Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Kepedasan Makan Pizza Samyang, Sambil Hafaz Surah Al-Quran. Power Tak?

Oleh: Aimi|23-3-2018 04:24 PM Komen: 11
Menjadi seorang penghafaz Al-Quran memang banyak kelebihannya yang mereka dapat bukan sahaja di dunia malah bakal menjadi tetamu VVIP Allah kelak.

Memang susah untuk menghafaz Al-Quran lelebih lagi bila tengah makan sambil menahan pedas. 

Satu video viral apabila mereka melakukan cabaran 'Huffaz samyang'  yang menunjukkan mereka makan pizza samyang sambil menyambung bacaan surah Al-Baqarah.

Sumber: BHTV

Difahamkan, lelaki di dalam video tersebut yang dikenali sebagai Hannan dan Muhammad Hazman menyertai program menghafal Al-quran sejak Januari lepas.

Video tersebut mendapat komen positif dari netizen.

Ramai yang kagum dan memuji cara bacaan yang sedap dan  merasa terhibur dengan cabaran unik tersebut.

Kata ustaz yang merakam tersebut ini salah satu usaha cara mereka untuk menghayati dan bukan semata-mata menghafaz sahaja. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
8
Marah
5
Terkejut
13
Sedih
5
Lawak
4
Bosan
1
0
0
Komen: 11
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote talapia 26-3-2018 10:38 AM
banyak lak bunyi korang... cer viralkan challenge ni... baper ramai sanggup sahut? Samyang challenge bersepah2.. celebrities pon sahut.. ice bucket challenge bagai... ni samyang pizza huffaz challenge... ada brani?

thumbs up ustaz!

Lain-lain Komen

Quote idakamaruddin 23-3-2018 06:00 PM
maafkan saya yg tak cukup ilmu ni bkn ke org yg hafal quran kene jaga pemakanan dia ke

btw samyang korea tu takde la pedas mana..

Quote Artemesiaa 23-3-2018 06:43 PM
Iklan je lebih ni
Quote krustykrab 24-3-2018 01:32 PM
idakamaruddin replied at 23-3-2018 06:00 PM
maafkan saya yg tak cukup ilmu ni bkn ke org yg hafal quran kene jaga pemakanan dia ke

btw samyan ...

Bbetul pedas dia tucuma membengkakn bibir je
Quote BookerT 24-3-2018 02:39 PM
masa makan jangan bercakap...nak menunjuk la tu bebudak ni kekonon sambil makan pizza pun boleh hafazan.....mak kalau masa makan anak2 mak mula bersembang memang kena herik la...pantang betul mak.....
Quote edee_91 25-3-2018 12:05 AM
idakamaruddin replied at 23-3-2018 06:00 PM
maafkan saya yg tak cukup ilmu ni bkn ke org yg hafal quran kene jaga pemakanan dia ke

btw samyan ...

siap pekena air kick-a-poo lagi tu.
Quote chazey 25-3-2018 12:54 AM
Samyang sangat tak sedap. Nongshim best Korean megi evrrrrr!
Quote bloodyamuk 25-3-2018 07:47 AM
power power
Quote pearl.silver 25-3-2018 12:11 PM
chazey: Samyang sangat tak sedap. Nongshim best Korean megi evrrrrr!


Nongshim yg peket merah hitam tu iols tgk baru ni tulis xde msg..jd iols pun mkn dgn tanpa rasa bersalah {:run
Quote kroit92 26-3-2018 02:37 AM
wait what?

pizza perisa samyang?? haaaaaaaaaahh???
Quote chazey 26-3-2018 02:39 AM
pearl.silver replied at 25-3-2018 12:11 PM
Nongshim yg peket merah hitam tu iols tgk baru ni tulis xde msg..jd iols pun mkn dgn tanpa rasa  ...

Aiol hada nampak gak kat Shoppee. So sedap ke versi kunun2 sihat takda msg chuols? Ai memang nak beli but not now. Bila dah tingin sangat makan baru beli.
Quote talapia 26-3-2018 10:38 AM
banyak lak bunyi korang... cer viralkan challenge ni... baper ramai sanggup sahut? Samyang challenge bersepah2.. celebrities pon sahut.. ice bucket challenge bagai... ni samyang pizza huffaz challenge... ada brani?

thumbs up ustaz!

Lihat semua komen(11)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top