Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Keju Dibuat Dari Peluh Ketiak? Euww, Kotornya!

9-1-2018 10:20 AM|Oleh: Norlili | Dilihat: 598| Komen: 7

Anda suka keju? Siapa tak suka keju, memang rugi! Cuba bayangkan tarikan keju dalam piza ataupun kek dengan keju leleh. Pasti terliur! Tapi, boleh bayangkan tak kalau rasa masin keju itu datangnya dari peluh ketiak manusia? 


Foto: YouTube

Euww, ada pula keju dibuat dari peluh ketiak? Mungkin selepas ini semua peminat keju akan berfikir dua kali sebelum nak makan keju. Pasti terbayang-bayang peluh ketiak orang sebelah! Kembang pula tekak penulis bila membayangkannya. 

Menurut Mirror, Pengarah Kreatif Ginkgo Bioworks Christina Agapakis dari Amerika mencampurkan bahan utama keju dengan peluh dari ketiak. 



Alahai! Punyalah banyak benda, peluh ketiak juga dia guna? Katanya, ini adalah projek untuk menghasilkan produk dari bakteria tubuh manusia. 

Menurutnya, tak rumit pun nak buat keju peluh ini. Hanya memerlukan bahan utama keju dan susu, kemudian dicampur sedikit dengan peluh. Lalu, panaskan susu hingga mendidih dan dibiarkan beberapa hari.


Foto: Carian Internet

Christina  berkata, bakteria dalam peluh ketiak berfunsi memejalkan susu hingga menjadi keju. Keju yang dihasilkan juga seakan-akan mempunyai bau ketiak. Tak loyakah bila terhidu bau ketiak ketika nak makan keju?


Foto: www.greatlakescheese.com

Christina bagaimanapun sudah memberi peringatan bahawa keju ini sebenarnya tak boleh dimakan kerana mengandungi bakteria. Jadi, apa motif dia mencipta keju peluh ini? Barangkali, sekadar membuat eksperimen kerana kebosanan melampau. 

Jaga-jaga! Jangan lupa hidu terlebih dahulu bau keju itu sebelum membelinya, takut berbau ketiak. Uwerkk! - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 7
Komen

Previous : Penjara Ini Jadi Rebutan Ramai Dan Sebabnya Pasti Mengejutkan Anda!

Next       : Kenapa Alif Syukri, Sajat, DS Vida, Boy Iman Rela Nampak Bodoh Demi Populariti? Ini Mungkin Sebabnya...

Komen Terbaru

Quote aciik 9-1-2018 05:20 PM
padan la muka korang ...sapa2 yg suka makan pizza bagai tu....makan la korang peluh ketiak orang...dikatakan peluh ketiak bangla dan india adalah yg terbaik utk keju...

Lain-lain Komen

Quote chinta89 9-1-2018 10:22 AM
takde kije
Quote Artemesiaa 9-1-2018 12:48 PM
Euwww betul2 tak da kerja jangan ada yang termakan sudah
Quote sehirkedi 9-1-2018 03:11 PM
Werkk..Muntah..gelinyaaa..pelik2 mat saleh nih..
Quote SecretLuv 9-1-2018 03:30 PM
Teringat pulak dulu waktu aku makan sushi yang ada telur atasnya. Masa nak makan tu aku terhidu bau sushi tu macam bau ketiak kepam yang kita selalu bau kat badan orang India, Bangla.
Disebabkan aku tak nak membazirkan makanan, aku cuba jugak la makan sushi tu.
Tapi lepas tu aku keluarkan balik sebab memang tak boleh tahan dengan baunya. Sambil kunyah boleh terbayang-bayang ketiak orang.

Quote cyber_mania 9-1-2018 03:39 PM
Ewww. Bacteria kut. Nak bagi sakit perut ke?
Quote salmon-suki 9-1-2018 03:42 PM
Lagi keju ulat tu dikira delicacy,apetah lagi keju peluh ni..msti masuk fine dining pasni..kekeke~
Quote aciik 9-1-2018 05:20 PM
padan la muka korang ...sapa2 yg suka makan pizza bagai tu....makan la korang peluh ketiak orang...dikatakan peluh ketiak bangla dan india adalah yg terbaik utk keju...

Lihat semua komen(7)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.045841s Gzip On
    To Top