Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Dik, Kancil Pam 4 Isi Minyak Kuning RM 9.80"- Kisah Rezeki 20 Sen Buat Netizen Sebak

Oleh: Aimi A.|13-12-2017 12:15 PM |Dilihat:2128| Komen: 28
Kalau kita pernah mengeluh dengan hari yang kita lalui, ingatlah masih ramai lagi yang diberi ujian dari Tuhan, lebih perit dari kita.

Sesetengah orang, dikurniakan  rezeki yang banyak, namun bagi sesetengah yang lain, hanya kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang.

Kadang kala pengajaran dan iktibar datang dalam pelbagai cara, seperti yang dikongsikan oleh Wan Mohd Hafiz di Facebooknya. 


Kisah ini berjaya menyentuh hati ramai netizen. 



Walau pun ramai yang terkesan dengan kisah ini, lain pula ceritanya di Twitter.

Ada yang mengatakan RM50 untuk full tank kereta Kancil adalah terlalu banyak dan mendakwa kisah ini diada-adakan dan hanya rekaan semata-mata sahaja.

Apa pun, kita harus berbangga dengan rakyat Malaysa kerana masih ada insan murni yang ikhlas menolong sesama manusia tanpa mengharapkan balasan dan tanpa mengira pangkat dan darjat.

Cerita benar atau tidak, ambillah pada pengajaran yang cuba disampaikan. Sepanjang hidup anda, apa pengajaran yang anda belajar yang paling diingati sehingga kini? -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
3
Terkejut
5
Sedih
4
Lawak
5
Bosan
2
Komen: 28
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote sabar_sabariah 18-12-2017 08:53 AM
Fikir positif aje
kak hasanah ke tak
aku tak amik pusing pasal tu
yg melekat dalam hati aku
selagi kau boleh sedekah, kau sedekah je dengan ikhlas

ada 3 amalan yg jadi bekalan di akhirat:-
1. Sedekah jariah
2. Ilmu yg bermanfaat
3. Doa anak yg soleh

Antara 3 ni mana yg paling senang kau nak buat?

Lain-lain Komen

Quote harrypoter 13-12-2017 01:00 PM
emm...
Quote AbukRokok 13-12-2017 01:09 PM
halaaa mcm scene drama plak
Quote Andyscenes 13-12-2017 01:30 PM
Kak hasanah punya citer. Asl dia x bgtau pam minyak tu kat mana.
Quote CiliPadiSedap 13-12-2017 01:36 PM
kasihan kak hasanah dah jadi peribahasa netizen.
Quote mieymiey 13-12-2017 01:52 PM
Zaman sekarang takleh ada cerita pasal kebaikan hati, sure akan di'hasanah'kan oleh forumer
Quote merrissa 13-12-2017 02:04 PM
sapa yg duk kata kak hasanah tuh...kesian la dia x pernah nampak benda baik jadi depan mata....

tapi betoi la gak..benda baik mana ada pernah jadi kat malaysia....

#sarcasmkalaukometaktahu
Quote missinpiece 13-12-2017 02:13 PM
Slalu je tuang rm9 utk keta i coz nak claim minyak mto hubby. Confirm ade yg snap viral kesian kat me
Quote shernazz 13-12-2017 02:14 PM
dengan harga minyak skang
moto laki ku yang lagenda pon isi rm10 penuh.
x mustahil kancil rm50 full tank
Quote Artemesiaa 13-12-2017 02:40 PM
Syukur lah kalau betul sepertimana yang diceritakan
Quote prettyuglybabe 13-12-2017 03:09 PM
hasanah versi minyak pulak ke?
Quote vanillaninja 13-12-2017 03:10 PM
Actually Kancil punya full tank RM50 ke?
Quote devilito2 13-12-2017 03:11 PM
amik la yg positif....
Quote SepatUngu 13-12-2017 03:21 PM
sbnrnya nak hilite ranap 30 k tu kan

sokayy amik yg positif jela
Quote Meiizu 13-12-2017 05:02 PM
kancil takleh isi rm50. minyk turun naik ke 40 je dah minyk tendang
Quote BookerT 13-12-2017 07:27 PM
mak menyampah gila dengan kisah2 poyo yang viral ni nyah...tak tau nape..mungkin sbb yang tukang komen dan retweet tu guna ayat2 gen Y yang pepoyo sedunia
Quote matchstick 13-12-2017 07:39 PM
Hasanah telah memberi kesan trauma teruk pada netizen smpi susah kita nak percaya kisah2 yg ada unsur empathy, humanity n so on. I hate u hasanah
Quote samasam90 13-12-2017 07:40 PM
i takleh lah kancil kancil ne. kancil sinonim dengan remaja mengongkek, pastuh balik bilik sewa karang hasanah sambil hisap rokok.
Quote swimswim 13-12-2017 09:05 PM
Dia topup minyak kete sewa kot..xyah la sedih2 kalau x tau cerita sebenar
Quote jazaa100 13-12-2017 10:24 PM
Klu crrita mcm ni, aku suka baca komen forummer cari.....

Yg pasti @prettyuglybabe dgn komen kak hasanah, sure muncul.....

Lihat semua komen(28)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.058243s Gzip On
To Top