CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

'Datin' Rozita Dipenjara 8 Tahun

29-3-2018 01:32 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 10902| Komen: 89

Description: 'Datin' Rozita yang mengaku bersalah mendera pembantu rumahnya dua tahun lalu hingga cedera parah dijatuhkan hukuman penjara lapan tahun.
'Datin' Rozita yang mengaku bersalah mendera pembantu rumahnya dua tahun lalu hingga cedera parah dijatuhkan hukuman penjara lapan tahun.

Harian Metro melaporkan, hukuman itu dijatuhkan oleh Hakim Datuk Tun Abd Majid Tun Hamzah di Mahkamah Tinggi Shah Alam, hari ini selepas mengenepikan hukuman dikenakan terhadapnya sebelum ini.


Hukuman itu berjalan bermula hari ini dan mahkamah menolak permohonan penangguhan pelaksanaan.

Pada 15 Mac, Mahkamah Sesyen Petaling Jaya mengenakan dikenakan bon berkelakuan baik selama lima tahun kepada Rozita Mohamad Ali, 44, selain dikenakan bayaran jaminan RM20,000 dengan seorang penjamin.


Foto: BH Online


Sebelum prosiding bermula, Rozita mengakui kepada pemberita bahawa dia tidak mempunyai sebarang gelaran termasuk Datin seperti dilaporkan media sebelum ini.

Rozita sebelum ini dilaporkan gagal hadir ke mahkamah pada 21 Mac dan pihak pendakwaan diberi tempoh seminggu untuk mencarinya.

6

Bagus
16

Marah
8

Terkejut
5

Sedih
2

Lawak
17

Bosan

Friends Rank (54 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

ADVERTISEMENT

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote BENTARA 29-3-2018 01:36 PM
persoalan nya...laki dia siapa?
dagr kata laki dia pembesar negara....
Quote moonbug 29-3-2018 01:36 PM
Laaaa dah tu mana dtg title Datin sebelum ni tu? Apa pun syabas mahkamah Shah Alam sbb override hukuman bon berkelakuan baik sebelum ni. Mmg selayaknya mereput dlm penjara 8 tahun
Quote Decaffeinated 29-3-2018 01:37 PM
Hakim yg kasi lepas sebelum ni apa cerita?
Quote tobby 29-3-2018 01:41 PM
selayaknya.  yg lebamkan mata anwar dulu pun sekejap benar duduk dalam penjara.  patut ketua polis negara zaman Mahathir dibicarakan semula. apa yg mahathir buat semua kena semak semula sbb ramai hakim kena pecat zaman Tun kerana tak dengar cakap dia.   
Quote namieamuro 29-3-2018 01:44 PM
oo bkn datin..abes sape mulakan pgl datin2 ni..selayakknye kne penjara..reti pulak malu tutop muke kan..
Quote namieamuro 29-3-2018 01:44 PM
Decaffeinated replied at 29-3-2018 01:37 PM
Hakim yg kasi lepas sebelum ni apa cerita?

tu la xde pn chite dlm tu kan..xkn xde tindakan kot..tu bru 1 kes yg kite tau..tah brp lg kes yg hakim tu buat begini..
Quote saviour_09 29-3-2018 01:51 PM
dah la tak dapat stay
penjara bermula hari ni
maka bermula la jugak liku2 hidup di penjara selama 8 tahun
tu la jangan diturutkan sangat marah
Quote noor2 29-3-2018 01:57 PM
Betul ke bukan datin. ..takkan akhbar bodoh sangat dari dulu kes ni dah sebut datin......ke nak tutup sesuatu....
Quote Tukul.Besi 29-3-2018 02:00 PM
Don't drop your soap ye datin. Eh Salah jantina
Quote jazaa100 29-3-2018 02:02 PM
Sapa madu dia ek....

Dok sesorang....tak bekerja....
Bini sapa lah ni....
Quote mizruncing 29-3-2018 02:09 PM
yesssss ni baru la malaysia
Quote lumie 29-3-2018 02:13 PM
Uish 8 thn tu. Mereput lah datin..memulabc tajuk ingt rozita sendayu tinggi tu..tanjat boboi
Quote monmonku 29-3-2018 02:15 PM
BENTARA replied at 29-3-2018 01:36 PM
persoalan nya...laki dia siapa?
dagr kata laki dia pembesar negara....

haah..sampai sekrg xtau sape laki dia..
Quote grizz 29-3-2018 02:39 PM
la..klu ade title datin tu kne x 8taun penjara..
Quote prettyuglybabe 29-3-2018 02:39 PM
bini simpanan sapa ek..
sorang pun datuk tak ngaku ni bini dia
Quote noor2 29-3-2018 02:41 PM
Mungkin bermadu. ....suami memang dato tapi kalau bini kedua memang tak ada title datin kan. ....sebab bini pertama pegang title. ..
Quote qiqi 29-3-2018 02:43 PM
Hahahahhahaha semua duk tertanya2 bini siapakah dia ni, jiran2 terdekat x de dlm ni
Quote zafira 29-3-2018 02:44 PM
dasatttt.... sampai skrg tak tahu sape laki dia.... mereputlah ko dlm jel...
Quote kroit92 29-3-2018 02:44 PM
justice is serve..

Lihat semua komen(89)

Kategori Berkaitan

ADVERTISEMENT


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-8-2022 05:51 AM GMT+8 , Processed in 0.075139 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top