Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

"Tak Suka Boleh Jalan,"- Abam Bocey Nak Jadi Kurus Pun Dikutuk

10-1-2018 10:20 AM|Oleh: Amirah | Dilihat: 4404| Komen: 80

Niat Abam Bocey untuk menjadi kurus dan mengamalkan gaya hidup sihat diejek oleh seorang pengikut Instagram yang menggunakan nama sebagai @kecikcicakk52.

Foto: IG Abam Bocey

Foto: IG Abam Bocey
Tapi Abam seorang yang kuat semangat! Dia mengabaikan cemuhan yang dilemparkan padanya dengan tanda pagar #taksukabolehjalan.

Azam untuk mengecilkan saiz badannya telah bermula sejak 3 Januari lalu melalui salah satu entri yang menunjukkan menu makanan yang perlu dijauhinya.

Foto: IG Abam Bocey
Ruangan komen Instagram Abam dibanjiri dengan kata-kata semangat yang berterusan dan mereka juga mengutuk @kecikcicakk52 yang menghina niat murni Abam itu. 



Pengikut yang memberi komen negatif itu bagaimanapun tidak lagi muncul di Instagram Abam selepas teruk dihentam. Dia juga memadam komen tersebut serta-merta.


Abam sempat membalas komen tersebut dengan perasaan marah atas kata-kata hinaan tersebut.


Pengikut Instagram harap Abam teruskan usahanya dan tidak mempedulikan kata-kata buruk yang diberikan kepadanya.

Gemuk kena kutuk, kurus pun kena kutuk juga! Bila sudah kurus nanti jangan terkejut pula tengok perubahan Abam! - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
1
Komen: 80
Komen

Previous : Gambar Dan Nama Diguna Tanpa Izin, Aishah Mengamuk Di Instagram

Next       : Style Jaket Cumi-Cumi Jadi Ikutan, Nabila Razali Dituduh Tiru Gaya Neelofa?

Komen Terbaru

Quote tn9 26-2-2018 05:59 PM
Good luck abam..

Lain-lain Komen

Quote kiah_mai_pulak 10-1-2018 10:23 AM
Ko kurus je la dulu... kalau ko nk dgr n layan hencapan netizen,, sampai bila pun ko x kurus...

P/s: dah jumpa belum??
Quote Aduradura 10-1-2018 10:30 AM
Apsal dah kawen baru ttbe azam kuat nak kurus....sebelum kawen tak pernah terpikir ke kikiki...utk abam, chuolls kena stop makan/minum manis, mkn nasi separuh dari kebiasaan, byk makan protein&sayur utk 6 bulan ni.....itu yang paling penting kalau nk berdiet.....tahan sikit la bro, nak slim khennnn....

Kalau abam bace forom laaaa
Quote kodoksilver 10-1-2018 10:32 AM
bagus abam, lantak kan je la netizen tu diorang nak bakar semangat ko supaya cepat kurus.  bagus apa ada penkritik, kan???
Quote minguk 10-1-2018 10:47 AM
artis sekaarang macam tak ada value sangat lah...
pergi jawap kata2 nista haters buat apa..
biarkan saja..
tapi ye la, geram la kot kan.. haha
Quote Alvida 10-1-2018 10:53 AM
Aduradura replied at 10-1-2018 10:30 AM
Apsal dah kawen baru ttbe azam kuat nak kurus....sebelum kawen tak pernah terpikir ke kikiki...utk a ...

Haruslah nk diet bila gemuk payah nk beraksi di ranjang..mesti wife dia frust sb tk puas
Quote nolya 10-1-2018 10:58 AM
Aduradura replied at 10-1-2018 10:30 AM
Apsal dah kawen baru ttbe azam kuat nak kurus....sebelum kawen tak pernah terpikir ke kikiki...utk a ...

Jgn cakap mcm tulah dura. Sesuatu yg positif bila Abam berazam nak kurus. Abam tak berfikir nak kurus sebelumnya, dulu dia bujang. Skr dah kawen, pola pemikirannya juga turut berubah. Dulu hanya fikir untuk diri sendiri ttpi skr dah ada isteri dn nak juga ada anak, maka perlu ambil langkah yg lebih positif. Obes boleh menjadi punca bgi berbagai penyakit. Ada kesedaran bgi Abam untuk berubah positif, doakan semoga dia berjaya. Nasihat doktor juga perlu dlm diet Abam. Chef Zam, Enot, Shani pun boleh susut badan, tanyalah mereka apa yg sudah mereka lakukan ttpi tetap ada nasihat dn pemantauan yg betul.
Quote besarkecik 10-1-2018 10:59 AM
kuruslah bam.. sebab kalau badan yang sekarang ni, memang susah beribadat.
Quote besarkecik 10-1-2018 10:59 AM
kuruslah bam.. sebab kalau badan yang sekarang ni, memang susah beribadat.
Quote besarkecik 10-1-2018 10:59 AM
kuruslah bam.. sebab kalau badan yang sekarang ni, memang susah beribadat.
Quote MH3707 10-1-2018 11:00 AM
tah2 bini dia yg paksa suruh kurus...sian pulak...bini mcm tak terima seadanya ketempayanan suami dia...wakaka
Quote tumpanglalu74 10-1-2018 11:02 AM
Korang ape kesah?  Kosserrr..
Quote beautifulliar 10-1-2018 11:05 AM
Sbb tagline dia gemuk is awesome tu la buat sorg kawan pompuan aku gigih membadak.awesome katanya.tak sedor diri pemalas nak bersenam bau pon masam xyh tggu bpeluh
Quote Aduradura 10-1-2018 11:08 AM
nolya replied at 10-1-2018 10:58 AM
Jgn cakap mcm tulah dura. Sesuatu yg positif bila Abam berazam nak kurus. Abam tak berfikir nak ku ...


Bagus la kalau dah ade kesedaran...yela , dulu mase kevin zahri gigih nk tolong heolls kurus , dia degil siap buat tagline "gemuk is ohsem" ....haaa, skrg baru sedorrrrr khennn....baguslaaa cenggitu....biasenye mmg kene ade org tegur/kritik smpai rase tersentap sendiri,  baru rase betul2 nk kurus.....
Quote vanillaninja 10-1-2018 11:20 AM
Hashtag gemokisawesome tu tak tinggal nampaknya.
Quote MH3707 10-1-2018 11:21 AM
vanillaninja replied at 10-1-2018 03:20 AM
Hashtag gemokisawesome tu tak tinggal nampaknya.

gemokisawesome kepala hotak dia si abam ni...
Quote MH3707 10-1-2018 11:23 AM
sebab ko gemok laa ko kata gemok is awesome.,,,,cuba ko slim,,mesti ko kutuk org gemok sambil kata awesome kepala hotak
Quote anaros 10-1-2018 11:25 AM
good luck abam...
persetankan apa saja cakap2/tulisan netizen..
teruskan semangat abam untuk kurus.. positif di setiap langkah...
memang penat..memang lelah dalam process nak kuruskan badan.. sbb adakala kita dah bersenam beriyer2 pon.. berat tak turun2..  so sentiasa positif..jgn cepat mengah dan mengalah..chaiyok
saya pon dalam process nak kurangkan berat badan.. so jom sama2  kita berusaha!!
Quote prettyuglybabe 10-1-2018 11:29 AM
dah sendiri kata gemuk is awesome..
nak kuruskan badan kejadah..
biar je la gemuk awesome tu..
Quote fifie_olin 10-1-2018 11:36 AM
Aduradura replied at 10-1-2018 10:30 AM
Apsal dah kawen baru ttbe azam kuat nak kurus....sebelum kawen tak pernah terpikir ke kikiki...utk a ...

lps kwin nk kena 'perform' katanyaa

Lihat semua komen(80)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057659s Gzip On
To Top