Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Kisah Taubat Bekas Maknyah, Buat Ramai Sebak Dan Sayu

Oleh: Aimi|26-1-2018 04:41 PM |Dilihat:3818| Komen: 30
Di Malaysia ni, isu tentang transgender memang sudah semakin berleluasa.

Contoh terdekat yang tidak habis-habis dibahaskan adalah tentang jantina Sajat. Safiey Illias pula berpenampilan seperti wanita walaupun hakikatnya adalah seorang lelaki. 

Dulu katanya sudah berubah dan insaf, tapi sampai sekarang tak habis-habis mencetuskan kontroversi.

Tak lari dari isu tersebut adalah kisah yang dimuat naik oleh seorang lelaki yang dikenali sebagai Harry Zulkifli. Kisahnya dahalu dia ada seorang maknyah yang kini sudah bertaubat.

Sedih dan sayu rasanya bila mengetahui kisahnya. Baca selebihnya: 



Pelbagai dugaan dan halangan yang dia lalui sehingga dia berjaya berubah mengikut fitrah.


Tujuan dia berkongsi kisah hanyalah untuk menceritakan pengalamannya dan berharap agar sesiapa yang ingin berubah sepertinya terus istiqamah dan bersungguh-sungguh.

Tapi macam biasalah, pasti ada  dalam perkara tersebut tetapi ada pula yang berkata dia seperti Safiey Ilias, berubah hanya untuk jadi viral dan lariskan produknya?


Status ini mendapat perhatian netizen dan ramai yang mendoakan Harry agar terus menjadi insan yang lebih baik dari semasa ke semasa.


Terpulang pada pendapat masing-masing, diharap masyarakat menyokong dengan apa pun perkara baik yang dilakukan. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
11
Marah
12
Terkejut
6
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
4
Komen: 30
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Nurz1234 31-1-2018 03:29 PM
Semoga istiqamah dan mendapat jodoh solehah.

Lain-lain Komen

Quote umbut 26-1-2018 05:00 PM
Paling penting jauhi kwn2 setan
Quote katibism 26-1-2018 05:33 PM
Dia dulu bff Sofia Puteyh a.k.a Safiey or Puding.
Asalnya dia mcm acah2 hijrah sbb ikut Puding, tapi hidayah tu milik Allah
Quote GigaMom 26-1-2018 07:07 PM
Aiols cari dia masa viral bff dh kecundang
Dia ni kn tulg belakang dlm produk safiey
Tp viral2 bgini dik,
Dh femes, bgaul dgn kwn2 pula semula
Bimbang terpengaruh semula je
Ujian tu x kn hbs..
Moga istiqamah
Quote AmandaRollins 26-1-2018 07:12 PM
Alhamdulillah.. Semoga sentiasa  istiqamah..
Mmg betul, klu nk berubah kena jauhi kwn2 yg pengaruh xbaik.. In sha Allah, akn dipermudahkan...
Quote Konahhh 26-1-2018 07:47 PM
Alhamdulillah, semoga istiqamah
Quote Konahhh 26-1-2018 07:47 PM
Alhamdulillah, semoga istiqamah
Quote nooriesz 26-1-2018 09:57 PM
moga istiqomah yeaa..

mse pudin g umrah.. die ikut gk kn..
Quote captainQUE 26-1-2018 10:43 PM
Boleh x nak speku dia gaduh dgn safiey tu sebab hijrah ni? Bukan apa dulu kan safiey yg bawa dia berhijrah alih2 dia yg alhamdulillah masih istiqamah dan dah tumbuh janggut dah, dah ada bayang lelaki dah dalam diri dia berbanding dgm safiey dulu walaupn pakai jubah, baju melayu dan pakai tshirt tetap nampak muka pondan dia tu dan bukan muka lelaki. Tp dia ni jauh lg ensem la dibandingkan dgn safiey tu, serius nampak kepam.
Quote moonbug 26-1-2018 11:40 PM
Semoga yg baik2 dari Allah untuk dia dan kita semua. Teruskan istiqomah, dah nampak lelakinya tu
Quote PyoNaRi 27-1-2018 12:30 AM
Dok follow jgk penghijrahan dia masa hot safiey berubah dulu. Pastu lepas safiey 'kembali', tiba2 teringat harry ni samada ikut jejak safiey jugak ka. Cek ig dia, alhamdulillah, harry kekal dan terus berusaha utk berubah. Alhamdulillah moga terus istiqamah. Moga Allah pertemukan dia dgn jodoh yg baik yg dpt sama2 membimbing kembali ke jalanNya
Quote whadda 27-1-2018 01:26 AM
Moga sentiasa istiqamah.. jangan terjebak ngan kawan2 lembut je.. besar pengaruh kawan2
Quote bulanbulat 27-1-2018 07:25 AM
Kan hensem elok tu
Quote kucingitam 27-1-2018 11:52 AM
semoga istiqomah...
Quote AkuMark 27-1-2018 02:49 PM
Dah lain muke heols..alhamdulillah moga istiqamah dek
Quote fazamania 27-1-2018 02:59 PM
Dulu zaman 90 an, kisah makyah kembali ke pangkal jalan ni ada kuar dlm majalah mastika. Ada maknyah ni pergi kerja kedai kain siap pakai baju kurung dan rambut tocang lagi..

Siap owner kedai kain nak masuk meminang.

Lama2 camtu lepas mak dia balik haji, mulalah dia rasa nak bertaubat.

Lepas tu kahwin dengan adik angkat dia.

Dah ada anak berderet dah..

Siapa kata maknyah x boleh berubah?

Sekian.
Quote Jorja 27-1-2018 08:36 PM
Ex bapuk yg I kenal lah.. yg dah berubah dah kahwin memang betul dapat rezeki anak ramai.. walaupun dolu dolu byk buat dosa tapi sekali dia kahwin dgn perempuan terus dikurniakan anak.. syukurlah for them
Quote zennaya 27-1-2018 10:23 PM
fazamania replied at 27-1-2018 02:59 PM
Dulu zaman 90 an, kisah makyah kembali ke pangkal jalan ni ada kuar dlm majalah mastika. Ada maknyah ...

Ada baca jugak kisah ni dlm mastika. Siap ada org meminang,abah dia berdoa dpn Kaabah,dia mula berubah sikit2. Jadi jantan terus. Kawen n ada anak lelaki 3 org
Quote anony-mous 27-1-2018 11:37 PM
Hensem! Sugnya jd maknyah dedulu
Quote rogayahtop 28-1-2018 12:39 AM
alhamdulillah. dah banyak sgt dah cerita maknyah insaf kak. ai pun tak boleh nak keep track berapa ramai bekas maknyah insaf. fonen2 malaysia ni mmg kalau nak mati kena hiv kena dump boypren sehidup semati semua pegi umrah balik jadi hajjah nok. jangan la risau sajat, sorag lg ponen suara garau tu dgn adik azmin ali tu. sampai waktunya semua suara merintih2 cerita pengalaman mistik kat mekah.

Lihat semua komen(30)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.059743s Gzip On
To Top