CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Campak Susu, Chipsmore Dalam Blender Dan Voila... Dah Jadi Kek!

9-4-2018 04:57 PM| Diterbitkan: Cari-suzy| Dilihat: 5783| Komen: 8|Original author: Oleh: Suzy

Description: Semakin lama, semakin mudah kerja orang perempuan di dapur ya. Selepas ini, harap tiada lagi konsep nak ‘impress’ ibu mentua dengan resipi sardin masak kicap.
Semakin lama, semakin mudah kerja orang perempuan di dapur ya. Selepas ini, harap tiada lagi konsep nak ‘impress’ ibu mentua dengan resipi sardin masak kicap. 



Banyak sebenarnya resipi-resipi mudah yang boleh dicuba. Tak perlu bahan yang banyak, sudah cukup buat ibu mentua sayang. Cuma perlu rajin ke dapur dan belajar buat sendiri. 

Kali ini, jom cuba buat kek dengan hanya menggunakan DUA bahan sahaja! Eh, boleh jadi kek ke dengan dua bahan ini sahaja? 



Jangan risau, resepi yang dikongsikan Noorashikin Ibrahim‎ menerusi Facebook Siakap Keli itu mendapat sambutan hangat dan sudah dicuba sendiri oleh netizen.

Menurut netizen, kek ini sesuai dimakan ketika masih panas kerana jika dibiarkan sejuk, kek menjadi liat. Ada juga suara-suara nakal yang memberikan komen lucu. 




Foto: Facebook Siakap Keli


KEK CHIPSMORE MOIST 2 BAHAN

Bahan-bahan:
1 paket besar biskut chipsmore. 
200ml susu Dutch Lady perisa coklat.


Caranya:
1. Campurkan susu dengan biskut yang sudah dipatah-patahkan, kisar hingga sebati.
2. Kukus selama 30 minit atau sehingga masak.

Jangka masa memasak kek ini adalah lebih kurang satu jam kerana ia menggunakan teknik mengukus. Manakala, topping atau hiasannya bergantung kepada pilihan anda sama ada mahu menggunakan coklat ganache, kekacang, keju  atau pun gula aising. Selamat mencuba ya! - CARI


Kredit resipi: Noorashikin Ibrahim‎ via FB Siakap Keli 
13

Bagus
12

Marah
20

Terkejut
19

Sedih
23

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (104 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Levespa 9-4-2018 05:32 PM
wahh nak try la
Quote meisapoya 9-4-2018 07:07 PM
Paling senang hahahah. Nnt nk try
Quote lumie 9-4-2018 08:18 PM
Knp dia jd keras bila dh sejuk ye ? Keras mcm biskut ke ?
Quote pinkypetal 9-4-2018 10:56 PM
Dah ada yg pernah buat ke?
Quote AbukRokok 10-4-2018 10:34 AM
rasa saranan kedua lebih praktikal
Quote myakayina 10-4-2018 03:31 PM
kdg resepi jenis mcm ni try lepas tu nan hado jer hasilnya..sapa2 dah try bgtau la jadi ke tidak..
Quote kelip2_07 11-4-2018 08:06 AM
xlalu mkn tgk coklat membuak mcm tu..mcm manis jerrr
Quote Daintymerry19 20-9-2018 03:02 PM
Senang nye tp mcm manis sgt jer

Lihat semua komen(8)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-1-2022 05:48 PM GMT+8 , Processed in 0.191270 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top