Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Artis Jangan Sibuk Soal Politik - A Rahman

7-12-2017 09:54 AM |Dilihat:2637| Komen: 93
Gara-gara lantang 'bersuara' mempertikaikan sumbangan kerajaan di media sosial, golongan selebriti tanah air dilabel 'kacang lupakan kulit' oleh Datuk A Rahman Hassan.

Menurut BH Online, selaku Presiden Kelab UMNO Artis Tanah Air (KUAT), A Rahman berkata, mereka perlu mengambil kira sumbangan kerajaan selama ini.


Foto: BH Online

"Hakikatnya nyata bagaimana kedudukan anak seni hari ini dilihat cukup beruntung berbanding zaman dulu. Kemudahan yang ada ketika ini sejak mereka dilahirkan hingga menjadi anak seni yang berjaya semuanya disebabkan infrastruktur dan sokongan kerajaan di bawah pimpinan UMNO.

"Tidak dinafikan memang golongan selebriti memiliki kelebihan dan pengaruh yang kuat, lebih kuat daripada orang politik, bermakna inilah masanya kita perlu berperanan membalas kembali jasa dengan menyatakan sokongan kepada kerajaan bukannya menjadi seperti 'kacang lupakan kulit'," katanya.

Tambahnya, dia kecewa dengan kelantangan segelintir penggiat seni hari ini yang hanya pandai berkeluh-kesah tanpa mengambil tindakan memajukan diri sendiri.

"Kita bukannya mahu menjadi orang politik, soal rakyat biarlah orang politik yang uruskan, tetapi sebagai anak seni yang tahu kedudukan dan peranan kita, inilah masanya untuk menyatakan sokongan kita kepada kerajaan sekali gus membela nasib anak seni yang dalam kesusahan," katanya. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
1
Komen: 93
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote ctaz 12-12-2017 05:53 PM
tu sebab jangan masuk umno....
kalau masuk umno....
kompom jadi bebal....
nih la contohnyer....

Lain-lain Komen

Quote ~anya~ 7-12-2017 09:55 AM
Edited by ~anya~ at 7-12-2017 09:56 AM

Kalau retis tak boleh berpolitik... apsal dia masuk umno?
Presidan kelab UMNO bodoh lak tu... :shakehead:
Quote amyza82 7-12-2017 09:56 AM
Hamnok pun parti politiklah atuk...mabuk todilkah atuk ni.
Quote EJALTI 7-12-2017 09:57 AM
Dah tua2 pun , atok nih bengap lagik...
Quote the_killer 7-12-2017 10:10 AM
so artis tu bukan rakyat la yer?

sejak bila artis tu komen pasal politik....artis tu komen pasal kos sara hidup...nilai ringgit....

kata umno kerajaan rakyat???
Quote grouper 7-12-2017 10:11 AM
Whattt.....dah nyanyuk ke ape dia ni? Oh org umno patut la
Quote ifanonline 7-12-2017 10:19 AM
rahman ni mkn dedak babi ke?
Quote kelana36 7-12-2017 10:20 AM
Sapa sapa masuk kandang umno, secara automatic akan jadi bodoh sama...

tak kira la kerja apa pun, setiap individu ada hak untuk bersuara, bukan main angguk jer..
Quote sarahmirza 7-12-2017 10:24 AM
Jangan sibuk pasal politik konon.
Tengok2 dia Presiden Kelab UMNO Artis.


Quote Modngengade 7-12-2017 10:27 AM
~anya~ replied at 7-12-2017 01:55 AM
Kalau retis tak boleh berpolitik... apsal dia masuk umno?
Presidan kelab UMNO bodoh lak tu... :sh ...

atuk ni elok duduk diam2 kan...bikin semak jer....
kenapa artis tak boleh menyuarakan ketidakpuashatian mereka? mereka pun warganegara malaysia jugak...
atuk orkes nirwana ni nak jilat jibby lah tu

Quote finesse 7-12-2017 10:30 AM
Modngengade replied at 7-12-2017 10:27 AM
atuk ni elok duduk diam2 kan...bikin semak jer....
kenapa artis tak boleh menyuarakan ketidakpuas ...

Mcm tu la sis.. bila masuk UMNO, secara automatik menjadi dumbno..
Quote chinta89 7-12-2017 10:33 AM
nyanyuk maybe?
Quote pyropura 7-12-2017 10:33 AM
Pres. Kelab Umngok Artis kata jangan berpolitik .... ok,next .... tongong
Quote Modngengade 7-12-2017 10:34 AM
finesse replied at 7-12-2017 02:30 AM
Mcm tu la sis.. bila masuk UMNO, secara automatik menjadi dumbno..

dah tua bangka mcm tu elok byk2 pergi mesjid tak pyh nk menjilat...

Quote gumpita 7-12-2017 10:35 AM
We pay taxes and gst too, you know?
Quote azimodin 7-12-2017 10:39 AM
maksud dia "retis jangan sibuk hal politik melainkan join umno"...

retis sibuk hal politik, x boleh
Pelajar U aktif berpolitik, kena lahar
Penjawat awam kutuk kerajaan, dituduh x bersyukur

apa je yang boleh selain menyembah dacing?
Quote ~anya~ 7-12-2017 10:40 AM
Modngengade replied at 7-12-2017 10:27 AM
atuk ni elok duduk diam2 kan...bikin semak jer....
kenapa artis tak boleh menyuarakan ketidakpuas ...

Anya baru tengok Dira retis suam2 kuku sejuk beku kecam fathia kat pau umno... tak sangka longkang mulut dia...
Kenapa pokcik senget nih tak warning Dira pulak kan?
Quote Modngengade 7-12-2017 10:41 AM
~anya~ replied at 7-12-2017 02:40 AM
Anya baru tengok Dira retis suam2 kuku sejuk beku kecam fathia kat pau umno... tak sangka longkang ...

konsepnya kalau jilat UMNGOK takper masuk politik....kalau kecam UMNGOK haram masuk politik, begitulah sister

Quote dodolgemokgila 7-12-2017 10:41 AM
Babi apa kau? Cakap pasal kos hidup tinggi pon cakap politik ke? Habis kau nak suruh retis cakap pasal tetek gebu sundal kau je ke? Sial lah org umngok bodoh ni.
Quote dodolgemokgila 7-12-2017 10:43 AM
Modngengade replied at 7-12-2017 10:27 AM
atuk ni elok duduk diam2 kan...bikin semak jer....
kenapa artis tak boleh menyuarakan ketidakpuas ...

Dah nama masuk umngok, mmg bodoh jua lah. Sis pon walaupon kopek silikon, tpi masuk umngok mmg bodoh. Sia2 jah kopek besar

Lihat semua komen(93)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.056433s Gzip On
To Top