CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Euww, Panaslah Bercuti Dalam Gua! Lihat Bagaimana Penginapan Ini Mengubah Fikiran Anda

30-3-2018 05:28 PM| Diterbitkan: Cari-suzy| Dilihat: 3813| Komen: 12|Original author: Oleh: Suzy

Description: Idea untuk menghabiskan percutian di dalam gua? Pasti ditolak mentah-mentah. Sudahlah panas dan kelam, ditambah pula suasana yang mengerikan.


Idea untuk menghabiskan percutian di dalam gua? Pasti ditolak mentah-mentah. Sudahlah panas dan kelam, ditambah pula suasana yang mengerikan. 

Tetapi, untuk pengetahuan anda banyak gua di serata dunia yang telah diubahsuai daripada rupa bentuk asal menjadi gua yang lebih mesra alam dan mewah.

Bayangkan gua yang tersedia kolam renang infiniti, tab mandi panas, teres besar untuk menjamu selera, bilik-bilik dengan katil besar dan perkhidmatan mewah serta semua kemudahan yang anda perlukan. Rasa macam tak mampu kan? Jangan panik, harga yang ditawarkan adalah berpatutan dan boleh menjadi destinasi impian anda.

Ini 11 gua menakjubkan yang harus disenaraikan dalam senarai percutian impian anda!


1. Beckham Creek Cave House, USA

Tidak, anda tidak akan menemui David Beckham melepak disini. Anda hanya akan menemui rumah dengan empat bilik tidur yang sungguh menakjubkan. Ruangan dapur lengkap dengan kelengkapan, ruang tamu luas, empat bilik mandi dan banyak kemudahan tambahan. 
Harga bermula dari RM4296.32 semalaman. 


Foto: Mirror UK


2. Lava Cave, Greece

Terletak di tengah-tengah Santorini, gua kecil yang menawan ini sesuai untuk pasangan yang ingin meluangkan masa berdua-duaan. Ia juga boleh memuatkan sehingga tiga orang jika anda datang bersama rakan-rakan! Harga bermula dari RM 1191.92 semalaman.


Foto: Mirror UK


3. Casa Santantonio, Greece

Casa Santantonio adalah rumah abad ke-18 yang bertukar menjadi tiga pangsapuri mewah. Semuanya mengekalkan banyak seni bina dan gaya asalnya. 

Walau bagaimanapun, yang benar-benar menarik perhatian pelancong adalah pangsapuri Senior Gua, dengan dua bilik tidur dan dua bilik mandi, serta hiasan dalaman yang indah. Harga bermula dari RM 666.39 semalaman.


Foto: Mirror UK


4. Anitya Cave House, Turkey

Rumah gua ini terletak di jantung Cappadocia, Ortahisar, berusia lebih 600 tahun. Namun, ia dilengkapi dengan semua kemudahan moden yang anda harapkan dari dapur sehingga ke bilik mandi yang bergaya. Harga bermula dari RM 704.31 semalaman.


Foto: Mirror UK


5. Azalea Houses Cave, Greece

Terletak di kawasan Finikia, penginapan indah ini pada asalnya merupakan rumah pembuat wain tradisional. Kebanyakan seni bina asli dan gayanya dikekalkan, menjadikan lokasi ini mempunyai reka bentuk dan hiasan yang cukup menarik! Harga bermula dari RM 1338.20 semalaman.


Foto: Mirror UK

6. Loft Cave Sea Views, Gran Canaria

Hanya kerana anda tinggal di sebuah gua, itu tidak bermakna anda tidak boleh menikmati kawasan luar. Gua ini menawarkan sudut berbeza yang sempurna.

Di dalamnya terdapat formasi batu yang menarik digunakan sebagai dinding untuk ruang tamu dan bilik tidur. Manakala, di bahagian luar anda akan mempunyai akses ke taman, teres dan kolam renang dengan pemandangan indah laut biru kristal. Harga bermula dari RM644.72 semalaman.


Foto: Mirror UK


7. The Rockhouse Retreat, the UK

Rumah batu yang bergaya juga popular ini boleh memuatkan dua orang. Jadi, ia sangat ideal jika anda inginkan masa yang berkualiti bersama pasangan dari kesibukan dan kehidupan sehari-hari. Harga bermula dari RM 1056.47 semalaman.


Foto: Mirror UK


8. Cuevo de Luja, Spain

Tidur sehingga sembilan orang, perpecahan di antara dua tingkat; salah satu yang menjadi rumah kepada bilik tidur, ruang tamu dan dapur yang dikelilingi gua, manakala tingkat kedua mempunyai ruang santai yang sempurna untuk berehat. Belum lagi teres dengan pemandangan luar bandar yang menakjubkan. Harga bermula dari RM 953.53 semalaman.


Foto: Mirror UK


9. Cohabitat Sassi, Italy

Satu bilik tidur, satu bilik mandi berada di Sassi dan menawarkan semua keselesaan asas yang anda perlukan untuk rumah jauh dari rumah, lengkap dengan dapur kecil dan ruang makan.

Oh, dan pencinta seni boleh mengambil kepingan yang unik yang menambah sentuhan warna kepada hiasan minimalis juga.
Harga bermula dari RM 352.16 semalaman.


Foto: Mirror UK


10. Cave Socorro, Tenerife

Jika percutian pantai yang anda cari, maka rumah gua yang luas ini adalah jawapannya! Anda hanya perlu berjalan kaki satu minit untuk ke pantai berpasir yang terdekat!

Ia boleh memuatkan sehingga enam orang dan mempunyai semua yang anda perlukan dari dapur kecil ke bilik mandi - dan teres yang indah untuk ruang makan juga.

Ia menawarkan banyak privasi dari keramaian dan kesibukan pusat peranginan sibuk, tetapi anda masih cukup dekat dengan bandar jika mahu bersosial. Harga bermula dari RM 195.04 per malam.


Foto: Mirror UK


11. White Dream, Italy

Suka malam yang selesa? Hartanah ini menawarkan dapur kecil dan ruang makan serta tempat tidur dan sofa yang selesa. Selamat datang! 

Terletak di rantau Puglia yang indah di Itali, percutian White Dream menawarkan akses mudah ke kawasan luar bandar dan restoran tempatan. Harga bermula dari RM 666.39 semalaman.


Foto: Mirror UK

Bagi orang kebanyakan, kita boleh berangan sahajalah kan? Tapi, tak salah berangan. Mana tahu, mungkin satu hari nanti ada rezeki lebih, boleh senaraikan gua berikut sebagai lokasi percutian anda bersama yang tersayang! - CARI
24

Bagus
19

Marah
52

Terkejut
9

Sedih
19

Lawak
24

Bosan

Friends Rank (147 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Artemesiaa 30-3-2018 05:46 PM
Kalau dah semewah ni siapa tak nak kan, cuba yang kena bawak kemah sendiri berepa ramai je yang sanggup
Quote armin 30-3-2018 06:17 PM
Harga rm352 semalam tu takdela mewah pun. Sama harga hotel kt sini jgk. Yg 1k ke atas tu mewah la tp takut nak tidur dlm gua. Entah binatang apa entah ada dlm tu
Quote kuzaime 30-3-2018 07:28 PM
view nmpak cantik, rate pun ok..tp tetap x teringin nak try..rasa sesak nafas dkat tmpat tertutup mcm tu..
Quote shernazz 30-3-2018 07:58 PM
Iols.br tau.dlm.gua panas
Iols.x.penah masuk gua
Quote AmandaRollins 30-3-2018 10:47 PM
Lava cave{:smile
Quote Catpaw 31-3-2018 12:43 AM
Ada juga dalam gua yng sejuk siap berangin terbang2 lagi tudung iols
Quote giyomi 1-4-2018 06:03 PM
akak hanya mampu yg rm195 per malam tu jew...tp akak tak bole duk gua yg takder tingkap, bole termati akak sebab rasa takut
Quote moonbug 1-4-2018 11:31 PM
Tak bolehlah, i claustrophobic. Teringat film Sanctum
Quote saladin780 2-4-2018 08:11 AM
dalam gua panas??? penah masuk gua tak ni? ke ckp main hembus jer
Quote syue86 2-4-2018 10:07 AM
gua slalu sejuk kedi kot
Quote munahminah 2-4-2018 04:05 PM
Semua jauh. X mampoo
Quote zaziot 3-4-2018 11:30 AM
lawanye tp xminat lak nk tido dlm gua walaupun lawa cani

Lihat semua komen(12)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-7-2022 06:53 PM GMT+8 , Processed in 2.006563 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top