Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Kenapa Takut Sangat Saya Jumpa Anwar? - Tun M

11-1-2018 06:39 PM |Dilihat:1401| Komen: 9
"Apalah nak takut sangat perjumpaan saya dengan Anwar. Tentulah ia akan jadi satu lagi langkah kebelakang oleh Pakatan Harapan."

Tun Dr Mahathir Mohamad berkata sedemikian ketika mengulas rasa kecewanya tidak dibenarkan melawat Datuk Seri Anwar Ibrahim, lapor Sinar Harian.


Foto: Sinar Harian

Menerusi perkongsian di blognya, mantan perdana menteri itu mendedahkan tujuannya melawat Ketua Umum Pakatan Harapan (Harapan) terbabit di Hospital Rehabilitasi Cheras adalah kerana mahu berterima kasih selepas Anwar bersetuju dengan cadangan Harapan untuk menamakannya sebagai calon perdana menteri jika Harapan menang.

"Dalam gabungan empat buah parti ini, kita bersetuju semua keputusan dibuat secara konsensus iaitu dengan dipersetujui oleh semua empat parti.

"Jika ada mana-mana satu parti tidak bersetuju, keputusan tidak akan diterima sebagai keputusan Harapan.

"Apabila saya dicalon sebagai bakal perdana menteri untuk Pakatan Harapan, tiga buah parti bersetuju, tetapi PKR tidak membuat keputusan. Namun, PKR bersetuju pada saat terakhir," tulisnya.

Tambahnya, dia percaya Anwar bersetuju dengan cadangan itu kerana mengutamakan kepentingan negara lebih daripada perasaan sendiri.

"Sebab itulah saya ingin ucap terima kasih sendiri kepada Anwar. Saya perlu hanya satu minit sahaja untuk berjumpa, tidak lebih. Tidak ada niat bercakap berkenaan politik," jelasnya.


Foto: IG Tun M

Jelasnya lagi, perlantikan itu akan menentukan kekalahan Pakatan Harapan.

"Bukankah Institute of Strategic and International Studies Senior Fellow Sholto Byrnes telah berkata pencalonan saya bermakna Pakatan telah mengambil satu langkah kebelakang," katanya.

Terdahulu, Pengerusi Pakatan Harapan itu melahirkan rasa kecewa selepas gagal bertemu Anwar, semalam kerana Jabatan Penjara tidak membenarkan mereka bertemu atas arahan Kementerian Dalam Negeri.

Komisioner Jeneral Penjara, Datuk Seri Zulkifli Omar bagaimanapun berkata, Mahathir tidak membuat permohonan rasmi untuk melawat Anwar seperti yang termaktub di dalam peraturan-peraturan penjara. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
2
Terkejut
13
Sedih
0
Lawak
8
Bosan
3
Komen: 9
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote tint2519 12-1-2018 12:27 PM
Haish Tak sabar nak tunggu the next GE.

Lain-lain Komen

Quote noor2 11-1-2018 06:49 PM
Okay tun.....cuba buat permohonan rasmi dan ikut peraturan. ....tentu boleh jumpa. ....hehe
Quote shamsadis 11-1-2018 06:51 PM
Dia nak jumpa banduan, mcm nak jumpa kawan2 je try orang awam pergi opis dia cakap nak jumpa...ingat dapat, semua nak kena temujanji
Quote HannahMontana 11-1-2018 08:58 PM
PM  yg lepas2...org jika nak benci PM sekalipu..benci PM saja x benci isteri mrk.

Tp yg  masih sekarang org benci isteri dia dan dia sekali.

Quote alesandra 11-1-2018 09:44 PM
mkini  kata 3 parti lawan 1...aku rase pkr mmg last minit pun tak setuju pun.azmin pun katanya menganjing je madey nak lawat nuat ni.sandiwara katanya
Quote mdhelmi 12-1-2018 08:32 AM
tun.....nak selfie satu
Quote dodolgemok 12-1-2018 10:00 AM
Cacai umngok kehulu kehilir kata mader dah tua la dah nyanyuk bagai, tpi apa2 tindakan dia buat terus menggelupor cacai smpai tv3 pon dok memanjang tayang kutukan terhadap mader. Takut lettewww
Quote simatakucing 12-1-2018 10:18 AM
Tahnye kalau dah nyanyuk ape nak takot nak gelabah biawak sangat,gilerr
Quote pensil82 12-1-2018 11:38 AM
hehehee...takuuuuuuuuuuuuu ler tu..
takut ke ngan org nyanyuk..?
takut ke..?
kikiki....
Quote tint2519 12-1-2018 12:27 PM
Haish Tak sabar nak tunggu the next GE.

Lihat semua komen(9)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.085936s Gzip On
To Top