Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Ahmad Masak Apa Ni Ahmad? Kembang Tekak Aku"

Oleh: Ain|5-12-2017 10:43 AM |Dilihat:2708| Komen: 33
Sekian lama dia 'menyepi' kini dia kembali lagi dengan resipi baru!

Baru-baru ini, Timbalan Menteri perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Ahmad Maslan berkongsi satu resipi telur hancur.

Nampak macam biasa saja kan, telur hancur dia ni? Tapi resipi barunya itu mencetuskan kemarahan netizen, kenapa ya?

Menerusi perkongsian itu, Ahmad menggunakan seulas durian sebagai 'bahan rahsia' yang menjadi penyedap kepada telur hancurnya.

"Durian, baunya sengsara tetapi rasa...sedapnya!!"
tulisnya.


Ya, raja buah itu kini termasuk kategori makanan mahal! Menurut netizen, rakyat marhaen mana mampu nak makan durian yang 'bapak' mahal macam tu sekarang ni.

Selain itu, netizen turut menganggap resipi itu sangat pelik sehingga 'kembang tekak' dibuatnya!


Orang, kalau dah tak suka tu macam-macamlah ayat negatif dilemparkan.


Netizen suruh Ahmad Maslan makan kismis minda
Foto: Twitter

Sesiapa yang mampu beli durian tu, jangan lupa cuba resipi original dari Ahmad Maslan ni tau! - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 33
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote deekhan 6-12-2017 01:18 PM
bangang berpisah tiada

Lain-lain Komen

Quote onexox97 5-12-2017 11:10 AM
ada nampak kat fb tapi tak klik
rupanya durian makan buat sandwich
Quote mizruncing 5-12-2017 11:43 AM
dia ni xde anak bini ke yg nasihat pape
Quote CiliPadiSedap 5-12-2017 11:44 AM
ni lah nasib jadi rakyat malaysia dapat menteri macam ni.
Quote nisako 5-12-2017 11:51 AM
dulu hang kata GST akan menyebabkan harga turun.. mana ade ooi naik lagi ade le.. pui...
Quote Artemesiaa 5-12-2017 12:02 PM
Tak nampak sedap pun
Quote CardiGans85 5-12-2017 12:17 PM
Durian dlm scramble egg?
Quote palmolive 5-12-2017 12:31 PM
Quote makton 5-12-2017 12:42 PM
tak campur dgn ridsect ke tu?
Quote izzat1987 5-12-2017 12:48 PM
Hmm nasib la durian kat utara masih murah. Kalau x laku boleh je beli longgok rm10 empat biji. Makan sikit sudah la takut nanti demam. Lain la kalau musang king.
Quote emily.topaz 5-12-2017 01:00 PM
Wow,  menteri pon gigih buat flatlay
Quote prettyuglybabe 5-12-2017 01:11 PM
alamak.. terus terasa nak buat sambal tumis ikan bilis campur tempoyak
Quote tupaiterbang 5-12-2017 01:30 PM
harap2 tak jadi menteri penuh si lahanat ni
Quote haryatie 5-12-2017 02:35 PM
durian + telor..x rsa nak muntah ke makan nya..
da la durian tu ada bau satu macam lagik..+ pulak telor tu..ntah laaa

Quote Sazida 5-12-2017 02:37 PM
Kemain lg soup plate kau noritake ye mad,,, h
Quote fushimi 5-12-2017 02:46 PM
maslan maslan bingung kejap rakyat malaysia  tengok resepi kau
Quote chinta89 5-12-2017 03:01 PM
kenapa bengap sgt ko ni wak lan..
Quote mamapea 5-12-2017 03:04 PM
aku dh la tak mkn durian...tgk resepi ni lg nak muntah...
Quote tembikai 5-12-2017 03:23 PM
soal mknan ni...terpulang pd tekak masing2...pelik bg kita tapi sedap bg mereka.
Rezeki masing2...selera pun masing2.

duriannn tu sedappnya....



Quote moocoww 5-12-2017 03:30 PM
Pelik2 selera pakcik Ahmad nih...

Lihat semua komen(33)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.064351s Gzip On
To Top