CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Nasi Lemak Pondan Sedia Tukar Nama, Kalau...

18-12-2017 11:35 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 8875| Komen: 92

Description: Awal tahun ini menyaksikan Nasi Lemak Pondan menjadi viral satu negara.
Awal tahun ini menyaksikan Nasi Lemak Pondan menjadi viral satu negara.

Diusahakan oleh seorang transgender, ianya menjadi kontroversi kerana namanya menyentuh sensitiviti Malaysia.


Selepas mengambil teguran dari pelbagai pihak, pemiliknya yang dikenali sebagai Jojie Kamarudin sudah tidak memakai blaus atau baju kurung, sebaliknya memakai kemeja-T dan seluar panjang.

Foto: mStar Online
Walaupun dikecam hebat, keenakan resipi air tangan ibunya membuatkan gerainya sentiasa dipenuhi pelanggan.

Mstar Online melaporkan, dugaan bermula apabila kelengkapan gerainya dirosakkan pihak tidak bertanggungjawab.

“Mujur saya masih ada sebuah gerai lagi yang baru dibuka sejak September lalu. Tapi malangnya awal bulan ini, kelengkapan gerai yang kedua ini diangkut pula oleh pihak berkuasa."

Jojie Kamarudin, Foto: mStar Online
Impiannya hanya satu, untuk mempunyai premis makanan di lokasi tetap dan berlesen seperti di medan selera.

Jojie juga sedia untuk menukar nama gerainya dari Nasi Lemak Pondan kepada Nasi Lemak Jie sekiranya impiannya ditunaikan.

“Saya sedia tukar nama kepada Nasi Lemak Jie kerana orang dah kenal siapa saya. Saya bercadang untuk memohon premis makanan yang disediakan kerajaan.

“Saya mahu terus melangkah ke hadapan dan premis ini menjadi permulaan kepada hasrat saya untuk mempunyai restoran sendiri pada masa akan datang,” katanya. -CARI
17

Bagus
10

Marah
21

Terkejut
12

Sedih
13

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (88 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote jane_hopper 18-12-2017 12:06 PM
Sedap sgt ker nasik lemak heolls?
Quote SWORKS27 18-12-2017 12:44 PM
ada la sopan sikit..nasik lemak jie.
apa ke bengap buh nama pondan...
nko tu pondan ke??

kalau pondan..mana ada jual2 nasi lemak ni..
pondan2 semua kaya...taraf jutawan..kurang2 ada title Dato'...
suka selpie barang2 kemas...

so nko bukan pondan yer..nko tu jie...
simple
Quote pooh~key 18-12-2017 12:46 PM
SWORKS27 replied at 18-12-2017 12:44 PM
ada la sopan sikit..nasik lemak jie.
apa ke bengap buh nama pondan...
nko tu pondan ke??

Kau tengah mabuk air asam jawa ke dekkkkkk? Apa ke bengong sungguh kau pergi kata pondan semuanya jutawan?
Quote matamata 18-12-2017 12:49 PM
dia ni niaga dlm negeri selangor ke? kalau ye blh mintak lesen dgn mb
Quote SWORKS27 18-12-2017 12:50 PM
pooh~key replied at 18-12-2017 04:46 AM
Kau tengah mabuk air asam jawa ke dekkkkkk? Apa ke bengong sungguh kau pergi kata pondan semuanya  ...

ahh,...
kau tu yag mabo ketum dek nah oii..
x memaham dunia fefondan malaya..

nko tengok sndri la  dek nah oi....

Quote dinopower2 18-12-2017 12:56 PM
jane_hopper replied at 18-12-2017 12:06 PM
Sedap sgt ker nasik lemak heolls?

tgk rupa minah nih... sambal musti itam n sikit.... tak gitu @kucen_miang @chazey @MissNigga
Quote finesse 18-12-2017 01:00 PM
Edited by finesse at 18-12-2017 01:01 PM
dinopower2 replied at 18-12-2017 12:56 PM
tgk rupa minah nih... sambal musti itam n sikit.... tak gitu @kucen_miang @chazey @MissNigga


Wahh bang Dino panggil dia minah.. bagus bang Dino menerima identiti beliau seadanya..
Quote arasham 18-12-2017 01:00 PM
dinopower2 replied at 18-12-2017 12:56 PM
tgk rupa minah nih... sambal musti itam n sikit.... tak gitu @kucen_miang @chazey @MissNigga

Ni syella kamarudin tu punya kerabat Kan? Adik?
Quote finesse 18-12-2017 01:03 PM
Sensitiviti konon.. cakap korang mmg x blh tgk org lain cari rezeki.. kalau blh nak tgk transgender ni papa kedana bunuh diri kan. Sial punya org
Quote dinopower2 18-12-2017 01:03 PM
finesse replied at 18-12-2017 01:00 PM
Wahh bang Dino panggil dia minah.. bagus bang Dino menerima identiti beliau seadanya..

kite takleh diskriminasi puak2 ni sis.... apa ingat kondem diorg..depa nak insaf....
bg iols depa lg mulia dr acik2 kepam yg menempek kat ig retis... sambil kritik bab pakaian org..... tgk anak retis pegang pkok krismas pun bersyarah bukan main.... stok2 tu lg la jadian.....
Quote dinopower2 18-12-2017 01:07 PM
finesse replied at 18-12-2017 01:03 PM
Sensitiviti konon.. cakap korang mmg x blh tgk org lain cari rezeki.. kalau blh nak tgk transgender  ...

khen.... keji punya perangai..... suh die tukar jela brand... takyah khianat kekonon taknak spesis ni membiak ke apa...
Quote dinopower2 18-12-2017 01:07 PM
arasham replied at 18-12-2017 01:00 PM
Ni syella kamarudin tu punya kerabat Kan? Adik?

idok la ketahuan
Quote kucen_miang 18-12-2017 01:53 PM
dinopower2 replied at 18-12-2017 12:56 PM
tgk rupa minah nih... sambal musti itam n sikit.... tak gitu @kucen_miang @chazey @MissNigga

drp dia mengunyit lebih baik la dia meniaga nasik lemak. cari rezeki halal. lahanat2 yang merosakkan gerai dia tu elok la sekor2 di tonyoh muka depa ngan sambal itam tu.

*mode ustad - on*
Quote jane_hopper 18-12-2017 02:00 PM
dinopower2 replied at 18-12-2017 12:56 PM
tgk rupa minah nih... sambal musti itam n sikit.... tak gitu @kucen_miang @chazey @MissNigga

Die minah ker chuolls??
Quote dinopower2 18-12-2017 02:02 PM

dah transform khen....
Quote jane_hopper 18-12-2017 02:03 PM
dinopower2 replied at 18-12-2017 02:02 PM
dah transform khen....

Still kepam & tak sanggup ku nk panggil die sis / kak
Quote chazey 18-12-2017 02:08 PM
dinopower2 replied at 18-12-2017 12:56 PM
tgk rupa minah nih... sambal musti itam n sikit.... tak gitu @kucen_miang @chazey @MissNigga

Tapi porumer yang dah terai nasi lemak sheols kata sedap wei Dino, sambal sedap katanya. Tingin ai nak terai sama. Sebab sheols adik Syella ai picaya jah sedap dah mak deyol memang niaga makanan dari deyol kecik kan, siap Syella tu ngaku sempat lagik bantu. Porumer sini yang rajin folo IG Syella pon katanya nampak macam rajin Syella masak dan nampak sedap la, tak macam Eina Azman buat sambal pon macam ropa tak pecah minyak jah.
Quote insulin 18-12-2017 02:24 PM
Baguslah nak tukar nama. Pastinya bisnes dia makin kencang lepas ni.
Quote Burong_Hantuk 18-12-2017 02:28 PM

Lihat semua komen(92)

Kategori Berkaitan




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-7-2022 11:53 PM GMT+8 , Processed in 0.075570 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top