Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Amboi! Wanita 'Membalut Nangka' Tak Apa Pula?

Oleh: Ain|6-12-2017 03:58 PM |Dilihat:2953| Komen: 22
Wah, marah betul netizen apabila Facebook (FB) Persatuan Makcik Puaka berkongsi sebuah artikel daripada Gempak!. Awat marah sangat tu bang?


Foto: FB Persatuan Makcik Puaka

Portal Gempak! baru-baru ini, mengeluarkan sebuah artikel bercerita mengenai adab lelaki ketika menghadiri sesebuah majlis seperti dipetik dari SAYS.

"Wahai Lelaki, Tolonglah Jangan Pakai Tshirt Atau Jersi Bila Pergi Majlis. Biadap Tahu Tak?"
tajuk artikel berkenaan.

Menurut artikel itu, sikap lelaki agak berbeza berbanding wanita yang gemar berpenampilan kemas dan agak teliti apabila menyentuh isu fesyen.

"Hari-hari pakai T-shirt, hari-hari pakai jersi, hari-hari pakai jeans, hari-hari pakai selipar, hari-hari pakai seluar pendek, hari-hari selekeh dan tak kemas, sampai pergi majlis pun tak reti nak pakai elok-elok," tulisnya.



Bagaimanapun, artikel berkenaan menerima reaksi negatif daripada netizen kerana beranggapan tidak adil hanya nama 'lelaki' yang dipetik.

"Mohon orang perempuan pergi majlis kahwin pakai jubah. Biadab sungguh pakai pakaian macam sarung nangka! Senak kami siapa yang tahu?" komen netizen.


Foto: Azhar Mazlan/SAYS


Foto: FB Persatuan Makcik Puaka

Amboi, ramainya yang panas dengan isu ni. Setiap orang mempunyai pandangan berbeza-beza. Namun, penulis bersetuju dengan pendapat 'sarung apa pun tak kisah' selagi masih kemas dan kelihatan sopan. Tak macam tu, semua? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 22
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Artemesiaa 7-12-2017 02:00 PM
Kan sama2 dah mendapat.  Tapi bila difikirkan kalau sekadar gi keduri ditempat biasa bukan hotel lima bintang atau dewan gah ok je kalau sekadar ber koler tshirt.  Cuaca Malaysia ni selalu panas sesuai je kalau pakai sebegitu.  Satu lagi bab sendat ada juga betulnya tengah panas lit lit selesa ke pakai pakaian menyendat cam tu tak panas ke mau berkepam je akhirnya.

Lain-lain Komen

Quote chinta89 6-12-2017 04:13 PM
tegur ngn biadap maka jawapan yang biadap lah yg dapat
Quote Catpaw 6-12-2017 05:17 PM
Pakai la.helok2 masa kenduri kendara bila lagi nak hensem2
Quote febreze 6-12-2017 06:21 PM
senak ye? ahahaha lawak la..kenduri kawen pprt je pon..ape heran pakai tshirt n jersy..klu kenduri kat hotel 5 bintang, wajib la formal chuols..

marah2 pon, malam2 cari k**** laki ko jugak kan ahahaha
Quote LavaUollss 6-12-2017 07:02 PM
Tak boleh pakai tshirt di kenduri kawen pprt? ko pegi kenduri kawen celah kangkang mak ko je
Quote babydoll 6-12-2017 07:15 PM
pada pendapat i, kalau xnak berbaju melayu, pakai kemeja pun ok. nampak kemas & handsome.


blh dpt perhatian acik2 kt kenduri utk dibuat calon menantu
Quote CardiGans85 6-12-2017 09:30 PM
Klu pakai t collar mcm lacoste nmpk hensem je sbb kenduri marhen klu buat kt kg mmg panas..
Quote Jorja 6-12-2017 09:45 PM
Tapi pakai jersi ke majlis tu betul lah tak sesuai
Quote AbukRokok 6-12-2017 10:26 PM
nak suh pg majlis pakai baju batik ke
gi mampos la kau makcik

kejawaan sangat ...sialan
Quote samayo 6-12-2017 10:32 PM
AbukRokok replied at 6-12-2017 10:26 PM
nak suh pg majlis pakai baju batik ke
gi mampos la kau makcik

maleysie sudah mengakui batik asalnye dari jawe kan
Quote AbukRokok 6-12-2017 11:33 PM
samayo replied at 6-12-2017 10:32 PM
maleysie sudah mengakui batik asalnye dari jawe kan

melayu asli xpakai baju batik..
lahanat dollah bodowi dan bininya yg beriya import batik jowo


Quote samayo 7-12-2017 12:29 AM
AbukRokok replied at 6-12-2017 11:33 PM
melayu asli xpakai baju batik..
lahanat dollah bodowi dan bininya yg beriya import batik jowo


betul batik memang dimaling malon
Quote kumakoaisya 7-12-2017 06:54 AM
AbukRokok replied at 6-12-2017 10:26 PM
nak suh pg majlis pakai baju batik ke
gi mampos la kau makcik

hahahahahahah xbole blah
Quote haryatie 7-12-2017 08:06 AM
setakat pakai tshirt gi majlis kat rumah/dewan/ bwh khemah tu pun nk kecoh
tang mana biadab nya
lain la kalau tshirt tu koyak rabak..tulis atau design yg lucah2
betul jugak yg dia org jwb
yg prempuan pakai baju sendat mendat/ terbelah sana sini
x di kisah pulak
Quote ibuiqah 7-12-2017 08:39 AM
haryatie replied at 7-12-2017 08:06 AM
setakat pakai tshirt gi majlis kat rumah/dewan/ bwh khemah tu pun nk kecoh
tang mana biadab nya
la ...

kannn...laki aku kalau g kenduri nak2  bkn kat dewan...dia colar tshirt ajer...
hangat2 camtu nk bergaya sakan...nak makan pun tak senang
Quote Orix 7-12-2017 09:39 AM
Setakat majlis pprt koser lahh deyols nk dress up bagai... unless buat majlis kt hotel 5 star  or majlis rasmi
Quote makton 7-12-2017 11:07 AM
takat kenduri bawah kemah or dewan berkipas jahh tak yah nak berdress up sgt. panas tau takkkk
Quote Star_el 7-12-2017 11:21 AM
tp perempuan kalo pakai t-shirt g kenduri akan dipandang serong tak? lol
Quote azie5zoe 7-12-2017 11:47 AM
biarlah mereka nak pakai apa pun..dari datang berbolin..tak haru satu majlis..tp hakak kekdg tgk..yg perempuan pulak pergi kenduri kawen...mcm dia plak yg nak sanding...
Quote Lagubestbest 7-12-2017 12:04 PM
mmg mostly macam tu. Perempuan kemain instagram worthy. Lelaki nelayu rilek je polo t, seluar 3 suku. Kasut jelah kalau nak mahal pun. Tapi i rasa okay, takdelah nampak pretentious, bukannya geng NAZA or adik beradik JIBBY.

Lihat semua komen(22)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053975s Gzip On
To Top