CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

9 Mei: Orang Kampung Bolehlah, Tapi Kalau Bekerja Susah - Tun M

10-4-2018 05:28 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 9574| Komen: 125

Description: "Untuk orang kampung mereka boleh, tetapi kalau bekerja susah. Ia juga susah kepada mereka yang tinggal di luar negara."
"Untuk orang kampung mereka boleh, tetapi kalau bekerja susah. 
Ia juga susah kepada mereka yang tinggal di luar negara."


Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Tun Dr Mahathir Mohamad berkata demikian pada sidang media selepas Mesyuarat Presiden PH berikutan penetapan 9 Mei sebagai hari pengundian.


Foto: IG Mahathir Mohamad

Memetik Astro AWANI, beliau menjelaskan tarikh berkenaan akan menyukarkan pengundi yang bekerja untuk membuang undi.

Menurut mantan perdana menteri itu, ia juga bukan satu tindakan demokratik kepada pengundi selain memberi kesan kepada Barisan Nasional (BN) dan PH sendiri.


"Contohnya, 500,000 pekerja kita yang berada Singapura akan menghadapi kesukaran untuk mengundi. Ia bukan tindakan demokratik," katanya. - CARI
11

Bagus
14

Marah
5

Terkejut
5

Sedih
3

Lawak
4

Bosan

Friends Rank (42 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Orix 10-4-2018 05:30 PM
Mmg itu pn motif nya buat pilihanraya hari Rabu... dia tahu most yg educated, urban serta hidup di bandar ramai yg sokong pembangkang
Quote dinopower2 10-4-2018 05:32 PM
Orix replied at 10-4-2018 05:30 PM
Mmg itu pn motif nya buat pilihanraya hari Rabu... dia tahu most yg educated, urban serta hidup di b ...

bos dah kasi cuti pun haha
Quote Sasakim 10-4-2018 05:34 PM
dah diberi cuti pun {:love
Quote dinopower2 10-4-2018 05:36 PM
takyah cite psl demokratik la tun... dulu menda sama tun buat.....
dah lupa ke dok tekan pembangkang zaman tun dulu.... PAS menang kat trg.... royalti ditukar jd wang ehsan.... wang ehsan dibg terus pd cacai2 umno.....  pembangkang ditekan dipenyek... lupa ke?

dah paling bangang dulu tun masukkan anwar dlm lokup... lps tu tun bersama anwar menentang najib.... najib tu sapa yg pilih?? takkan @dodolgemok yg pilih
Quote LautBiru52 10-4-2018 05:39 PM
Haah. Kenapa pilih hari rabu? Kalau bekerja dkt kl tapi kg dekat utara or kelantan terengganu mcm mane?
Quote sofiazara 10-4-2018 05:39 PM
dinopower2 replied at 10-4-2018 05:36 PM
takyah cite psl demokratik la tun... dulu menda sama tun buat.....
dah lupa ke dok tekan pembangkan ...

hidupla anda di zaman sekarang bukan zaman silam
adakah dengan kemasukan anwar ke jel oleh tun maka kita bersepakat mngundi umno juga kerana bengang dengan tindakan tun 10 tahun yg lalu
Quote Red_mAnc 10-4-2018 05:41 PM
BN pengecut...insyallah Tun kita akan ubah kali ini... #sokongtun4life
Quote dinopower2 10-4-2018 05:42 PM
sofiazara replied at 10-4-2018 05:39 PM
hidupla anda di zaman sekarang bukan zaman silam
adakah dengan kemasukan anwar ke jel oleh tun ma ...

sapa suruh sokong umno... takde sbut pun
terima la hakikat.... tun tu yumno.... yg bakal kembali masuk umno lepas bijan kena humban
Quote sofiazara 10-4-2018 05:45 PM
dinopower2 replied at 10-4-2018 05:42 PM
sapa suruh sokong umno... takde sbut pun
terima la hakikat.... tun tu yumno.... yg bakal kemba ...

chuols nak undi pas ke
Quote dinopower2 10-4-2018 05:46 PM

marah mek @hzln nanti
Quote sofiazara 10-4-2018 05:48 PM

sian kat pas, beriya-iya buat ruu 355 sekali cadangan ditutup daaaaaa
parlimen pun bubar huhuhhu
Quote ultra78 10-4-2018 05:49 PM
LautBiru52 replied at 10-4-2018 05:39 PM
Haah. Kenapa pilih hari rabu? Kalau bekerja dkt kl tapi kg dekat utara or kelantan terengganu mcm ma ...

Konsepnya adalah anda mengundi di tempat anda tinggal sekarang dan bukan di kampung.

Quote LautBiru52 10-4-2018 05:51 PM
ultra78 replied at 10-4-2018 05:49 PM
Konsepnya adalah anda mengundi di tempat anda tinggal sekarang dan bukan di kampung.

Oo mcm tu
Quote sofiazara 10-4-2018 05:52 PM
LautBiru52 replied at 10-4-2018 05:39 PM
Haah. Kenapa pilih hari rabu? Kalau bekerja dkt kl tapi kg dekat utara or kelantan terengganu mcm ma ...

lautbiru52

nick ko ni macam org gomen je, ptd 52 ke
Quote LautBiru52 10-4-2018 06:04 PM
Edited by LautBiru52 at 10-4-2018 06:05 PM

-double post-
Quote LautBiru52 10-4-2018 06:05 PM
sofiazara replied at 10-4-2018 05:52 PM
lautbiru52

nick ko ni macam org gomen je, ptd 52 ke

Halamak. Tett. Bukan. Hahaha
Quote Voyagers 10-4-2018 06:07 PM
dinopower2 replied at 10-4-2018 05:36 PM
takyah cite psl demokratik la tun... dulu menda sama tun buat.....
dah lupa ke dok tekan pembangkan ...

zaman mahathir pun aku ingat dulu dulu mengundi hari bekerja juga
lepas abis zaman dia, baru merasa mengundi weekend

start zaman pak lah, baru merasa mengundi weekend
Quote batmana 10-4-2018 06:09 PM
wat masa hari pertama raya aidilfitri takleh ke?

time tu semo orang bergembira
Hari raya disambut dengan gembira

Miskin kaya memakai baju baru warna-warni
Mengunjungi sanak-saudara kaum famili
Sungguh hebat pemandangan di hari raya ini
Tua muda wajah berseri-seri

Marilah bergembira
Bersama menikmati hari raya
Mintak mak kuih sepotong
Saya mahu makan kerna perut kosong
Quote hzln 10-4-2018 06:11 PM
dinopower2 replied at 10-4-2018 05:46 PM
marah mek @hzln nanti

Makcik aku kuat umno, dlm wasap grup anak beranak tadi membebel la anak2 jua anak2 sedara dia yg keja jauh2 sbb buat hari ngundi tgh2 minggu (terutama bbrp org yg dah berangan nak pakoh pembangkang tp mintak duit minyak dgn umno hahahaha), dia kata kita ni akalan org bawahan, bulih ckp mcm2 apsal diaorang buat gitu, org2 atasan lebih tahu apa yg diaorang buat....tipikal makcik umno sgt mentalitinya, pemimpin semua cerdik, rakyat bawahan bodo2 belaka...lol

Lihat semua komen(125)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-12-2022 12:47 AM GMT+8 , Processed in 0.086735 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top