CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Aliff Syukri Target Jadi Alim Sebelum Usia 35 Tahun

4-4-2018 04:50 PM| Diterbitkan: Cari-Amirah| Dilihat: 6904| Komen: 52|Original author: Oleh: Amirah

Description: Sempena hari jadi Datuk Seri Aliff Syukri yang ke-31, dia berharap suatu hari nanti apabila sudah tiba masanya dia meninggalkan dunia ini, dia dapat pergi dalam keadaan tenang dan beriman.
Sempena hari jadi Datuk Seri Aliff Syukri yang ke-31, dia berharap suatu hari nanti apabila sudah tiba masanya dia meninggalkan dunia ini, dia dapat pergi dalam keadaan tenang dan beriman. Dia juga akan berusaha untuk menjadi alim sebelum usia 35 tahun.


Pada ulang tahun kelahirannya, majlis yang disambut agak sentimental kerana mengenangkan segala kejaayaan yang dikecapi sehingga ke hari ini bukanlah sesuatu yang mudah.

“Saya agak tersentuh kerana saya melihat realiti yang berlaku. Jujurnya juga, saya target untuk menjadi individu yang lebih alim sebelum usia mencecah 35 tahun.

“Malah proses pembinaan surau di kawasan berdekatan kediaman juga sedang diusahakan sebagai ekspresi kepada apa yang saya hajati,” katanya pada MH.

Foto: IG Aliff Syukri

Dia akui kelemahan dirinya dan jauh di sudut hatinya berasa syukur kepada Tuhan yang telah memakbulkan doanya selama ini.

Foto: IG Nur Shahida
“Saya bukan malaikat. Saya juga ada lakukan kesilapan dan apa yang dipaparkan bukan mahu riak dengan apa yang ada. Tetapi ini adalah impian saya yang sudah termakbul, alhamdulillah,”

“Saya dah buat (haji) tapi saya tak mahu kongsi pada publik”, jelasnya pada MH.

Foto: IG Aliff Syukri
Banglo yang menjadi kediaman rasmi keluarganya juga adalah salah satu pencapaian yang sangat membanggakan.

Foto: IG Aliff Syukri
“Sejak remaja, saya sudah simpan angan-angan mahu memiliki banglo dan impian itu terlaksana pada usia 24 tahun. Kemudian, saya dikurniakan gelaran Datuk dan dalam perjalanan untuk menerima pingat itulah, saya pasang impian nak memiliki kediaman seperti istana.

Mahligai yang dibina atas tanah yang bernilai RM13 juta itu dinamakan Palace Aliff Syukri yang mempunyai 30 bilik beserta surau, gim dan pawagam mini.

Foto: IG Aliff Syukri
Kelengkapan rumah serta bahan binaan juga dibeli daripada negara China, Indonesia, Portugal dan Itali.

Apabila ditanya pula tentang kecaman netizen serta isu riak yang sering dikaitkan dengan dirinya, dia sendiri semakin lali dan mengatakan bahawa itu adalah hak masing-masing dalam memberikan pandangan.

Foto: IG Nur Shahida
“Saya tiada kuasa nak tutup mulut atau puaskan hati semua orang. Niat saya adalah untuk berkongsi hasil yang akan kita perolehi andai kita kuat berusaha.

“Selain itu, paparan kediaman ini juga adalah sebagai pengisian terakhir untuk program realiti saya, Oh Abang Kosmetik musim kedua”

Teringin juga pergi ke istana Aliff Syukri. Mesti ‘wow’ bila masuk dalam kediaman mewah tersebut. -  CARI
7

Bagus
4

Marah
3

Terkejut
9

Sedih
5

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (34 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote idakamaruddin 4-4-2018 05:24 PM
umah besar mcmtu kos 13j nape umah tok vida yg baru x slp kt ipoh je tp kos 20j

ke tok vida exaggerate while tok alip humble brag?

Quote grizz 4-4-2018 05:26 PM
cm kompem je idup smpai umur 35taun..
Quote greantea 4-4-2018 05:26 PM
kalo mati sebelom umur 35?
Quote myakayina 4-4-2018 06:14 PM
perlu ke nak target bagai umur sekian2....kita pun tak tau sampai bila hidup kat dunia ni..apa2 pun semoga terus istiqomah la toklip..kurangkan meriak sangat..Allah bagi ujian dgn kekayaan tu..gunakan sebaik2nya.. contohi bonda hang la..kaya pun tapi tak meriak..
Quote ayu_midori 4-4-2018 06:24 PM
Kaya betul heshe.. tp peel tu.. ishk.. datin pon layankan aje kot. Nak tegur2 karang sentap pulak
Quote sharlenetexas 4-4-2018 06:40 PM
Kalau ada meter ukur alim skala 1-10, agak2 berapa markah diberi utk tok alip?
Pra-alim
Alim
Pasca Alim

Quote syafarah_2k 4-4-2018 06:58 PM
Kut mati esok haa...ada pikior?
Mana leh target2 nk alim umo brp
Quote CiliPadiSedap 4-4-2018 06:59 PM
idakamaruddin replied at 4-4-2018 05:24 PM
umah besar mcmtu kos 13j nape umah tok vida yg baru x slp kt ipoh je tp kos 20j

ke tok vida exagg ...

value tanah RM 13 juta, value rumah + tanah = RM 40 juta, value perabot RM 10 juta, value pari2 alif syukri 30 orang.



Quote Kak-Leen 4-4-2018 07:04 PM
Doa la supaya sampai umur 35 tahun. Kita x tahu bila kita akan mati..
Quote BookerT 4-4-2018 07:39 PM
kau tahu ke maksud alim tu apa nyah? alim tu maksud orang berilmu...beza jauh dengan warak...mak sebelum kau umur 35 kau ditimpa penyakit boleh tak nyah? ngeri tak? baik kau jadi mak hayam alim sekarang jugak nyah...yang penting..jangan pakai vimax macam mak hayam iwan007 encik zakaria nye kecil itu...
Quote BookerT 4-4-2018 07:41 PM
ayu_midori replied at 4-4-2018 06:24 PM
Kaya betul heshe.. tp peel tu.. ishk.. datin pon layankan aje kot. Nak tegur2 karang sentap pulak

mak rasa mak hayam aliff servis power tau nyah..tak perlukan vimax..tak macam mak hayam iwan007 acah perasan diri tu mak hayam remy ishak tu nyah....sebab tu mak hayam datin nye sayang nyah..
Quote cupu 4-4-2018 07:43 PM
sharlenetexas replied at 4-4-2018 06:40 PM
Kalau ada meter ukur alim skala 1-10, agak2 berapa markah diberi utk tok alip?
Pra-alim
Alim

Aku kasi 0.mcm xtau hape je dia ni..jd aku pcya dia sakit Disleksia.kdg aku rs dia autisme juga.
Quote tomaz 4-4-2018 07:45 PM
08451d641b50e8c0ceb6d4f734b3bc09.png
Quote azlinazakarya 4-4-2018 07:57 PM
Perasan yg satu couple ni ada attend dlm ig tokey terlajak laris...tapi si artis suriram tak ada pun letak kat ig dia... nemang betul agak nya memilih bulu dalam circle nya... tapi kena attend jugak sbb husband n ipor2 ada business venture dgn tokey terlajak.
Quote lazim 4-4-2018 08:00 PM
BookerT replied at 4-4-2018 07:39 PM
kau tahu ke maksud alim tu apa nyah? alim tu maksud orang berilmu...beza jauh dengan warak...mak seb ...

Rmi pon org yg xtahu beza alim dgn warak. Haha
Quote ayu_midori 4-4-2018 08:01 PM
BookerT replied at 4-4-2018 07:41 PM
mak rasa mak hayam aliff servis power tau nyah..tak perlukan vimax..tak macam mak hayam iwan007 ac ...

Hehehehe kelakar komen u nyah gelihati iols membacanye
Quote Orix 4-4-2018 08:06 PM
So??????
Quote kamil8891 4-4-2018 08:26 PM
aku doakan jugak sebelum 35 tu ko dah alim
tp kat alam kubur.. sbb dalam kubur tak dek dh tanya pe ko pangkat ape
semua pertanyaan pasal ko punye iman...so mase tu ko dlm kelas agama yang bakal mnjadi keputusan untuk ko ke mana
Quote dauswq 4-4-2018 08:32 PM
Jangan buat sex reassignment surgery sudah. Mcm brue jenner.{:run

Lihat semua komen(52)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-7-2022 11:50 AM GMT+8 , Processed in 0.179315 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top