Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Orang Malaysia Jangan Bodoh Nak Buat," -Rawatan Pemutihan Alat Sulit Lelaki Jadi Trend, Semua Kecoh

Oleh: Aimi|5-1-2018 11:26 AM |Dilihat:2058| Komen: 17
Thailand, negara yang cukup terkenal dengan rawatan kecantikan dan pembedahan plastik yang hanya menelan kos yang murah.

Disebabkan itu ramai  orang Malaysia ke Thailand, 'cucuk' sana sini walaupun sedar akan berdepan dengan risiko yang tinggi kerana sesetengahnya tiada jaminan keselamatan.

Percaya atau tidak negara tersebut sekali lagi muncul dengan kaedah rawatan baru iaitu pemutihan zakar! 

Foto: Carian Internet
Dengar macam kelakar tapi realitinya rawatan ini sekarang sedang menjadi kegilaan mereka dan mulai menjadi trend.

Perkhidmatan memutihkan zakar ini bermula di Hospoital Leux yang terkenal dengan rawatan pemutihan anggota badan apabila salah seorang pesakitnya mengadu kemaluannya berwarna gelap. 

Dari situlah timbulnya idea untuk menawarkan rawatan tersebut dan sehingga kini ia mendapat sambutan dan menerima pelanggan mencecah seratus orang sebulan.

Ia menjadi tular selepas salah seorang pelanggan yang melakuka rawatan tersebut memuat naik testimoninya di media sosial. 

Foto: AFP
Walau bagaimanapun perkara ini telah mencetuskan  kebimbangan  masyarakat  terutamanya rakyat Malaysia kerana alat sulit adalah sensitif dan tiada siapa tahu apa kesannya pada masa akan datang.

Rata-ratanya mengecam rawatan tersebut dan meminta agar penduduk Malaysia tidak terjebak melakukannya.

Bukan wanita sahaja yang obses dengan kecantikan, sekarang ini kaum lelaki pula yang melebih-lebih. Sampai alat sulit pun nak diputihkan. Ada yang terfikir nak buat ke? Apa hukum dari segi Islam pula? -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
4
Sedih
0
Lawak
3
Bosan
1
Komen: 17
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote fushimi 8-1-2018 11:52 AM
boleh putih tahap mana tu

Lain-lain Komen

Quote nolya 5-1-2018 12:35 PM
Dari segi hukum Islam, haram mengubah apa yg Allah jadikan melainkan jika ada maslahah.
Quote mdhelmi 5-1-2018 04:40 PM
temulawak kan ada
Quote Artemesiaa 5-1-2018 04:53 PM
Geng gayah atau kurang self confidence je sanggup buat benda cam tu
Quote BookerT 5-1-2018 06:52 PM
nolya replied at 5-1-2018 12:35 PM
Dari segi hukum Islam, haram mengubah apa yg Allah jadikan melainkan jika ada maslahah.

ye ke nyah..sila laporkan pada mufti mengenai produk quputeh mak hayam vida tu nyah..cakap kat mak hayam vida saham akhirat hasil jual quputeh dia tu haram ye nyah...
Quote BookerT 5-1-2018 06:53 PM
abang booker mak hitam tapi mak terima dia seadanya...ini mesti geng kunyit ni. nak putih bird ni nyah..
Quote BookerT 5-1-2018 06:54 PM

makin ptuih ke nanti nyah? jangan makin lawak sudah nyah...
Quote amyza 5-1-2018 08:54 PM
Putih2 tu nak tayang kat orang ke?{:question
Quote Jorja 6-1-2018 08:15 AM
Teori yg I dengar pasal kemaluan hitam ni selain disebabkan kulit orang asia yg kuning ni ada 2 faktor kuat lagi... kalau lelaki sebab dari kecil suka melancap..digosok gosok batang tu sampai jadi hitam.... kalau yg perempuan pula suka pakai pad yg tebal tebal tu bila datang bulan..jalan jalan sampai melecet celah kangkang jadi hitam. So ladies yg dah kahwin tu apa kata guna tampon kalau dtg period
Quote nolya 6-1-2018 10:27 AM
BookerT replied at 5-1-2018 06:52 PM
ye ke nyah..sila laporkan pada mufti mengenai produk quputeh mak hayam vida tu nyah..cakap kat mak ...

Mak Nyah, produk q-putih tu dah well known. Ramai dah yg mengambilnya. Tak taulah perubahannya adakah bersifat kekal atau sementara dn separah mane pula mudharatnya. Kalau benar mudharat dri segi kesihatan dn membahayakn nyawa pstilah pihak berkuasa, ye kem kesihatan atau JAI sudah bersikap proaktif mengharamkannya.  Lainlah dgn usaha nak memutihkan alat sulit lelaki, risikonya berat. Tak payahlah saya nak cakap lebih2, Nyah tentu lebih maklum juge kan?

Begini je Nyah, kita dlm hidup ni, jgnlah terlalu tamak nak kan segala2nya. Allah jadikan kita dgn sebegitu rupabentuk fizikal dn warna sudah dgn pertimbangan yg adil dn saksama. Sudah diperuntukkan mengikut kelompok keturunan, bangsa dn negara.  Melainkan ada maslahah yg besar, yg boleh menimbulkan fitnah memanjang dn memudharatkan jika tidak diperelokkan, maka barulah ianya harus. Gitu kan Nyah.....
Quote HannahMontana 6-1-2018 08:34 PM
penting ke warna ???


kenapa sakitkan diri padahal bukan nak tunjuk ke org ramai


perkara sulit ni habis nak keji pun isteri dia

boleh lah isteri tu kata "muka putih ,batang legam"

org lain xtahu.
Quote HannahMontana 6-1-2018 08:35 PM
nolya replied at 6-1-2018 10:27 AM
Mak Nyah, produk q-putih tu dah well known. Ramai dah yg mengambilnya. Tak taulah perubahannya ada ...

spesis Islamiyyah   ke utara ke selatan ni spesis di alam realiti haremmmmmmmmmmmmmmmmm xislamik dlm forum  kemainnnnnnn ko.
Quote nolya 6-1-2018 09:32 PM
Edited by nolya at 6-1-2018 09:34 PM
HannahMontana replied at 6-1-2018 08:35 PM
spesis Islamiyyah   ke utara ke selatan ni spesis di alam realiti haremmmmmmmmmmmmmmmmm xislamik d ...

Sbg seorang Islam, setiap apa yg hendak dilakukan harus ada pertimbangan drp segi hukum, samada boleh atau tak boleh, samada ianya wajib, haram, sunat, harus atau makruh. Realiti-realiti juga tetapi kalau agama mau dijunjung sedangkan pendekatan yg lain mau dikelek, perlu difikirkan semua tindakan yg mau diambil/dibuat agar tidak menjadi fitnah dn atau memudharatkan di belakang hari. Bahkan Islam juga menekankan bahawa ummatnya tidak boleh merosakkan dirinya sendiri juga yg akan berakibah kpd orang lain. That is the teaching of Islam.  
A true muslim should be firm to the Islamic rule, whilst others should not complain. Kalau ada orang suka mengejek,  asyik2 haram ke hulu ke hilir, indeed it is. Begitulah seadanya ketetapan hukum, yg haram tetap haram dn yg halal ada kriterianya.  Muslimin tidak boleh memanipulasi hukum demi  kehendak nafsu sendiri. Mereka boleh aje melupakan hukum tetapi hukum tak akan pernah lupakan mereka. In the end, tepuklah dada tanyalah selera  jgn lupa juga tanya kpd iman. Allah juga sudah menyatakan bahawa Allah tidak menzalimi manusia tetapi manusialah yg menzalimi diri mereka sendiri.

Quote HannahMontana 6-1-2018 10:42 PM
nolya replied at 6-1-2018 09:32 PM
Sbg seorang Islam, setiap apa yg hendak dilakukan harus ada pertimbangan drp segi hukum, samada bo ...

pertimbangan apa pertimbangan

ko fikir ini penimbang  kilo ke jual daging di pasar basah
Quote nolya 6-1-2018 11:56 PM
HannahMontana replied at 6-1-2018 10:42 PM
pertimbangan apa pertimbangan

ko fikir ini penimbang  kilo ke jual daging di pasar basah

Bukan.........., maksud saya tidak secetek spt yg sdr fikirkan.  I know u do understand what I really mean to what I've said ttpi sengaja mau dimanipulasi.  Common friend, I believe u with good knowledge and a learned person, sure u do understand my posting. Hidup ini kena ada percaturan dan pertimbangan, perlu menimbang2 sebelum mengambil langkah supaya tidak kecundang. Seumpama di pasar basah sekalipun, pertimbangan untuk membeli atau tidak membeli perlu difikirkan demi tidak membazir. Membazir itu merugikan, belum lagi dikatakan sbg amalan syaitan. Pokoknya, sbg orang yg miliki akal sehat harus selalu waspada, sentiasa berfikir dan membuat pertimbangan sebelum mengambil sesuatu sikap.Jgn perlekehkan maksud pertimbangan. Pertimbangan tidak hanya sebatas alat penimbang sedangkan pertimbangan dlm hidup tidak boleh ditimbang2 ala2 kiloan tetapi pertimbangan itu berpaksi kpd akal sehat yg dilandasi iman (bgi muslimin).

,



Quote chinta89 7-1-2018 08:25 AM
aikkk lelaki pun nk putihkan?????????
Quote jointhecurse 8-1-2018 08:33 AM
dh kawen .. warna bkn ke utamaan
Quote fushimi 8-1-2018 11:52 AM
boleh putih tahap mana tu

Lihat semua komen(17)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.056609s Gzip On
To Top