Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Ngilu Tapak Tangan! Macam Mana Boleh Kena Tu Dik?

12-3-2018 10:08 AM |Dilihat:924| Komen: 12
Kanak-kanak lelaki terpaksa menahan sakit lebih sejam selepas tapak tangan kirinya tertusuk besi panah ikan ketika menangkap ikan di sungai di Kampung Ulu Sungai, Raub, semalam.

Memetik Harian Metro, kejadian 2.30 petang itu menyebabkan Ayie Jery, 10, mengalami kecederaan di tapak tangan kirinya sebelum bomba dihubungi pada 3.02 petang bagi mendapatkan bantuan.

Empat anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Raub dikerahkan ke Hospital Raub bagi membantu memotong besi berkenaan menggunakan pemotong besi dan tugas selesai pada 3.34 petang.


Foto: BH Online

"Sebaik tiba di hospital, kami mendapati besi sepanjang 0.5 meter untuk menangkap ikan masih tertusuk pada tapak tangan kanak-kanak berkenaan.

"Bomba kemudian diminta memotong lebihan besi di tapak tangan mangsa bagi memudahkan pihak hospital merawatnya.

"Sejurus pihak bomba berjaya mengeluarkan batang besi panah ikan itu, pasukan perubatan kemudian memberikan rawatan lanjut kepada mangsa dan keadaan mangsa dilaporkan stabil," kata Timbalan Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) negeri, Mohd Sani Harul. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 12
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote orgsepang 13-3-2018 06:15 AM
Kenapa berita tu tak masukkan kisah bagaimana boleh besi tu tertusuk di tapak tangan, kan itu yang orang nak tau. Kisah bantuan bomba dan hospital orang dah tau buat apa nak diperincikan lagi

Lain-lain Komen

Quote Alais 12-3-2018 10:12 AM
Ikan pun ada hak nak hidup.

Jangan bunuh.

Buah-buahan kan banyak boleh makan.

Quote zulka 12-3-2018 10:12 AM
haaa....main panah lagi
Quote chinta89 12-3-2018 10:13 AM
mcmne blh kena tu dik...
Quote paz 12-3-2018 10:20 AM
Ngilu tapak tangan baca
Quote insulin 12-3-2018 10:23 AM
Alais replied at 12-3-2018 10:12 AM
Ikan pun ada hak nak hidup.

Jangan bunuh.

Perut x kenyang kalau sekadar makan makanan berasaskan tumbuhan je, dik....
Quote sarahmirza 12-3-2018 10:47 AM
insulin replied at 12-3-2018 10:23 AM
Perut x kenyang kalau sekadar makan makanan berasaskan tumbuhan je, dik....

Orang vegetarian tu macam mana pulak?
Quote moonbug 12-3-2018 11:18 AM
Ngilunya
Quote Artemesiaa 12-3-2018 12:59 PM
Mengerikan berpeluh jugak abam bomba nak bantu mengeluarkannya
Quote insulin 12-3-2018 01:21 PM
sarahmirza replied at 12-3-2018 10:47 AM
Orang vegetarian tu macam mana pulak?

Hihi. Yang saya maksudkan ni, mangsa ni. Orang Raub ni. Orang kita. Selain makan makanan berasaskan tumbuhan, pastinya makan ikan dan daging. Cuba suruh dia makan nasi dan tempe je. Pasti complaint x kenyang.
Quote kivio 13-3-2018 12:35 AM
Buat keje bahaya, main barang berisiko, takde safety measures.
Kan dah merasa.

Ko tengok abang bomba tu kalau nak ikutkan datang nak potong tangan ko tuh tak payah pakai helmet pon.
Tapi derang pakai jugak.

Amik iktibar.
Quote ninja boy 13-3-2018 12:56 AM
Mujurla ada bombs penyelamat
Quote orgsepang 13-3-2018 06:15 AM
Kenapa berita tu tak masukkan kisah bagaimana boleh besi tu tertusuk di tapak tangan, kan itu yang orang nak tau. Kisah bantuan bomba dan hospital orang dah tau buat apa nak diperincikan lagi

Lihat semua komen(12)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.086586s Gzip On
To Top