Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Mahu Kelihatan Seperti Artis Korea, Lelaki Ini Sanggup Jalani 30 Kali Pembedahan Plastik!

22-1-2018 04:57 PM|Oleh: Amiey | Dilihat: 2849| Komen: 32

Pembedahan plastik bukanlah satu yang asing lagi bagi masyarakat dunia sementelah banyak klinik dibuka untuk rawatan kecantikan ini diseluruh dunia. 

Di Thailand dan Korea misalnya, terdapat beratus klinik yang dibuka bagi menyediakan perkhidmatan tersebut. Caj rawatan juga tidaklah terlalu mahal. 

Malah, iklan bagi pembedahan plastik ini juga ditampal di merata tempat sehingga membuat ramai yang tertarik melihat hasil daripada pembedahan tersebut.

Salah seorang daripadanya, Ratchadapong Prasit yang berusia 23, dari Thailand telah menjalani kira-kira 30 kali pembedahan plastik sejak dua tahun lalu.

Kini pemuda ini menggunakan nama Minho, nama yang berasal dari Korea Selatan yang sering dikaitkan dengan Superstar K-Pop Choi Min-Ho.

Dengan penampilannya yang lebih segak, Minho kini mempunyai ramai peminat dan pengikut di media sosial.




Dalam sebuah wawancara dengan media tempatan, Minho mendedahkan bahawa pembedahan dilakukan di dahi, hidung, dagu, dan mulutnya.

Dia dengan bangga mengumumkan bahawa dia tidak menggunakan khidmat doktor bedah di Korea Selatan, semua prosedurnya dilakukan oleh doktor di Thailand.

Minho juga kadang-kadang gemar membuat kejutan dengan berpakaian wanita

Dia mengbelanjakan lebih dari 300,000 baht ($ 9,405) selama dua tahun menjalani pembedahan kosmetik.

Minho berkata sebelum dia mencari pakar bedahnya, dia akan pastikan doktor tersebut betul-betul yang terbaik

Kuncinya ialah mencari hospital dengan sejarah dan latarbelakang reputasi yang baik dan memastikan doktor disitu mahir, katanya.

 Bagi mereka yang ingin melakukan pembedahan, mereka harus mengkaji semua maklumat yang diperlukan dan berunding dengan doktor profesional sebelum membuat sebarang keputusan.

Dia juga dilaporkan mahu memperbaiki wajahnya lebih lanjut melalui lebih banyak pembedahan plastik dalam masa terdekat.

Choi Min Ho yang sebenar (Kiri) dan Minho dari Thailand (Kanan)

Apa pendapat anda? Sama tak macam Minho? -CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
8
Marah
9
Terkejut
4
Sedih
6
Lawak
13
Bosan
9
Komen: 32
Komen

Previous : Terperangkap Dalam Freezer, Penjual Daging Ini 'Berhutang Nyawa' Dengan Sosej Beku

Next       : 10 Atlet Kacak Malaysia, Siapa Pilihan Anda?

Komen Terbaru

Quote Margarita 5-2-2018 12:03 AM
boleh lah...

Lain-lain Komen

Quote kikuri 22-1-2018 05:11 PM
motip pakai baju pompuan tapi bulu keti bersepah
Quote harkktuih 22-1-2018 05:15 PM
ok la ni..nmpk siap..pondan malaysia mohon amik inisiatif menabung juga yer..
Quote MsKathryn 22-1-2018 05:24 PM
Nmpk bulu ketiak ;p
Quote ahlisihircute 22-1-2018 05:32 PM
Repair mata..hidung..mulut bagai ...berduit...
Cukur bulu ketiak x mampu lak....
Quote ahlisihircute 22-1-2018 05:34 PM
Repair mata..hidung..mulut bagai...berduit...
Cukur bulu ketiak x mampu lak..
Quote liyamariska 22-1-2018 05:56 PM
bagi ai, wat PS utk kelihatan sama spt org lain tak berbaloi...

kalu wat PS utk pulih dari kecederaan pada wajah dan nampak menarik tanpa dibayangi rupa sesiapa pun, yg ni baru ai kagum...
Quote yangsemb 22-1-2018 06:50 PM
Banyak tuu melabur, tp hasilnya ke baboom, ok laa {:smile
Quote Knowlee 22-1-2018 08:13 PM
geli nampak bulu keti. shave la dulu keti tu. ntah banyak mana kutu pun taktau la.

anyway, the original face is in the gene.
Quote rukia2 22-1-2018 08:30 PM
Hmmmm... Boleh lah..
Quote HannahMontana 22-1-2018 08:37 PM
sakit ke..ada kesan  kesakitan selepas pembedahan ke ?

Quote Orix 22-1-2018 08:50 PM
Nasib baik menjadik
Quote naina 22-1-2018 09:21 PM
Menjadik.. Ok la..
Quote pearl.silver 23-1-2018 12:45 AM
Mesti dia dah jadi gian buat ps
Asal rasa x perfect sikit buat ps
Lama2 cacat terus muka dia
Quote RatuDunia94 23-1-2018 01:01 AM
Dah ok dah ni.. X perlu gatal nak operate lg.. Nanti jd hauk.. Mcm Micheal Jackson..
Tp PS ni x bertahan lama.. Sbb selepas beberapa tempoh mmg kena cucuk n operate lg utk maintainance.. Kalo x dia jd senget benget.. Risiko la.. Bila tua nanti muka jd pelik..
Quote Jorja 23-1-2018 01:39 AM
Murahnya buat plastik surgeri kt siam. Hmm nasib baik I tak berminat
Quote deekhan 23-1-2018 01:39 PM
kegelian melampauuuu
Quote dekmieDandy 23-1-2018 02:59 PM
banyaknyer duit
Quote sorabora 23-1-2018 04:08 PM
Ok la...berbaloi juga hasilnya
Quote giyomi 23-1-2018 06:08 PM
kikuri replied at 22-1-2018 05:11 PM
motip pakai baju pompuan tapi bulu keti bersepah

hahaha...iol pun trejijik nengok nya

Lihat semua komen(32)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.048621s Gzip On
    To Top