CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Suami Muflis, Isteri Guna RM19juta Untuk Berjudi

3-4-2018 05:55 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 6224| Komen: 62

Description: Gara-gara isterinya, seorang lelaki muflis gara-gara wanita tersebut telah menggunakan wang sejumlah £3.5 juta (RM19 juta) untuk berjudi.
Gara-gara isterinya, seorang lelaki muflis gara-gara wanita tersebut telah menggunakan wang sejumlah £3.5 juta (RM19 juta) untuk berjudi.

Menurut laporan Metro UK, Christopher Forte mengahwini Julia Posman, seorang wanita Indonesia pada 2014.

Disebabkan buta dengan cinta, Forte tidak menyedari tentang hutang isterinya sehingglah mereka bercerai.

Sewmuanya mula terbongkar bila wanita tersebut ada memberitahu yang dia berhutang sebanyak £2.5 juta (RM13.6 juta) dengan dua ahli perniagaan, selain hutang kad kredit.

Christopher dan Julia, Foto: Metro UK
Bagi membantu isterinya melangsaikan hutang, Forte bukan sahaja menggunakan duit miliknya malah sanggup berhutang dengan ibu bapanya.


Wanita itu juga mendakwa memerlukan duit untuk mendapatkan visa.

"Saya warga British, dia isteri saya. Dengan bayaran beberapa ribu sahaja sepatutnya kami boleh mendapatkan visa.

"Tapi saya tak sedar, mungkin kerana cinta. Setiap kali bangun tidur, saya tengok dia menangis dan merayu meminta wang.

"Jika saya tanya macam-macam, dia akan sedih dan menuduh saya sudah tidak mempercayai dia."

Pada April 2016, dia menerima sepucuk surat yang mendedahkan dia dan rakan kongsi perniagaannya, Kaye meminjamkan wang berjumlah £2.5 juta (RM13.6 juta) kepada wanita itu.

Dia terkejut apabila mendapati namanya diletakkan sebagai penjamin pinjaman itu sedangkan dia tidak tahu apa-apa mengenainya.

Sewaktu perbicaraan kes penceraian, wanita tersebut bersetuju untuk membayar hutang bekas suaminya dengan kadar £1,700 (RM9,240) sebulan.

Namun sampai kini dia tidak menjelaskan hutang dan menyebabkan bekas suami diisytiharkan muflis. -CARI
12

Bagus
1

Marah
18

Terkejut
6

Sedih
15

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (58 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote idakamaruddin 3-4-2018 06:04 PM
perangai indon leluhur igt kt msia je buat perangai mcmtu

kt UK pn kene tiaw gakk

nasib la  
Quote jazaa100 3-4-2018 06:06 PM
Nak kata suku sakat trisna terlalu cantikk pulak.....

Apa apa pun....kau mati hidup balik 14kali pun, jgn le percaya dgn indon ni okay..mm
Quote Victorioussss 3-4-2018 06:43 PM
Ofkos ambil duit suami lantas kirimin ke kampung. Bila bacarai pulang semula ke indonesia nah rumahnya sudah siap 5 tingkat banglo lagi terus bapak ngak usah lagi jual sate anjing di gerai tepi jalan abang abang adik lelaki bisa pulang ngak perlu lagi jadi kuli kotrak di malisia

Inilah jasa adik pmpuanmu
Quote Nenasketum 3-4-2018 06:43 PM
Yindon, pinow gitew la perangai bangkai depa.
Quote missinpiece 3-4-2018 06:45 PM
Ermmmmmmm
Quote AmandaRollins 3-4-2018 06:53 PM
Yindon pinoy myanmar mmg kuat mencopet..sanggup jadi ayam liar..
Quote chicozinn 3-4-2018 07:18 PM
dah nama bapak bini heollss pon posman, haruslah si geng trisna ni kirim duit laki dia balik kampung yindon sana..{:nose
Quote sharlenetexas 3-4-2018 07:22 PM
geng2 trisna tapi versi cantik skit.
Quote Kak-Leen 3-4-2018 07:26 PM
Trisna kata leluhur dia sgt pandai melayan suami & menjaga rumahtangga.. Korang jgn la hencap leluhur dia yg mulia..{:laugh
Quote missDollie 3-4-2018 07:56 PM
chicozinn replied at 3-4-2018 11:18 AM
dah nama bapak bini heollss pon posman, haruslah si geng trisna ni kirim duit laki dia balik kampung ...

Meols speku nama bapak sheols yang sebenar suratman..
Quote PongKang 3-4-2018 07:58 PM
bininya indon keturunan cina kan.. mesti jenis ah so yg taik judi..
Quote noor2 3-4-2018 08:04 PM
jazaa100 replied at 3-4-2018 06:06 PM
Nak kata suku sakat trisna terlalu cantikk pulak.....

Apa apa pun....kau mati hidup balik 14kali  ...

Kena mendrem lagi ni.....Indon kan suka mendrem2 ni....hehe....kajai tak kenapa dah jatuh teruk pun masih cinta lagi. ...
Quote noraidil_06 3-4-2018 08:21 PM
missDollie: Meols speku nama bapak sheols yang sebenar suratman..

Hahahahhahahajaja.ok ini kelakar
Quote moonbug 3-4-2018 09:16 PM
Okla tu, kalau kat Malaysia 50k dah muflis dah hehe
Quote becir 3-4-2018 09:27 PM
Perempuan sana mmg suka mintak duit..itu MO diaorg
Quote mawarika 3-4-2018 09:39 PM
Sakit hati baca news ni.. indon mmg jahat. Duit duit duit.. tu je dia mintak. Kalau kawin endon bersedialah kamu nak kena tanggung satu keluarga sampai ke sedara mara dia.
Quote AyaqMeloSuam 3-4-2018 09:45 PM
Smpi ke UK Yindon mendonia ok.. class kau yindon..
Quote auntyonion 3-4-2018 11:23 PM
Wahh bebetul mendonia yindon ni
Quote eizarz 3-4-2018 11:29 PM
what u expect from indogsial..mana2 pergi nya sama aja...

Lihat semua komen(62)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

20-5-2022 04:13 PM GMT+8 , Processed in 0.741485 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top