CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Hiburan Tempatan Lihat artikel

Mereka Tak Mampu Belanja Lebih Untuk Kecantikan, Sebab Itu Cemburu - Ifa Raziah

28-3-2018 12:15 PM| Diterbitkan: Cari-suzy| Dilihat: 14507| Komen: 118|Original author: Oleh: Suzy

Description: Wah, semakin lama semakin jelita penyanyi irama dangdut Ifa Raziah! Dia kelihatan jelita seperti tidak dimamah usia.


Wah, semakin lama semakin jelita penyanyi irama dangdut Ifa Raziah! Dia kelihatan jelita seperti tidak dimamah usia. 

Baru-baru ini, wajah rakan baik kepada penyanyi Amalina itu juga dikatakan semakin mulus dan menyerupai patung ‘barbie’. Wow, apa rahsia dia agaknya ya? 

Dengan perubahan wajah yang semakin runcing itu, ramai netizen merasai cemburu dan mulai membuat pelbagai tuduhan kepada Ifa termasuklah menuduhnya membuat pembedahan plastik dan menyedut lemak. Namun, penyanyi itu menepis setiap tuduhan yang tidak berasas itu. 


Sumber foto: Ig Ifa Raziah

Ifa berkata, dia hanya melakukan rawatan wajah biasa seperti diamalkan wanita lain serta turut bertemu pakar untuk megubati masalah kulit sensitifnya.

"Saya hanya melakukan rawatan kulit dan facial seminggu sekali sahaja. Selain itu, selalu juga berjumpa doktor kulit kerana ada masalah kulit sensitif.


Ifa mengenakan tudung setiap hari Jumaat
Sumber foto: ig Ifa Raziah

"Saya tidak kisah orang nak gelar saya 'sailormoon' ke apa-apa sekalipun, saya bersyukur kerana semakin cantik dan sihat serta nampak muda bukan kerana saya buat pembedahan muka atau sedut lemak tapi disebabkan keikhlasan dan kejujuran hati," ujarnya dipetik daripada mStar Online.


Sumber foto: Ig Ifa Raziah

Selain itu, Ifa juga turut menjaga pemakanan dan hanya memilih makanan yang sihat untuk mendapatkan bentuk badan ideal serta kesihatan yang baik.  

"Dulu saya suka berzumba tapi sekarang kekangan masa, jadi kena jaga pemakanan hari-hari. Paling penting kena minum air putih banyak. Saya juga tidak makan daging dan makanan laut kecuali ikan," ujarnya.

Apabila ditanya tentang komen-komen netizen di laman sosial, Ifa berkata, ia adalah lumrah hidup sebagai seorang selebriti. Menurutnya, sebagai manusia biasa dia tidak dapat memuaskan hati semua pihak.

"Saya tidak cantik, gemuk orang kutuk-kutuk, bila sudah cantik dan kurus pun orang tak puas hati sebab nampak runcing dan mulus.

"Pada saya, mereka kurang kasih sayang, mungkin mereka tidak mampu untuk berbelanja lebih untuk kecantikan sebab itu cemburu melihat orang lain," ujarnya.

Betullah kata Ifa, kalau ada duit semua jalan saja, kan? - CARI
18

Bagus
8

Marah
13

Terkejut
12

Sedih
10

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (74 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote epalsearch 28-3-2018 12:17 PM
Quote BookerT 28-3-2018 12:24 PM
cantik sangat tu idok la nyah...tapi cantik jugak la nyah...tapi betul jugak luahan hati mak hayam raziah ni...
Quote RooneyMara 28-3-2018 12:28 PM
Cantik sbb keikhlasan dan  kejujuran hati... Gittewwwww!
Quote zameyla 28-3-2018 12:30 PM
"Saya tidak kisah orang nak gelar saya 'sailormoon' ke apa-apa sekalipun, saya bersyukur kerana semakin cantik dan sihat serta nampak muda bukan kerana saya buat pembedahan muka atau sedut lemak tapi disebabkan keikhlasan dan kejujuran hati," ujarnya dipetik daripada mStar Online.




makin hati kau ikhlas, makin meruncing dagu kau....
Quote cicicumel 28-3-2018 12:31 PM
Muka kau dh mcm Roslan Shah.buat apa nk cemburu??
Quote dewi_rina 28-3-2018 12:32 PM
Cantik tak ori buat apa
Quote mieymiey 28-3-2018 12:32 PM
saya bersyukur kerana semakin cantik dan sihat serta nampak muda bukan kerana saya buat pembedahan muka atau sedut lemak tapi disebabkan keikhlasan dan kejujuran hati


Okey, cantik sebab air wudhu dah ada artis yang claimed. Seekor ni lagi lawak, cantik sebab ikhlas dan jujur
Quote VespaSilbe 28-3-2018 12:36 PM
Tak santek pun tak pa.. tadak sapa nak ngorat dah.. kalau laki laghi pun dia taw peghut dia pun gendut
Quote Denco 28-3-2018 12:43 PM
xpelah nyah berabes duit utk kecantikan

tp satu la nyah...beringat gak di hari tua

jgn ujung2 dintis
Quote Denco 28-3-2018 12:44 PM
tapi bila dah lawa ni lebat ke job sheol?
mcm x nmpak je kewujudan di kaca tv
Quote onexox97 28-3-2018 12:47 PM
yela duit kami x byk
Quote cmf_premierleag 28-3-2018 12:48 PM
Kalo dh lawa tapi tetapppp Kau tak mampu nak cekau memana vvip datuk kerabat ong kekaya bagai, buang masa la dik non
Quote September14 28-3-2018 12:49 PM
Dah iras kak nita
Quote September14 28-3-2018 12:50 PM
Mulut dia knpa jd mcmtu.. mcm muncong itik
Quote takayama 28-3-2018 12:52 PM
yealah ipah
kami x mampu nk buat facial tiap minggu
Quote ezacbee 28-3-2018 12:56 PM

Baru nak tulis.. kak nita idola die kot
Quote mrizumi 28-3-2018 01:02 PM
Yup..kami xmampu..
Quote pearl.silver 28-3-2018 01:03 PM
Buang masa nk jeles kecantikn dia
Baik jeles kat artis2 muda yg konfem mulus lawa
Quote QueenCaramel 28-3-2018 01:10 PM
What?? X mampu blnja lebih utk kecantikan?? Adoila makcik..kalo da cantek tu x yah nk blnje lebih pun..cukup la dgn air Wudu’
Makcik tu yg x cantek nk kn alter sana sini..

Lihat semua komen(118)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-12-2022 11:24 PM GMT+8 , Processed in 0.079979 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top