Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Berita Baik, Penjawat Awam Ponteng 2,000 Hari Tidak Akan Dibuang

15-11-2017 12:51 PM |Dilihat:4109| Komen: 101
Dilaporkan terdapat kakitangan awam yang tidak hadir bertugas selama 2,000 hari akibat masalah keluarga, beban hutang dan juga beban tugas harian. 

Oleh itu, kerajaan menyarankan penjawat awam yang menghadapi masalah ini agar merujuk kepada bahagian kaunseling setiap jabatan masing-masing.

Memetik Astro Awani, penjawat awam terikat kepada integriti sebagai kakitangan awam dan mereka seharusnya mengelak dari dikenakan tindakan dibuang kerja seperti kata Menteri Pendidikan Datuk Seri Mahdzir Khalid. 

"Ini cerita di sekolah pedalaman dan kita tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku hingga tidak hadir selama 2,000 hari waktu bekerja.

Foto Carian internet
"Kita tidak tahu apa masalahnya hingga guru besar pujuk bertahun-tahun. Saya tidak kata guru... mungkin kerani, mungkin pembantu makmal.

"Kita ambil kira isu penjawat awam di kawasan pedalaman seperti terpaksa menaiki bot selama enam jam, menaiki kereta selama dua jam dan kemudian berjalan kaki selama empat jam dan saya tidak kata itu masalah yang dihadapi mereka," katanya. 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
1
Komen: 101
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote tumpanglalu74 19-11-2017 12:59 PM
Yang jabatan lembab sangat nak terminate tu awat?  Kalo jawatan tetap pon kene dapat markah 50/100 jugak.  Ape punye bachol la boss ni..  Ke dah berskendel dengan boss langsung boss takot nak buad ape2?  Aku cadangkan SIASAT sume boss yang tak ambik tindakan ni.

Lain-lain Komen

Quote Amina_Mirza 15-11-2017 10:16 AM
Untungnya jd staff gomen.
Quote batmana 15-11-2017 10:28 AM
Psl malaysia ni paling ramai bil. staff gomen didunia.klu ramai.ada kaitan dgn undi pilihanraya.
Quote sarahmirza 15-11-2017 10:36 AM
Lepas tu makan gaji buta?
Dah tua, makan duit pencen sampai mati?
Huntung la..
Duit haram
Quote fushimi 15-11-2017 10:41 AM
huntunglah.Kalau opis swasta  tak datang 3 hari pun dah kecoh

mohon penjawat awam reti bersyukur,kerja jangan malas dan lembap sangat
Quote chazey 15-11-2017 10:44 AM
Bodoh kan. Bodoh namampus simpan pekerja sebegini. Akak pon tapuas hati. Bodo ko tak datang keja, orang lain pula yang dibebankan dengan tugas2 ko. Bodo.
Quote memeque12 15-11-2017 10:47 AM
sehari gaji 100
2000 hari = RM200k

kayanya kerajaan bodoh
Quote memeque12 15-11-2017 10:49 AM
sarahmirza replied at 15-11-2017 10:36 AM
Lepas tu makan gaji buta?
Dah tua, makan duit pencen sampai mati?
Huntung la..

kau jangan fitnah ya

Husni yakin Malaysia sifar rasuah di bawah Najib


Quote sarahmirza 15-11-2017 10:52 AM
memeque12 replied at 15-11-2017 10:49 AM
kau jangan fitnah ya

Husni yakin Malaysia sifar rasuah di bawah Najib

Betul la.
Dah 2,000 hari tak datang kerja pun masih penjawat awam.
Kalau swasta, tunggu 2 hari je... office dah call cari.
Dapat boss mulut lepas, keluar ayat, ingatkan dah mati keras
Quote leylapple 15-11-2017 10:53 AM
kisah cikgu dukalara lah nie...

umo baru 20an... taknak jauh dari family or laki bini.. tapi gatal nak jadi cikgu jugak..sbb keja senang kut... cuti byk...

dah ditempatkan ke pedalaman, minta pelepasan tak dtg sekolah sbb mak sakit la..kucing sakit la.. takder tiket flight laaaa

cikgu tuuu
Quote R2D2 15-11-2017 11:05 AM
Undi tu penting
Tu sebab kalau ada ceramah BN
cara nak ramaikan dgn paksa penjawat awam turun
Ambik kehadiran
Quote reenz013 15-11-2017 11:12 AM
penah dgr kes cikgu gak x dtg keje berbulan2 tp x kene buang pun
Quote Muntz 15-11-2017 11:20 AM
Apa perasaan diorg tak turun kerja hari2 yer? Mgkin dia fikir kerajaan bagi dia elaun kebajikan tiap2 bulan in form of gaji.
Quote pichee 15-11-2017 11:24 AM
sarahmirza replied at 15-11-2017 10:52 AM
Betul la.
Dah 2,000 hari tak datang kerja pun masih penjawat awam.
Kalau swasta, tunggu 2 hari j ...

My colleague mia nk dkt 1 week...bos i call x angkat...mmb2 wasap senyap. Bos mntk contact no kt HR...call bini die..bini die ckp x tau die kt mne..

Tme tu die dh tender period.tme die dtg nk handover brg tu...bos muka moody n emo..

Dgr cite die g company bru utk tgk env kje. If ok die proceed, if not die nk msuk blk kje company i tu.

Mcm2 hal.
Quote saviour_09 15-11-2017 12:22 PM
kalau rasa tak boleh SYMP
berhenti je la
ramai lagi nak kan jawatan kita tu
Quote palmolive 15-11-2017 12:25 PM
antara fixed deposit depa selain sabah sarawak mmg la tak buang
Quote shamsadis 15-11-2017 12:39 PM
sebelum dapat kerja, bulan sanggup ku gapai, bintang sanggup ku genggam....bila dah dapat kerja, nak tukar sana sini, bila takder kekosongan, meroyan mintak tolong YB...ehhh Cikgu, kalau dah semua nak duduk tengah bandar, saper nak mengajar kepeada anak2 kita di pedalaman sana tuh
Quote shamsadis 15-11-2017 12:45 PM
SEKOLAH DAH JADI LUBUK PEMBANGKANG ,80 % GURU SOKONG PEMBANGKANG !


Quote haryatie 15-11-2017 12:46 PM
berbulan bulan, bertahun tahun x dtg keje
da tentu menyusahklan org lain kena buat keje dia
seronok ler mcam tu..
selama x dtg tu bergaji jugak ker..
kalau x bergaji x per la jugak..
semak jerk org mcm ni..



Quote krustykrab 15-11-2017 12:49 PM
kejap lagi dtg royanan maki hamun swasta pulak

Lihat semua komen(101)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057180s Gzip On
To Top