Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis

Lelaki Ini Ketagih Minuman Bergas, Sampai 40 Tin Sehari!

21-12-2017 04:44 PM|Oleh: Amiey | Dilihat: 1846| Komen: 20

Tidak dinafikan minuman berkarbonat seperti Coca-cola, Pepsi dan sebagainya sedap diminum. 

Malah, ramai yang ketagih dengan minuman ringan tersebut tanpa mempedulikan kandungan gulanya yang tinggi!

Dek kerana mengalami ketagihan yang teruk terhadap air minuman ringan Coca-Cola, seorang lelaki mengambil minuman itu sebanyak lebih kurang 40 tin sehari. Wow!

Mengejutkan bukan? Lelaki berusia 21 tahun yang dikenali sebagai Shane Trench ini berkata berkata hampir setiap hari dia akan minum sehingga 13 liter minuman ringan tersebut.



Katanya, tujuan dia mengambil minuman ringan itu adalah kerana dia ingin mengurangkan tabiat makannya.

Namun, tanpa disedari amalan buruknya itu menyebabkan tubuh badannya menerima 5,250 kalori sehari hanya dengan minuman itu.

Disebabkan pengambilan tidak terkawal itu juga, remaja dari Cheshire ini turut mengalami berat badan berlebihan sehingga mencecah 204 kilogram dan ini menyukarkannya untuk bergerak dan melakukan aktiviti lain.


Setelah sekian lama, akhirnya kedua ibu bapanya yang khuatir dengan risiko kesihatannya itu, mengambil tindakan menasihatkannya untuk berhenti dengan tabiat buruk luar biasanya itu.

Doktor yang ditemuinya juga memberi cadangan sama kerana dia mungkin akan mati sekiranya amalan itu diteruskan.



Setahun selepas itu, dia berjaya mengurangkan berat badannya hampir 70 kilogram dan tidak lagi menyentuh Coca-Cola.



Pada 2016, Trench menyertai Slimming World dan berjaya menurunkan 77 kilogram dan kini berat badannya ialah 127 kilogram dan berazam untuk terus mengamalkan gaya hidup sihat. 

Oleh itu, kepada anda elakkanlah minum bergas ini. Buruk padahnya. - CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
4
Marah
5
Terkejut
6
Sedih
8
Lawak
4
Bosan
3
Komen: 20
Komen

Previous : Kagum! Lelaki Ini Sembuh Kanser Kolon Tahap 4 Hanya Dengan Memakan Sayuran..

Next       : Bro, Betulkah Lelaki Mudah Move On Berbanding Wanita?

Komen Terbaru

Quote botol_purple 29-12-2017 12:42 PM
Penah jumpa org minum coke ni mcm minum mineral water aje gamaknye..  

Lain-lain Komen

Quote merrissa 21-12-2017 05:23 PM
betoi doktor tuh cakap...memang cepat mati minum ni

ada kawan kepada kawan aku ni..bawah umur 30 tahun dah meninggal....sebelum meninggal siap teguk lagi 2 botol besar air gas....memang semua rosak la dalaman dia....

takpe lah sedekah je la al-fatihah kepada beliau

Sugar Addiction Kills More People Than Illegal Drugs
Quote kroit92 21-12-2017 05:30 PM
aku ada sepupu, muda lagi daripada aku,
around 20-21 kut umo dia..

dia ketagih minum Coke ni setiap hari, tak tau la berapa tin dia consume,
cukup sebulan je, kena kencing manis.. sekarang tak tau ape cerita, lama tak jumpa
Quote zawara 21-12-2017 05:54 PM
speechless..
Quote Artemesiaa 21-12-2017 06:24 PM
Banyak kandungan gula dalam setiap tin mana tak mengemukan, bagus dia ikut nasihat Dr
Quote susukambingbest 21-12-2017 06:28 PM
baru akk nk kecam kau dikkk, sib baik kau dah berenti minum coke tu
Quote yangsemb 21-12-2017 07:40 PM
Mijur usahanya berjaya
Quote SOFIA2017 21-12-2017 07:43 PM
nasib baik dh stop...memang cari penyakit betul
Quote dubuk 21-12-2017 08:05 PM
pepsi lalu kat tekak memang sedapppp.. dah masuk habis lah
Quote skinskin 21-12-2017 10:44 PM
nasib ko da stop.. aku mkn mcd ke kfc ke.. air gas tu aku x minum pongg
Quote missDollie 22-12-2017 12:12 AM
Alaaa...dah kurus...Tak sempat nak hencap..







Quote SecretLuv 22-12-2017 12:44 AM
Air gas memang sedap.
Quote Jorja 22-12-2017 09:14 AM
Selalu jumpa parents yg bawa anak anak kecil p makan ff minum air bergas.
Quote Jorja 22-12-2017 09:14 AM
Selalu jumpa parents yg bawa anak anak kecil p makan ff minum air bergas.
Quote mieymiey 22-12-2017 09:39 AM
Tekak ni kengkadang terasa nak minum Cola Pepsi, tak sesekali xper la. Sebolehnya dielakkan kecuali dalam keadaan darurat
Quote dutch_lady 22-12-2017 09:54 AM
mujur dah berjaya berentikan tabiat kau tu dik....
Quote izzarishaiqal 24-12-2017 03:59 AM
ada kawan aku teguk air gas macam teguk air masak je gayanye.xperit agaknye tekak dia.aku minum cket pun da mengelupur cari air masak.xthn dgn rasa manis mlekat kat lidah dgn rasa gas perit tekak dibuatnye.
Quote Burong_Hantuk 24-12-2017 03:34 PM
jauhi minuman bergas untok kesehatan
Quote haryatie 26-12-2017 12:14 PM
yg sedap tu la yg mendtgkan penyakit
Quote ipanimanz1 28-12-2017 06:14 PM
mak ai...hb i mmg suka sgt mnuman cmni...manis yakmat

Lihat semua komen(20)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.042289s Gzip On
    To Top