Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Dikecam Tak Pakai Helmet, Salah Ke Awie Tunggang Motor Pakai Tanjak?

16-1-2018 12:57 PM|Oleh: Saiful | Dilihat: 2089| Komen: 28

Tanjak menjadi simbolik dalam memartabatkan budaya Melayu dalam kelab permotoran Wings Motor Gang Society (WMGS).

Presidennya, penyanyi Awie berkata, tanjak dan baju Melayu cekak musang menjadi identiti kelab tersebut seiring dengan misi mereka untuk mengukuhkan jati diri bikers Melayu dalam aktiviti permotoran.

Foto: Kosmo
“Salah ke pakai tanjak dengan baju Melayu naik motor? Lagipun kami tidak menyalahi undang-undang jalan raya.

“Setiap konvoi yang kami lakukan, ada polis trafik bersama dan kami menanggalkan helmet serta bertanjak mengikut jarak yang ditetapkan dengan kebenaran pihak berkuasa. Ada jarak dan kawasan dibenarkan dengan kawalan polis trafik.

“Lagi pula, kami mengikut spek yang telah ditetapkan undang-undang jalan raya serta tidak mengabaikan faktor keselamatan,” katanya kepada Astro Gempak.


Walau bagaimanapun kenyataan tersebut mendapat kritikan dan respons negatif dari netizen.

Ada sahaja salahnya di mata netizen. Anda rasa macam mana? -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 28
Komen

Previous : Berdarah Telinga Dengar Cakap Korea- Lakonan Dikutuk, Nah Eyka Farhana Jawab

Next       : Buat Hal Lagi, Fathia Latiff Suruh Iqram Dinzly Bunuh Diri

Komen Terbaru

Quote aunisofia 10-4-2018 02:39 PM
utamakn keselamatan lagi penting

Lain-lain Komen

Quote tomaz 16-1-2018 12:59 PM
Lobai2 pon pakai sorban je tunggang motor. Salah ke idok? Pikir la sndri. Nyawa byk mcm kucing khen
Quote palmolive 16-1-2018 01:00 PM
org berpangkat semua tak salah...
kalo kena org kebanyakan lama dh kena angkut..puiii
Quote Aduradura 16-1-2018 01:03 PM
Netizens yg mulut makcik bawang semua mmg mcm babeey....hidup pakcik/makcik bawang ni patutla mundur jaaaa, keje mengutuk org je....laki bini anak sendiri melepek kat lantai main ipad....
Quote viper_2803 16-1-2018 01:06 PM
kepala keras kot....
Quote umbut 16-1-2018 01:22 PM
Salah lah... melainkan kepala ko keras cam batu
Serban singh yg boleh
Quote myakayina 16-1-2018 01:24 PM
tua dah awie ni...
Quote kikuri 16-1-2018 01:55 PM
gasaklah awie... kepalamu... ikut suka mu lah
Quote tumpanglalu74 16-1-2018 02:07 PM
Tu pase dia nak test tu..
Quote samasam90 16-1-2018 03:26 PM
dari kau je rajin ke tidak nak berurusan nak dapat approval dari penguatkuasa.. bukan nye di g alamanda pakai motor naik tanjak.. silakan lahar kalau mcm tu..
Quote AshkieLa 16-1-2018 04:17 PM
unik ape.. biar jelaa dia... awie bwk lek2 je bila event konvoi2 ni... pihak berkuasa pun dh bagi green light for certain distance.. netizen lak menceceh mcm bagus.... ntah2 naik kereta pun belum tentu pakai seatbelt memasing yg komen kat atas tu..
Quote MH3707 16-1-2018 04:25 PM
pakai lilit mcm yg singh2 pakai tu boleh,hawat pakai tanjat takleh...tanjat lagi  keras daripada kain lilit2 yg singh pakai..  
Quote sofiazara 16-1-2018 04:41 PM
lantaklah not my business
Quote kivio 16-1-2018 07:19 PM
Tanye lagi salah ke?
Gosh what a genius
Quote kiah_mai_pulak 16-1-2018 07:21 PM
Laaaa kalau awi mampus pun sbb x pakai helmet bukan majlis kebumi dia nnti pkai duit ngkorang semua pun acik2 bawang sekalian.. kosserrrr
Quote biskut_milo 16-1-2018 07:29 PM
Pakai  helmet,  pas to letaklah  tanjat to atas
helmet.. Baru ok
Quote Orgkgdukobesi 16-1-2018 07:38 PM
yg polis trafik bagi kebenaran utk  grup awi dan the poyos  menunggang motor tanpa helmet tu apa kejadahnya...tak payah ler nak ber imej "melayu" sangat...kevavian sangat lah imej diutamakan dari undang2 / keselamatan.
Quote HannahMontana 16-1-2018 08:52 PM
keselmatan lebih patut diutamakan berbanding tradisi


biar mati adat jangan mati katak .
Quote BookerT 16-1-2018 08:54 PM
Aduradura replied at 16-1-2018 01:03 PM
Netizens yg mulut makcik bawang semua mmg mcm babeey....hidup pakcik/makcik bawang ni patutla mundur ...

kau baca ayat kau nyah...mak tengok tiada beza dengan acik2 bawang nyah...taubat!
Quote BookerT 16-1-2018 08:56 PM
awie tak pakai ape2 pun mak tak kisah nyah...

Lihat semua komen(28)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.058570s Gzip On
To Top