Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Jual Harga Mahal Macam Yahudi,"-Peminat Kasut Vans Pa'Din Bengang Dengan Reseller

Oleh: Aimi|5-12-2017 12:26 PM |Dilihat:2109| Komen: 23
Koloborasi antara Vans dan skateboarder tempatan, Pa'din Musa membuahkan hasil apabila ia menjadi rebutan kerana warnanya yang menarik dan harga berpatutan untuk sepasang kasut.

Ramai yang sanggup turun ke Kuala Lumpur dari seluruh negeri dan beratur untuk mendapatkan kasut edisi khas yang berharga RM 299 dan RM 319 ini.

Sumber : Astro Awani
Dalam masa satu hari kasut habis dijual, dan menjadi kebiasaan pasti ada yang mengambil kesempatan menjualnya kembali dengan harga yang lebih mahal sehingga mencecah RM600 dan ke atas.

Sumber : Vans Official Site
Disebabkan itu, ramai yang tidak  berpuas hati dengan harga tersebut dan mengecam golongan 'reseller' ini.  


Walau bagaimanapun, ada juga sesetangah netizen yang menyokong jualan dengan harga yang tiga kali ganda kerana usaha 'reseller' ini yang sanggup beratur awal pagi untuk membeli kasut tersebut. 

Jadi, anda rasa patut atau tidak tindakan yang dilakukan 'reseller' ini atau teruskan memboikot mereka sahaja? -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 23
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote miemiecha 6-12-2017 11:02 AM
erm... mahal ek.. mek pakai kasut pun rege x smpai 100.. tapi lawa kaler dia

Lain-lain Komen

Quote AbukRokok 5-12-2017 01:02 PM
tunjuk la skit muka muka seller berdarah yahudi tu
Quote palmolive 5-12-2017 01:50 PM
kasut mahal2 gi singgah solat memana kena curik saje jek
Quote prettyuglybabe 5-12-2017 02:24 PM
dah macam tu, boikot je la..
Quote EncikRhoma 5-12-2017 03:12 PM
kenapa yahudi disalahkan? kesian yahudi
Quote EncikRhoma 5-12-2017 03:14 PM
sekarang ni zaman kapitalis. Borong barang limited edition. Kemudian jual harga 3@4 kali ganda. Kayo kauuu
Quote MyNameIsIris 5-12-2017 03:16 PM
komen no 3 tu macam ku kenal siapaaa
amboi dia pun nak ber vans pa'din yeeeeeeeeeeeeeeeee
Quote putput 5-12-2017 03:21 PM
budu. mcm la dia pernah serumah ngan yahudi
Quote Artemesiaa 5-12-2017 03:26 PM
Vans kat Malaysia ni kadang melampau gak harganya berbanding di negara lain, dah jadi macam kes ni mana tak bertambah mahal jadinya
Quote Andyscenes 5-12-2017 03:39 PM
Aku beli sekali je seumur hidup aku kasut vans ni, pastu hilang masa aku g kursus kawin kat masjid ttdi dulu. Balik jalan kaki ayam. Da la kasut star wars Haishh
Quote drivethru 5-12-2017 03:50 PM
Baru aku tahu Kasut vans ni mahal. Aritu tgk bdk2 thinker studio pegi ofis vans. Siap dapat kasut free sepasang sorang.
Quote kikuri 5-12-2017 04:12 PM
budak budak skater yang kenal pakdin gigih la membeli.. kalo macam akak yang u r yus kan pakdin tu haruslah pandang sebelah mata jah walopon kasut tu mahal..
Quote HS357 5-12-2017 04:33 PM
kasut je pon..kenapa? otak dah beralih kat kaki ke?
Quote LostStar 5-12-2017 05:01 PM
laju kasut ni jalan.. mentang la padin punya design.. sedih punya pasal lalu daku p hotel sri petaling beli kasut hoka one one time sale world of sports itu hari.. rasa puas hati dapat 50%.. hehee
Quote ~boolean 5-12-2017 05:13 PM
tiada beza dengan acik kepam yang jual balik tudung harga berganda
Quote pakwetizzaqyah 5-12-2017 05:36 PM
pasal kasut pun sumpah ranah... what is wrong with you people... hahahahaha.. kau pakai kasut tu pun takkan ubah status social  ko sebagai eksekutif cari makan swasta biasa2.....ko takkan sama level ngn pegawai2 tinggi lagi cerdik dan genius... hahahahhahahahahh
Quote missinpiece 5-12-2017 05:37 PM
Kalo rasa nk, beli. Kalo rasa mahal sgt, xyah beli. Xkan harap reseller jual utk untung rm10-rm20.
Haku slalu pakai konsep camtu la. Dah tau kalo mtk diskaun pn berape sgt boleh diskaun. Tapi org kalau membeli ngan haku mmg mtk diskaun sampai tinggal spender la
Quote merrissa 5-12-2017 05:57 PM
palmolive replied at 5-12-2017 01:50 PM
kasut mahal2 gi singgah solat memana kena curik saje jek

harus lah digantung di leher ketika solat kahkahkah
Quote Jorja 5-12-2017 06:10 PM
Kalau I reseller I jual paling mahal pun double aja lah. Melampau kalau sampai triple time
Quote Mary_jane 5-12-2017 08:31 PM
Padin ni femes juga ya. Baru ku tau.

Lihat semua komen(23)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.079144s Gzip On
To Top