Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Eh, Tekan-tekan Pun Boleh Kurus.. Jom Cuba!

5-12-2017 03:36 PM|Oleh: Norlili | Dilihat: 903| Komen: 2

Susahnya bila diri obes atau dengan kata lain gemuk, nak swafoto pun kena cari sudut-sudut menampakkan tubuh kurus dan langsing. Baju fesyen terkini yang lebih cantik kebanyakan untuk golongan berbadan S-M. 

Aduhai, sedihnya rasa macam didiskriminasi pula untuk mereka bertubuh gempal ni. 



Walaupun bermacam cara dah dibuat untuk menguruskan badan termasuk berdiet dan sebagainya, namun masih belum mencapai kehendak berat diingini. Bukan senang ya, mahu menahan diri dari nafsu makan yang berlebihan. 

Menurut sebuah kajian seperti dipetik Liputan6.com, terdapat 5 titik ajaib di tubuh kita yang berupaya mengurangkan rasa lapar dan membantu membentuk berat badan ideal. Wah, menariknya! 


Di mana 5 titik ajaib tu? 

Pertama, di tulang muka kecil bahagian dalam telinga. Percaya atau tidak dengan menekannya selama 3 minit, 2 kali sehari anda dapat mempercepatkan metabolisma dan mengurangkan kelesuan tubuh. 



Titik ajaib seterusnya adalah di lekukan kecil di bawah hidung. Tekan di situ selama 5 minit, 2 kali sehari, nescaya akan dapat mengurangkan rasa lapar dan perasaan gelisah.  



Yang ketiga, letak empat ruas jari di lutut dan tekan bahagian tersebut sekuatnya dengan gerakan memutar selama 4 minit, 2 kali sehari. Tindakan ini dikatakan dapat melancarkan sistem penghadaman dan mengurangkan simptom kekejangan ketika senggugut.



Titik seterusnya adalah di bahagian dalam siku, iaitu di lekukan dalam siku. Tekan bahagian berkenaan selama satu minit, sebanyak 2 kali sehari kerana ia mampu mengecilkan bengkak dan meningkatkan usus bekerja.



Dan yang terakhir, picit dan tekan buku lali dengan ruas jari telunjuk selama 1 minit, sekali sehari untuk mendapatkan berat badan yang lebih ideal. 


Mudahnya! Hanya tekan-tekan titik ajaib di badan sendiri seperti ini, dah boleh dapat berat badan yang ideal. Cuma antara malas dan rajin saja lah kan? Dah baca, jangan lupa pula untuk mencuba tip ini tau! - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
2
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 2
Komen

Previous : Jangan Buang! Ini Rupanya Manfaat Sos Tomato Sachet Yang Mengejutkan!

Next       : 4 Fasa Pengurusan Kewangan Peribadi, Anda Dimana?

Komen Terbaru

Quote @chik 6-12-2017 09:40 AM
Boleh la cuba...

Lain-lain Komen

Quote @chik 6-12-2017 09:39 AM
Iya ke.....
Quote @chik 6-12-2017 09:40 AM
Boleh la cuba...

Lihat semua komen(2)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
     CARI App
    Get it FREE Apple App Store
    Get it FREE Google play
     Instagram
    cari_infonet
    FOLLOW
    Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
    0.045808s Gzip On
    To Top