Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Mulanya Nak Suka-suka Je, Rupanya Apps Ni Boleh Buat Kau Nampak Terdedah Aurat..

4-12-2017 06:03 PM |Dilihat:3122| Komen: 35
Amat menakutkan sekali bila aplikasi yang mulanya dijadikan alat untuk suka-suka sahaja akhirnya memakan diri sendiri. 

Itulah yang diperkatakan ramai netizen terhadap satu aplikasi untuk menyunting gambar dipanggil sebagai Pitu. 

Terutamanya kaum wanita, mereka mungkin berasa teruja untuk menyunting gambar wajah mereka dengan beberapa gaya yang tersendiri. 

Yang menjadi masalahnya, setiap gambar yang terhasil bukan sahaja mendedahkan bahagian kulit dan aurat (walaupun bukan badan sendiri), ramai pula yang memuat naik gambar itu di laman sosial.


Seorang netizen bernama Akhi Fairuz mempersoalkan tindakan mereka yang menggunakan aplikasi ini kemudiannya menayangkan pula di laman sosial.

"Kau nak bagi lelaki gersang di luar sana membayangkan diri kau yang tak bertudung ke?

"Yang lelaki pun sama. Kalau kau nampak orang perempuan upload gambar begini, tegurlah elok-elok. Boleh jadi mereka tidak tahu.."


Dalam pada itu, netizen memberikan pelbagai reaksi.

Memang ada yang mengaku, aplikasi seperti itu membolehkan ramai lelaki membayangkan bagaimana wanita bertudung dalam keadaan terdedah. 

Dan ada juga yang prihatin dengan situasi tersebut, melihatnya sebagai satu yang tidak wajar dikongsikan. 


"Sedangkan pakai tudung tapi menunjukkan bonggol pun haram..inikan pula bagi hint bagaimana rupa kalau tak bertudung.."

Apa pula pendapat anda? - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 35
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote felinecat 16-12-2017 05:45 PM
budak2, ok la nak main. kalau mak2 org, banyaknya masa kamu. harap anak terdidik elok

Lain-lain Komen

Quote CardiGans85 4-12-2017 06:22 PM
Dlm status WhatsApp sy, ramai juga yg tpengaruh..semua yg pakai tudung plak. Weird jugak
Quote bulanbulat 4-12-2017 08:32 PM
Bagi kat laki gila seks pokok pun jadi perempuan
Quote pearl.silver 4-12-2017 09:13 PM
Ewww
Mende pelik benorr apps nye
Quote Siputjelly 4-12-2017 09:14 PM
kawan aku yg perempuan ramai main game pitu ni. taktahu pula camtu
Quote alieyrina 4-12-2017 09:57 PM
Apatekebenda la menda alah nii..terasa aku dr zaman mesolitik plak
Quote makita 4-12-2017 10:07 PM
Masalahnya..lelaki pon ade guna app ni.bdn pompuan.
Quote CiliPadiSedap 4-12-2017 10:17 PM
Sis vokuru baru download apps ni sebab kopek dia labuh sebelah
Quote pakwetizzaqyah 4-12-2017 11:16 PM
aku menyampah betul dengan al jengkawi al minangkabawi al banjari al kelantani al terenjanuwi al langkawi al kakibotoli al jawai ni... tak payah nak gelaran sangat la...poyo...taraf ko ttp ustaz fesbuk.. ahahahahahaha
Quote beautifulliar 4-12-2017 11:20 PM
CiliPadiSedap replied at 4-12-2017 10:17 PM
Sis vokuru baru download apps ni sebab kopek dia labuh sebelah

Kopek heshe mmg xbelen dr dulu sbb xde pitis nk buh silikon mhl..cuma labuh tu boleh la di silang pngkah kebelakang.
Quote AbukRokok 4-12-2017 11:40 PM
ok nak kne beli hp baru ni nak install P2
dulu ada P1
Quote shernazz 5-12-2017 12:27 AM
pakwetizzaqyah replied at 4-12-2017 11:16 PM
aku menyampah betul dengan al jengkawi al minangkabawi al banjari al kelantani al terenjanuwi al lan ...

slalu nya al al nicm dari daerahmana dia asal kan
ni mungkin pak dia pemandu jengkaut di langkawi...
jadi combine jadi la jengkawi
Quote pakwetizzaqyah 5-12-2017 12:36 AM
shernazz replied at 5-12-2017 12:27 AM
slalu nya al al nicm dari daerahmana dia asal kan
ni mungkin pak dia pemandu jengkaut di langkawi ...

Ye.. al al nama2 tempat belakang tambah suffix wi ni merujuk asal mana...kebanyakannya ulama2..guru2 feqah..zaman2 dulu.....nak menunjuk asal origin dia... cuma aku menyampah geng2 kontemporari ni.. hahahaha poyo...padahal hukum hakam cop stamp ulama dedulu...dah tu belagak cam terer2 jadi sumbukan umum...

lepas ni al kualalemburi..al lanjakawi..al kulimi..al pulaupinanji.. al jumanji..al sarambani..al qombaki..al ceroqtoqquni.. hahahahahaa

teringat saiful bukhari..al tuuuutburi.. hahahahaha
Quote susukambingbest 5-12-2017 12:49 AM
shernazz replied at 5-12-2017 12:27 AM
slalu nya al al nicm dari daerahmana dia asal kan
ni mungkin pak dia pemandu jengkaut di langkawi ...

heol asal jengka phang jd jengkawi
Quote chazey 5-12-2017 03:04 AM
pakwetizzaqyah replied at 4-12-2017 11:16 PM
aku menyampah betul dengan al jengkawi al minangkabawi al banjari al kelantani al terenjanuwi al lan ...

Halo! Lama tanampak, anak dah berapa?
Quote stadlearnt 5-12-2017 06:53 AM
hahaaa. X boleh itu la, x boleh ini laaa. fuuu. macam-mcm la.
Quote shernazz 5-12-2017 08:01 AM
susukambingbest replied at 5-12-2017 12:49 AM
heol asal jengka phang jd jengkawi

astaga
haha
lawak nya
maknanya kalau iols puchong...al puchongi la kot...wakakakakakak
Quote shernazz 5-12-2017 08:04 AM
pakwetizzaqyah replied at 5-12-2017 12:36 AM
Ye.. al al nama2 tempat belakang tambah suffix wi ni merujuk asal mana...kebanyakannya ulama2..gur ...

uols letak la nama al subangi sempena asalnya tizz zaqyah..

ulama kat chna x plak letak al shanghaini..al bejingi al hinani..al ulaan bator ni
Quote EncikRhoma 5-12-2017 09:03 AM

kalau dari batang berjuntai, mesti tak berani nak letak Al-batang berjuntai
Quote haryatie 5-12-2017 09:16 AM
kalau budak2 yg terjebak dgn benda alah ni ok la jugak
ni bini2 org pun pun terjebak..
apa la fungsi laki dia org
bini2 duk upload pic dlm fb
ada jugak tu yg sekejap buka tudung, sekejap bertudung...



Lihat semua komen(35)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.056979s Gzip On
To Top