CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

"Tergamam Lihat Kaki Tergantung Di Bingkai Pintu" - Wanita Kongsi Detik Cemas Nahas Lori

2-4-2018 01:06 PM| Diterbitkan: Cari-Nurulain| Dilihat: 2993| Komen: 14|Original author: Oleh: Ain

Description: Setiap manusia yang hidup pasti akan diuji. Tipulah kalau ada yang mengatakan mereka tidak pernah ditimpa musibah atau berdepan sebarang masalah.
Setiap manusia yang hidup pasti akan diuji. Tipulah kalau ada yang mengatakan mereka tidak pernah ditimpa musibah atau berdepan sebarang masalah.

Bezanya, setiap orang menghadapi ujian berbeza dan tidak mustahil ada kalanya pasti ada yang berasa sedih dan tidak kuat untuk mengharunginya.

Tapi, harus diingat, di kala kita berasa seperti ingin berputus asa, masih ada insan yang diuji lebih hebat berbanding kita.

Mungkin diri sendiri tidak sekuat mereka yang mampu bangkit dari badai kehidupan, namun kisah ini mungkin boleh dijadikan inspirasi selain menghembuskan sedikit semangat ke dalam diri.

Seorang pengguna Facebook, Siti Nur Ain Khairuddin baru-baru ini, berkongsi pengalaman tragisnya apabila terbabit kemalangan jalan raya dua tahun lalu.


Tragedi yang mengubah hidup Ain







Ketika dihubungi, Ain berkata, dalam kejadian dia bersama suami dan anak perempuannya iaitu Mardhiah yang ketika itu berusia lima tahun dalam perjalanan ke Johor Bahru sebelum lori dinaiki mereka bertembung dengan sebuah treler menyebabkan dia tercampak keluar dari tingkap hadapan.




"Maafkan saya, Ya Allah apa yang saya dah buat ni? Tengok kaki awak sayang,"
kata suaminya.





Mama, bebey takut





Saya sayang awak. Andai ini takdirnya, saya reda




Menurut Ain, 28, kecederaan dialaminya menyebabkan dia terpaksa ditahan di hospital selama 59 hari. Namun, kejadian berkenaan tidak melemahkan semangat ibu tiga anak itu.

Ain kini memiliki tiga orang anak (dua perempuan dan seorang lelaki) dan mengusahakan perniagaan produk kesihatan Shaklee serta Tupperware.




Menurutnya, dia menggunakan kerusi roda untuk melakukan tugas harian di rumah seperti memasak dan menguruskan anak serta bersiar-siar di luar. Dia hanya menggunakan tongkat untuk ke bilik air sahaja.




Perkongsian Ain itu meraih perhatian orang ramai yang turut bersimpati di atas nasibnya dan dalam masa sama, kagum dengan kecekalannya mengharungi dugaan hidup bersama suami dan anak-anak.


Insan yang tabah dan sabar


Foto: FB Siti Nur Ain Khairuddin

Setiap yang berlaku itu pasti ada rahmat di sebaliknya dan terserah kepada setiap individu untuk menjadikan ia kekuatan atau sebaliknya. - CARI
27

Bagus
16

Marah
18

Terkejut
8

Sedih
14

Lawak
21

Bosan

Friends Rank (104 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote siputsedut 2-4-2018 01:50 PM
Perghhh .nasib baik salur urat kt peha yg berdenyut tu x pecah ke luka..kalau x ..takde dh agaknya akak ni kt dunia nan fana...takziah..
Quote shernazz 2-4-2018 02:07 PM
Teringat masa iols gi ikea.smalam
Ada satu family.ni..wife nya atas kerusi roda.n.pegang anak...
Husband nya tolak..
Sabar je husband di bawak.sana.sini...
Moga tabah semuanya..bukan.mudah utk kita.terima segalanya sekelip.mata
Quote men_cari 2-4-2018 02:18 PM
sedih plak baca...
Quote zulka 2-4-2018 02:56 PM
bini dia lawa...patutla drebar lori ni bawa bini kehulu kehilir
Quote rosasen 2-4-2018 04:09 PM
anak yg lelaki tu comelll mata bulat.. semoga berkenan dpt anak cmni..hehe
Quote beloomberk 2-4-2018 05:27 PM
terpksala ma tu keep on tanya nama n no ic..sbb x nak patient terlelap..tkut trus terlelap slamanya x bangun2
Quote pearl.silver 2-4-2018 05:51 PM
Xleh baca full..
Rasa nk pitam..sebab terbayang sama
Quote moonbug 3-4-2018 12:21 AM
Syukur nyawa masih panjang
Quote taji2906 3-4-2018 10:46 AM
pengalaman aku eksiden motor patah collar bone.. memula  tu ok lg.. tp nk angkat tangan dah tak boleh.. raba2 tgk tulang tersembul tp tak luka.. tau dah patah.. ada hamba Allah keje ronda hiway berenti n call ambulance.. 15min gak la tggu ambulance sampai.. masa tu aku dah tersandar n nak pitam dah.. air liur rasa payau.. badan sejuk.. tmpt patah tu menyucuk.. pinggang pun rasa membengkak semua la.. aku tahan lg takmo pengsan.

ambulance sampai angkat aku.. punya la sakit wlupun dorang angkat lembut je.. dlm ambulance plak bawak laju.. wlupun dah ikat kat stretcher tu masih bergerak2 lg.. aku genggam besi stretcher tu rasa mau nk bengkok kot.. haha.. MA dlm tu bg tenang n pegang tangan aku.. bila ada sentuhan manusia rasa mcm lega ckit wlu tak kenal sapa org tu..

dalam citer mangsa ni, aku rasa lg extreme.. dgn berdarah2 lg.. anak n laki ada.. susah nk bayang.. aku yg cuma patah je pun rasa sakit ya amat..
Quote cik-jaja 3-4-2018 12:20 PM
kita baca part2 punya..seriau..semoga bertabah semuanya

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10210961763872258&set=a.10207300962434510.1073741828.1598599125&type=3&theater
Quote yayangmama 3-4-2018 02:58 PM
cantik orang nye

huhuhu...btol lah kita yg membaca pon rasa nak pitam

Quote salmon-suki 3-4-2018 05:31 PM
zmn skrg mmg semua cte nak d share kt socmed ek?including cite zaman dulu2?makin parah masyarakat kita ni.....aiyaaaa
Quote BoongaKertas 4-4-2018 08:19 AM
ngerinye tgk keadaan lori tu. alhamdulillah, pnjg umur akak ni and lawo akak ni.
Quote minahmanja 4-4-2018 10:50 AM
driver lori tk sepatut nye bawak famili or lain2 org yg tk di insurance kn.. salah ni... anyway alhamdulillah akak ni selamat..

Lihat semua komen(14)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-6-2022 11:34 AM GMT+8 , Processed in 0.077568 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top