Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Biar Betul? Malam Pertama Perlu Disaksikan Ibu Pengantin Wanita!

2-1-2018 09:12 AM|Oleh: Has | Dilihat: 1380| Komen: 13

Setiap manusia yang berpasangan pasti mempunyai impian untuk disatukan dengan cara yang sah. Ia perkara biasa, tidak kisahlah di mana-mana pun. Tapi yang pelik dan berbezanya di sini adalah adat dan tradisi perkahwinan itu sendiri. Dipetik dari Blogunik.com, ini antara tradisi luar biasa yang ingin dikongsikan kepada anda semua.

Apa tradisi yang aneh sangat tu?

1) Tidak boleh senyum

Foto: Pinterest.com

Pengantin di Congo, tidak boleh tersenyum selama di atas pelamin. Upacara perkahwinan dianggap satu festival suci dan senyuman pula seperti mengejek kepada nilai agama dan tradisinya. 


2) Mencaci maki

Foto: Maskulin.com.my

Aik, kedua-dua mempelai mesti mencaci maki antara satu sama lain? Pelik, tapi di Afrika Selatan mereka mempercayai bahtera yang dibina semakin utuh dengan mengamalkan tradisi ini. Semakin banyak makian yang diterima, maka semakin kukuhlah rumah tangga tersebut. Macam-macam, kan?


3) Memijak tetamu 

Foto: Commons.wikimedia.org

Di Marquesas, Tahiti, apabila selesai sahaja majlis perkahwinan, setiap tetamu perlu merebahkan diri dalam keadaan beratur sehingga ke pintu keluar untuk dipijak pengantin sambil mengucapkan "Selamat Tinggal dan Terima kasih." Cuba bayangkan jika pengantin tersebut bersaiz besar, bagaimana agaknya ya? Sungguh luar biasa sekali adat ini.


4) Ibu pengantin perempuan harus menyaksikan sendiri malam pertama anaknya

Foto: Commons.wikimedia.org 

Ini sungguh luar biasa! Ia berlaku di Colombia di mana acara malam pertama pengantin itu harus dilihat sendiri ibu pengantin perempuan termasuk di saat mencium kening sehinggalah berhubungan intim. Anda pasti tertanya-tanya, apa sahaja tujuannya, kan? Ia adalah untuk memastikan bahawa anaknya dilayan dengan baik oleh suaminya setelah menikah.


5) Seks bersama lelaki lain sebelum bernikah

Foto: Tibettravel.org

Makin pelik tradisi kali ini! Di Tibet, setiap wanita yang ingin bernikah perlu menyiapkan diri dengan melakukan hubungan seks terlebih dahulu, ia bagi membuatkan dirinya benar-benar bersedia untuk bernikah. Paling menggerunkan, sekurang-kurangnya 10 pasangan diperlukan. Lebih ramai pasangan, lebih bagus. Luar biasa sekali, kan?


Setiap negara mempunyai keunikan tradisi masing-masing. Dan yang pastinya, setiap tradisi itu pasti mempunyai sebab-sebab dan kepercayaan tersendiri. Untung saja negara kita tidak begitu. Kalau ada, mau berperang jadinya! - CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 13
Komen

Previous : Ah Sudah, Pasangan Anda Sebenarnya Homoseksual? Jangan Panik, Ini Yang Perlu Dilakukan

Next       : Mendiang Bapa Wanita Ini Ancam Suami Anaknya Melalui Surat..Bagaimana Tu?

Komen Terbaru

Quote sulan01 3-1-2018 01:09 AM
Edited by sulan01 at 3-1-2018 01:11 AM

Dipetik dari Blogunik.com ........... citer dari blog-blog ni banyak ngarut jer (tujuannya nak orang buka/baca blog tu jer, betul ke tak faktanya ada diaorang kesah?).  Apalah reporter cari ni, citer yg tak pasti kesahihan nya pun nak tepek gak kat sini.

Lain-lain Komen

Quote onexox97 2-1-2018 09:30 AM
macam tipu je yg akhir sekali tu
Quote sinalegna 2-1-2018 09:59 AM
4 tu awkwarddd...
Quote ItisDD 2-1-2018 10:11 AM
Ada tradisi yg mcm mengarut jer utk diikut....
Quote orgsepang 2-1-2018 10:12 AM
No. 4 dan 5 tu macam tak logik je
Quote SOFIA2017 2-1-2018 10:28 AM
pelik2 jelah tradisi mereka ni
Quote seri_mawr 2-1-2018 10:30 AM
4 n 5 tu....x agak2....
Quote mieymiey 2-1-2018 11:55 AM
Seks bersama lelaki lain untuk pastikan perempuan tu dah bersedia? Sekurang-kurangnya dengan 10 pasangan? Biar betik? Macam tak logik
Quote pensil82 2-1-2018 12:19 PM
gile kentang la 4 n 5 tu....
untung laaaaaa....tp gilaaaaa
Quote qistiena 2-1-2018 12:38 PM
pelik sungguh...
Quote mizzmimi 2-1-2018 03:49 PM
Cam tipu je yang last tu.
Quote yangsemb 2-1-2018 03:49 PM
Ishhh xsenonoh sunggub number 4&5 {:yameteh
Quote chinta89 2-1-2018 03:56 PM
serius lah tradisi sebegitu ade.... nk seks pun kena mak tgk?
Quote sulan01 3-1-2018 01:09 AM
Edited by sulan01 at 3-1-2018 01:11 AM

Dipetik dari Blogunik.com ........... citer dari blog-blog ni banyak ngarut jer (tujuannya nak orang buka/baca blog tu jer, betul ke tak faktanya ada diaorang kesah?).  Apalah reporter cari ni, citer yg tak pasti kesahihan nya pun nak tepek gak kat sini.

Lihat semua komen(13)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.048649s Gzip On
    To Top