CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Macam Lagak Hero Dalam Filem Aksi!

30-3-2018 10:49 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 2441| Komen: 12

Description: Macam babak filem aksi! Seorang lelaki nekad terjun ke belakang tempat menyimpan barang pacuan empat roda milik majikannya dalam usaha menyelamatkan kenderaan itu daripada dilarikan dua penyamun.
Macam babak filem aksi! Seorang lelaki nekad terjun ke belakang tempat menyimpan barang pacuan empat roda milik majikannya dalam usaha menyelamatkan kenderaan itu daripada dilarikan dua penyamun.


Memetik Harian Metro, kejadian 12.20 tengah hari, kelmarin itu berlaku di Kampung Bukit Belacon, Segama, Lahad Datu.

Tindakan nekadnya itu menyebabkan dia luka di kaki dan tangan kanan akibat terseret daripada kenderaan pacuan empat roda yang cuba dilarikan suspek.

Difahamkan, mangsa berusia 39 tahun itu pulang ke rumah untuk mengambil bekalan makanan. Bagaimanapun, mangsa membiarkan enjin hidup apabila dia memberhentikan kenderaan milik majikan yang dipandunya itu di hadapan rumah.

Menurut sumber, seorang lelaki memakai penutup muka tiba-tiba keluar dari kereta Proton Saga sebelum menghampiri mangsa yang baru keluar dari kenderaannya dengan mengacukan pisau.

“Bimbang keselamatannya terancam, mangsa mengundurkan diri. Suspek itu masuk ke dalam kenderaan mangsa dan beredar dari lokasi berkenaan.

“Ketika kenderaan itu bergerak, mangsa melompat ke belakang tempat menyimpan barang dan suspek yang menyedari tindakan mangsa terus memecut laju kenderaan berkenaan,” katanya.


Foto: Harian Metro

Mangsa mencapai sebatang besi dan memecahkan cermin di bahagian pemandu, lalu memukul suspek.

“Akibat pukulan itu, kenderaan dipandu suspek melanggar besi penghadang jalan sebelum memberhentikan kenderaan berkenaan di tengah jalan.

“Mangsa cuba menerkam suspek, tetapi lelaki itu yang disyaki cedera melarikan diri dengan menaiki kereta yang dipandu rakannya,” katanya.

Sejurus itu, mangsa menghubungi polis bagi mendapatkan bantuan selepas memaklumkan kejadian kepada majikannya.

“Mangsa yang cedera dikejarkan ke Hospital Lahad Datu dengan ambulans,” katanya.

Ketua Polis Daerah Lahad Datu, Asisten Komisioner Hamzah Ahmad berkata, pihaknya sedang mengesan suspek dan siasatan lanjut dijalankan. - CARI
3

Bagus
6

Marah
9

Terkejut
3

Sedih
2

Lawak
6

Bosan

Friends Rank (29 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote DollahRepek 30-3-2018 11:06 AM
Hebat!!!
Quote mieymiey 30-3-2018 11:15 AM
Takda video ker?
Quote imransulaiman 30-3-2018 11:32 AM
Padan muka suspek tu! Tahniaaaaaaaah mangsa! {:hooray
Quote Artemesiaa 30-3-2018 11:39 AM
Harap pihak majikan menghargai usahanya tu
Quote idadzira 30-3-2018 11:44 AM
salah dia dulu la sebab x matikan enjin.
Quote spiderman80 30-3-2018 12:07 PM
Dia ni lebih layak memegang watak hero dalam filem Badang
Quote LautBiru52 30-3-2018 12:23 PM
Kenapa la suka sgt keluar kereta enjin hidup mcm tu. Penyakit cari sendiri.
Quote zulka 30-3-2018 12:29 PM
LautBiru52 replied at 30-3-2018 12:23 PM
Kenapa la suka sgt keluar kereta enjin hidup mcm tu. Penyakit cari sendiri.

ni kira samun sebab dia baru turun dari kete...bukan nya ditinggalkan
Quote chicozinn 30-3-2018 05:00 PM
spiderman80 replied at 30-3-2018 12:07 PM
Dia ni lebih layak memegang watak hero dalam filem Badang

kan??dengan bangsa sendiri pun nak takut ni kan plak nak jadi badang si fonen ni..


https://www.instagram.com/p/BgTpRybh-9Y/?hl=en&taken-by=aliffsyukriterlajaklaris
Quote batmana 30-3-2018 06:49 PM
kete 4x4 ni mmg brg panas dri kalangan pencuri

patut majikan psgla gps tracker aja..baru bape ringgit..
Quote ultra78 30-3-2018 06:51 PM
Hebat !

Quote jofizo 31-3-2018 08:31 AM
Hilux ttp mnjadi sasaran geng samun kete

Lihat semua komen(12)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-10-2022 09:23 AM GMT+8 , Processed in 0.102820 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top