Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Selagi Belum Kahwin, Farah Nabilah Kena Akur Dengan Syarat Ibunya Ini

13-3-2018 11:00 AM|Oleh: Amirah | Dilihat: 8471| Komen: 146

Mesti ada yang menyangka Farah Nabilah telah mempunyai teman lelaki tambahan pula memiliki rupa paras yang menawan namun hakikatnya dia sendiri kurang mempunyai masa untuk bersosial kerana lebih banyak menumpukan masa depan kerjayanya di usia muda ini.

Foto: IG Farah Nabilah
"Saya masih bujang dan tak ada kekasih. Mungkin sebab saya ni terlalu fokus dengan kerja dan bukan jenis bersosial jadi tak jumpa lagi lelaki yang boleh dijadikan calon suami.

"Banyak masa saya habiskan dengan kerja, waktu cuti pula dengan keluarga. Malah, ibu juga letak syarat tak izinkan saya keluar rumah tanpa tujuan dan mesti tinggal bersama mereka selagi belum berkahwin," katanya kepada mStar Online.

Foto: IG Farah Nabilah
Walaupun begitu, dia tetap mempunyai niat untuk mengakhiri zaman bujangnya sebelum menjangkau usia 30 tahun akan datang.

Farah juga tidak terlepas dengan tekanan rakan sebaya yang kebanyakannya sudah berumahtangga pada usia sebegini.

Foto: IG Farah Nabilah
"Kalau boleh saya nak berkahwin sebelum umur 30 tahun. Tak perlu nak bercinta lama-lama, kenal sekejap dan kalau rasa sesuai bolehlah kahwin terus.

"Iyalah, sebagai wanita kita nak mengandung lagi dan ada anak-anak. Jadi, lingkungan umur ini pada saya dah patut kahwin.

"Kadang-kadang tu tertekan juga tengok kawan-kawan rapat lain yang dah kahwin, tapi bila fikir semula, ini semua soal jodoh dan kalau sampai waktu ia akan datang juga," katanya yang akan mengelak cinta suami orang.

Foto: IG Farah Nabilah
Farah juga turut berkongsi ciri-ciri lelaki idamannya seperti beriman, raut wajah yang sedap mata memandang, memahami kerjayanya, rajin dan sudah tentu seseorang yang menghormati orang tua.

Jangan risau Farah! Buat masa ini pentingkan kerjaya dulu dan bina impian. Jodoh juga akan datang seiring dengan usaha Farah. Tuhan lebih mengetahui apa yang terbaik untuk Farah. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
7
Marah
6
Terkejut
4
Sedih
3
Lawak
3
Bosan
8
Komen: 146
Komen

Previous : Lembaga Hitam Muncul Dalam IG Live, Iqram Dinzly Minta Bantuan Ustaz

Next       : Elak Aqeef Disentuh Orang, Amyra Rosli Letak Syarat Untuk Anaknya

Komen Terbaru

Quote jijana 21-3-2018 11:57 AM
X percaye xde bf..umur2 awal 20an..dah sibuk nak carik calon suami..
Takut market jatuh lah ni..x laku nanti xd job pulak..

Lain-lain Komen

Quote MH3707 13-3-2018 11:01 AM
sundal mana pulak ni...
Quote melinda_kerr 13-3-2018 11:27 AM
you’re so yesterday. zaman uols dah berakhir ya. next.
Quote bukan_ustazah 13-3-2018 11:28 AM
sendu jugak laa
Quote white01whale 13-3-2018 11:31 AM
MH3707 replied at 13-3-2018 11:01 AM
sundal mana pulak ni...

Hahahsha!!! You're so meannnn!!!
Quote palmolive 13-3-2018 11:32 AM
bapak dah takder ker
Quote Aduradura 13-3-2018 11:38 AM
Serious i kenot brain ade yg minat sheolls ni hahaha
Quote MH3707 13-3-2018 11:40 AM
white01whale replied at 13-3-2018 03:31 AM
Hahahsha!!! You're so meannnn!!!

yes, am cruel like my leg...hikhk
Quote Anak_rusa 13-3-2018 11:43 AM
sapa dia ni?
Quote keds 13-3-2018 11:44 AM
Siapa ni????
Quote yuhuu 13-3-2018 11:52 AM
Muka marhaen. iols pun tak kenal.
Quote epis 13-3-2018 11:58 AM
Die ke yg berlakon yg dgn zul arifin tu?
Quote mieymiey 13-3-2018 11:59 AM
Sheols ni meletop kejap jer masa dengan Julriping. Habis jer drama tu, maka kembalilah sheols ke alam kesenduan.
Quote kucen_miang 13-3-2018 12:01 PM
ni yg muka ketat masa jadi juri kat satu program tv dgn alasan tgh datang bulan tu kah? ke org lain?
Quote tomaz 13-3-2018 12:04 PM
Bertabah la mekwilson. Makin mengganas la shipper fawajul lepas ni
Quote mizruncing 13-3-2018 12:08 PM
ntah la sejak dia jd juri citer tv3 ari tu trs x minat lgsg. npk nau muka kerek dia. pas tu nk kate PMS. org lain pn PMS jgk tp xde la smpai muka mencuka. bru top 1 drama dah mendiva. ada tgk ulang tayang walimatul urus izara kt astro bru-bru ni. trtengok dia ckp penat 2 mlm jage baju izara klu x slp. dgn muka serius. terus blacklist pmpn ni. bajet hot sgt
Quote Bujat 13-3-2018 12:14 PM
Who are yusss???
Quote aleesyasofia 13-3-2018 12:29 PM
slame nie sheolss mmg xde pkwe ke mcm dlu? bkn sblm nie mcm ada gmbr sheolss slalo dgn sorg laki jer..
Quote BookerT 13-3-2018 12:40 PM
lubang hidung kau tetap senapang patah bagi mak ye mak hayam...
Quote iloveyou 13-3-2018 12:40 PM
eh dia dh putus ke abg pilot tu?

Lihat semua komen(146)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.060270s Gzip On
To Top