fifi dan ibunya kerana isteri saya menghalangnya daripada keluar sebelum dia berkurung di dalam bilik beberapa minit.

"Kemudian rakannya memanggil Fifi sebelum dia keluar dengan tergesa-gesa tanpa membawa sebarang pakaian, wang tunai dan kad pengenalan," katanya.

Sangkaan Rizal yang Fifi akan pulang pada sebelah petang meleset sama sekali.

"Namun, sehingga malam, Fifi tidak juga pulang. Saya fikir dia masih merajuk dengan ibunya dan bermalam di rumah Liana. Saya bercadang mahu ke rumah keluarga Liana pada hari Ahad untuk memujuknya pulang.

"Bagaimanapun, keesokan harinya (Ahad), ibu bapa Liana berkunjung ke rumah kami dan mendakwa anak perempuan mereka juga tidak pulang ke rumah. Saya terkejut mendengar berita itu dan mula bimbang akan keselamatan Fifi.

"Kami kemudiannya terus membuat laporan polis berhubung kehilangan mereka," katanya.

Keadaan menjadi lebih keruh apabila mereka mendapat tahu daripada pihak sekolah bahawa kedua-dua sahabat itu tidak ke sekolah sejak Isnin lalu.

"Isteri saya tidak berhenti menangis kerana bimbangkan keselamatan dia selepas tidak pulang beberapa hari. Pulanglah Fifi, ayah dan ibu bimbang.

"Sudah pelbagai cara gunakan untuk mencari Fifi termasuk menggunakan kemudahan laman sosial," katanya. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
2
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 55
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote surwanis 19-4-2018 04:19 PM
klu nk kongkong kang anak memberontak
xkongkong cmni la jdnye

Lain-lain Komen

Quote DollahRepek 13-4-2018 10:05 AM
Sebelum raya nanti balik la anak tu. Kejap jer tu merajuknya
Quote prettyuglybabe 13-4-2018 10:07 AM
amboi mak paknya pun.. siap tunggu esok baru nak cari anak ye..
tak kisah langsung anak bertungku tangga kat rumah orang ke apa?
apa pun, esok dah lapar takde duit nak makan takde tempat nak tidur, balik la dorang tu..
jangan balik pening-pening confuse-confuse mintak ruang sudah..
Quote Red_mAnc 13-4-2018 10:10 AM
doakan yang baik dan mudahan adik2 tersebut selamat serta kembali ke pangkuan keluarga..
Quote marumaru 13-4-2018 10:10 AM
ni lah satu dugaan besarkan anak... semoga dapat selesaikan baik2...
Quote zulka 13-4-2018 10:12 AM
alahai baru tingkatan 1 dah buat perangai,
sebaya anak aku ni
Quote aechae 13-4-2018 10:14 AM
Cekal betul budak2 ni nk lari dr rumah xbwa apa2...

Iols yg tua ni nk kdg2 terpikir nk lari bwa diri pn duk pikir nk mkn apa, tido kt mna,nk mndi kt mna...
Quote missinpiece 13-4-2018 10:15 AM
Moga selamat pulang..mcm2 dugaan membesarkan anak ni
Quote adila39 13-4-2018 10:21 AM
hope fifi selamat, infact parents xpatut langsung benarkan keluar dgn kawan..wlu sekejap...xboleh jd kan habit.  Ramai budak sekolah yg muda giler dah melepak kat mall dan berdating, zaman kita nak pegi mana jgn harap dpt..main tulis surat je tau!
Quote harkktuih 13-4-2018 10:48 AM
bdk2 skang umo 13 dah berani lai dr rmh..mak pak plak bleh x kisah tunggu esoknya nk cari anak..
Quote meklalala 13-4-2018 10:51 AM
semoga takde apa apa yg tak diingini berlaku pada adik ni.
Quote aciik 13-4-2018 10:54 AM
anak anak iblis dikalangan manusia banyak lahir di akhir zaman...
Quote fushimi 13-4-2018 10:55 AM
maybe anak makcik berdating datingan tu

takpe nanti sheols puas berdatingan balik ler tu

biasalah makcik padah bagi muka kat anak kesan dia cam ni lah

Quote monreyes 13-4-2018 11:07 AM
sape2 yg dah kawen tp xde anak tu.
aku ckp lom tentu anak tu menambah kebahagian...
Quote nolya 13-4-2018 11:08 AM
Hari ini, seseorang yg hilang pasti membimbangkan tak kiralah yg kecik, yg besar, yg muda, yg tua tak akan membuatkan ibubapa/penjaga  senang duduk dn berfikir.  Di peringkat umur mereka tetap akan dimanfaatkan oleh penjahat2: anak kecil akan dijual, dibunuh untuk organnya, dijadikan  peminta sedeqah di negara lain.  Anak2 remaja akan terjebak dgn dadah dn pemerdagangan orang dn jenayah2 lain lagi.  Semua kemungkinan trs amat membimbangkan keluarga.

Anak2 remaja hari ini susah nak difahami.  Diberi kebebasan salah, dikokong memberontak. Di manekah salah silapnya dn bagaimana dn petua ape yg ade untuk mengikatkan anak2 dgn ayahbonda dn keluarga.
Quote haryatie 13-4-2018 11:09 AM
budak2 ni...x fikir pjg, x fikir baik buruk nya
buat apa2 ikut perasaan sendiri
hujung2 nanti cari makbapak jugak

Quote taikor 13-4-2018 11:18 AM
kena ade give n take. budak2 memang perlu ada masa di luar, bukan sepanjang masa dlm rumah. tetapi mereka harus berada dlm kawasan dan tempat2 diketahui ibu bapa, tak boleh tempat2 lain yg tidak diketahui
Quote batmana 13-4-2018 11:31 AM
11 thn, ptutnya xdibnarkn kuar dgn kwn2, tnpa diiringi  penjaga
Quote CardiGans85 13-4-2018 01:49 PM
Bdk2 merajuk mcmana pun jgn d benarkan keluar rumah, lg2 bermalam rumah kwn. Perkara ni x boleh d jadikan habit selagi anak msh berada dlm jagaan/tanggungan kita.

Bckp drpd pgalaman sendiri yg ade kwn pmpuan nk tumpang umah kita, kata gaduh dgn ayah tp sbnrnya menggilakan bf. Sy x tau pun dia ade bf n tgl kt area rumah sy. Last2, sy yg d slhkn dgn keluarga kwn sy. Lahanat punya kwn
Quote Zaien 13-4-2018 01:59 PM
jgn esok muncul.. prut dh boncet.. huhuhu

Lihat semua komen(55)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.096130s Gzip On
To Top