CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

'Lembut' Bukan Alasan Tak Solat - Video Pengarah Ini Buat Ramai Tersentuh Hati

30-3-2018 05:07 PM| Diterbitkan: cari-khair| Dilihat: 5872| Komen: 20|Original author: Oleh: Khair

Description: Menjadi adat manusia, pasti ada segelintir daripada kita akan cepat menilai seseorang daripada rupa luaran dan bersangka buruk dengannya.


Menjadi adat manusia, pasti ada segelintir daripada kita akan cepat menilai seseorang daripada rupa luaran dan bersangka buruk dengannya.

Namun, video yang dirakam oleh pengarah drama terkenal tanah air, Shahrulezad Mohameddin telah mengubah persepsi orang ramai terutama netizen.



Video berdurasi 21 saat yang dikongsikan Shahrulezad di Facebooknya itu memaparkan seorang krew produksinya yang lembut dan berperwatakan seperti wanita tetap menunaikan ibadah solat fardhu walaupun ramai memandang pelik kepadanya. 




Tambah Shahrulezad, mana orang ramai tak pandang pelik kerana krewnya itu bersanggul dan sekali imbas nampak persis seorang wanita, tetapi menunaikan solat di saf hadapan di ruangan solat jemaah lelaki.

Sebagai pengarah, dia sendiri mengagumi kecekalan hati krewnya itu dalam menunaikan solat fardhu lima waktu walaupun orang ramai memang pelik kepadanya. 

Video tersebut telah menyentuh hati ramai netizen dan rata-rata mendoakan semoga krew tersebut terus istiqamah dalam menunaikan solat fardhu kerana ia merupakan kewajipan untuk orang muslim.


Foto: FB

Benarlah seperti kata Shahrulezad iaitu Allah milik semua orang. Allah juga berhak memberikan hidayah dan kesedaran kepada sesiapa sahaja tanpa sebarang syarat. - CARI

19

Bagus
17

Marah
13

Terkejut
20

Sedih
12

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (96 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Artemesiaa 30-3-2018 05:55 PM
Siapalah kita nak menghakimi seseorang tu melainkan si penciptanya.
Quote iloveselangor 30-3-2018 06:35 PM
Bukan dia nak jadi camtu pon....
Quote imransulaiman 30-3-2018 07:15 PM
MasyaAllah! Semoga istiqomah...Aaaamiiin.


Yang normal lurus bendul ramai je tak jaga 5 waktu... Na'uzubillah {:cryrun
Quote kroit92 30-3-2018 07:45 PM
apa maksud wanija tu?
Quote pearl.silver 30-3-2018 08:27 PM
Kalau jenis sedar diri camni xpe
Yg bawang2 nk kecam tu jenis xsedar diri..
Pakai tudung la apa la..
Quote jazaa100 30-3-2018 09:22 PM
kroit92 replied at 30-3-2018 07:45 PM
apa maksud wanija tu?

Wanita + jantan kot.....
Quote jazaa100 30-3-2018 09:51 PM
Edited by jazaa100 at 30-3-2018 09:54 PM

Aku pernah jumpa lelaki lembut yg lg teruk...
Mgkin dlm kategori LGBT...

Memula dia bawak jumpa boyfriend dia...
Pastu bila hari khamis je...dia akn warnakn balik rambut karat dia tu ke warna hitam...
Sbb nk gi solat jumaat esoknya....dia kata klu gi masjid dgn rambut karat, lebai kon pandang semacam je....

Sbb tu aku tak suka nk judge org dari luaran je....yg berserban berjubah tu jgn ingt baik sgt....ada tu pangai lebih yahudi dari yahudi....

Quote RatuDunia94 31-3-2018 05:59 AM
jazaa100:    Edited by jazaa100 at 30-3-2018 09:54 PM  Aku pernah jumpa lelaki lembut yg lg teruk...Mgkin dlm kategori LGBT...Memula dia bawak jumpa boyfriend di ...



Gigihnya sheolss. X pernah dgr serban kah?
Quote Nt-ViruS 31-3-2018 11:53 AM
this is how i pictured this forum members..lol.
Quote shernazz 31-3-2018 04:20 PM
Nape?
Pelik ke begini?
Kalau sajat tu mmg lah x sedor diri siap telekung
Bg iols selagi dia x de tukar apa apa .iols is ok je..sebab sejak.bila rambut panjang tu hanya utk pompuan saja kan?
Quote fliphair8 31-3-2018 04:47 PM
Respek.....yg normal straight pun menggigil suh pi solat.....
Quote chazey 31-3-2018 06:37 PM
Dalam ni ramai jah gay yang solat. So?
Quote besarkecik 31-3-2018 10:41 PM
rata rata jantan yang cakap Nabi tak mengaku umat dengan lelaki lembut ni jenis tak jaga solat
Quote L211 1-4-2018 06:16 AM
i suka quote besarkecik.. memang betul pon.. iols perasan je laki ckp eeuuwww pondan, eeeuuww sotong.. walhal blkg kita mbontot dgn pondan ni.. pongpang cerita tak mengaku umat bagai..hahahha
Quote Burong_Hantuk 1-4-2018 12:17 PM
so???????solat tuh memang wajib kan?
Quote sranua 1-4-2018 03:52 PM
Pada akulah, kalau ada yang terlajak bela jantan dan buat part time bersodomi...tiu dah melampau, semoga sempat bertaubat dan balik ke pangkal jalan.
Tapi akalu setakat lembut, kekwat, Nampak lebih perempuan sebab genetic tapi solat tak tinggal..yg tu aku respek. Bukan senang nak lawan naluri nakkan jantan walaupun ada burung dalam seluar.
Quote kukukatablog 1-4-2018 09:45 PM
kawan aku citer member dia,
lepas mencelop di danok,
balik tu elok mandi wajib, subuh sebelum balik.....
Quote amukgemuk 1-4-2018 09:53 PM
Tak pernah pulak aku dengan orang bagi alasan tak solat pasal dia lembut.
Malas, jahil, biasa je.
tapi... "I tak solat pasal I lembut nyah"
So Lembut' Bukan Alasan Tak Solat tu.... pelik ah
Quote aku_statik 2-4-2018 05:41 PM
Semoga dipermudahkan segala urusan dan di berikan Hidayah

Lihat semua komen(20)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-7-2022 06:18 PM GMT+8 , Processed in 0.073785 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top