Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

KWSP Beri Jaminan Maklumat, Simpanan Pencarum Tidak Terjejas

13-2-2018 06:41 PM |Dilihat:5103| Komen: 131
Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) memberi jaminan bahawa segala maklumat dan juga simpanan ahli tidak terjejas.

Ini susulan kebakaran yang berlaku di bangunannya di cawangan Petaling Jaya hari ini. 

Memetik laporan Kosmo, agensi itu dalam satu kenyataan berkata, pasukan Pengurusan Krisis Cawangannya sedang bekerjasama dengan Jabatan Bomba dan Penyelamat untuk memastikan kebakaran tidak merebak ke tingkat lain atau kawasan sekitar.

"Memandangkan keselamatan pelanggan dan kakitangan adalah keutamaan kami, operasi pemindahan telah dilakukan dan pejabat serta perkhidmatan kaunter ditutup.

Foto: Astro Awani
"Kami ingin memberi jaminan kepada ahli bahawa integriti maklumat dan simpanan ahli tidak terjejas," jelas KWSP.

KWSP turut menasihatkan pencarum dan majikan yang ingin menjalankan sebarang transaksi dengan KWSP supaya menghubungi atau mengunjungi cawangan KWSP terdekat yang terletak di ibu pejabat KWSP Jalan Raja Laut. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 131
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote dinopower2 14-2-2018 04:39 PM
sally03tomato replied at 14-2-2018 06:52 AM
Data center mesti la ade backup..  Backup biasanya bukan kat tempat yg sama.. Cemas betul lol

tgk acik2 bawang komen psl data hilang ni rasa nak hempuk je...
skrg ni semua cloud based.... bkn setempat data2 kritikal ni disimpan.... tu pentingnya ilmu.... dan tak diserap doktrin politaik 24 jam...

Lain-lain Komen

Quote erishuji 13-2-2018 12:31 PM
dapat jugak. but no info. kwsp mane? ade mangsa tak?
Quote AbukRokok 13-2-2018 12:31 PM
tadi contect dgn acik cleaner bangunan KWSP Kuantan katanya sbb budak lajak baling mercun pop pop...
Quote erishuji 13-2-2018 12:32 PM
dah tau kat mane. KWSP Jalan Gasing, PJ. Betul ke?
Quote Lembaga 13-2-2018 12:33 PM
PETALING JAYA: Satu kebakaran dilaporkan berlaku di bangunan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja di Jalan Gasing di sini.

Setakat jam 12.20 tengahari, punca dan impak masih belum dikenal pasti.
Quote novlin 13-2-2018 12:35 PM
erishuji replied at 13-2-2018 12:31 PM
dapat jugak. but no info. kwsp mane? ade mangsa tak?

KWSP kat tepi federal highway tu

Quote shania88 13-2-2018 12:36 PM
ANY latest  news? duit kita simpan dalam tu ke? Tu HQ ke??
Quote reddots 13-2-2018 12:36 PM

Quote harkktuih 13-2-2018 12:37 PM
Br lepas byr dividen paling tinggi, dah terbakar
Quote insulin 13-2-2018 12:37 PM
Yang penting, datacenter KWSP terbakar atau x? Semoga semua data2 penting selamat.
Quote sharlenetexas 13-2-2018 12:38 PM
terbakar atau dibakar?


Quote krustykrab 13-2-2018 12:39 PM
acaner leh terbako ni, ada acik pprt memasak dlm building tu ke
Quote novlin 13-2-2018 12:40 PM
insulin replied at 13-2-2018 12:37 PM
Yang penting, datacenter KWSP terbakar atau x? Semoga semua data2 penting selamat.

tu la pasal.... harap semua data selamat la...

Quote reenz013 13-2-2018 12:41 PM
camne leh terbako
Quote zulka 13-2-2018 12:42 PM
shania88 replied at 13-2-2018 12:36 PM
ANY latest  news? duit kita simpan dalam tu ke? Tu HQ ke??

jgn la buat lawak ...duit simpan dlm bank la dik oi haha
Quote samasam90 13-2-2018 12:44 PM
AbukRokok replied at 13-2-2018 04:31 AM
tadi contect dgn acik cleaner bangunan KWSP Kuantan katanya sbb budak lajak baling mercun pop pop... ...

mercun pop pop tu bukan mercun yg jatuh atas lantai terus meletup ke? choii sangat takat mercu  macam tu boleh terbakar bangunan
Quote novlin 13-2-2018 12:44 PM
kalo video dr phone nak tepek ke sini cmana eh?
Quote zafira 13-2-2018 12:44 PM
nasib baik dah declare dividend.. kalo tak mau kena potong masuk dalam kos maintenance dorang....  apa pun harap semua selamat...

Quote prizadane 13-2-2018 12:45 PM
macam-macam hal la Malaysia ni.. jangan nanti building tabung haji pun terbako dah la
Quote MarryPottet 13-2-2018 12:46 PM
Innalillah.......
Moga semuanya selamat, tiada kecederaan & kematian.

Lihat semua komen(131)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.049689s Gzip On
To Top