Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Jangan Panggil Kami Korea Utara - Media Malaysia Kena 'Ajar'

13-11-2017 09:53 AM |Dilihat:3150| Komen: 39
“Jangan panggil kami Korea Utara, tidak ada Korea Utara."

Itulah yang dikatakan pihak Korea Utara kepada media dari Malaysia ketika membuat liputan perlawanan kelayakan Piala Malaysia antara Malaysia dan negara itu. 

Bernama melaporkan ketika sidang media itu, seorang penterjemah dari negara tersebut meminta media Malaysia berhenti memanggil nama negara itu sebagai Korea Utara.

Sebaliknya menggunakan nama rasminya Republik Demokratik Rakyat Korea (DPRK).

Foto Projek MMO
Perlawanan tersebut sepatutnya diadakan pada Mac lalu namun ditunda hingga kerana konflik hubungan diplomatik kedua negara berikutan pembunuhan Kim Jong Nam di KLIA Februari lepas.

Malaysia akan bertemu Korea Utara sekali lagi pada jam 7 malam ini (8 malam waktu tempatan). 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 39
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote deltoid 21-11-2017 04:01 PM
Kimdom of korea. Suck on it

Lain-lain Komen

Quote trakea 13-11-2017 09:15 AM
Demokratik kepala sepet lu. Tukar nama jadi "Kingdom Kim" saja la. Macam tak sedar negara dia diperintah raja mutlak dinasti kim
Quote kivio 13-11-2017 09:18 AM
LOL demokratik abah awak
Quote OmJualGas 13-11-2017 09:26 AM
Edited by OmJualGas at 13-11-2017 12:13 PM

Korea utara ka selatan ka demokratik ka .  Yang pasti team malaya seumur-umur macam tu saja la tetap kalah dulu kini dan selamanya.   
Quote nisako 13-11-2017 09:37 AM
demokratik la sgt ....................
Quote Simunggu 13-11-2017 09:43 AM
nama tak penting..yg penting kalah/menang....malay nama shj gah..harimau konok...
Quote minguk 13-11-2017 09:45 AM
dah tu nak panggil apa?
Quote Bedah.Cun 13-11-2017 10:29 AM
Republik Cyborg Gemok
Quote tripleid 13-11-2017 11:08 AM
Edited by tripleid at 13-11-2017 11:35 AM

suka suki jah panggil negara org..nak kena nuke ka
Quote SWORKS27 13-11-2017 11:10 AM
negara republik korea demokratik kepala roket bapakkau...
Quote batmana 13-11-2017 11:13 AM
ptutnya takya terlibat lagi dgn korea utara ni
dh dorg tk bagi kerjasama serah suspek kes bunuh tu
nk tunggu dorg bunuh anak VVVVVIP ka baru akal tu bergerak dgn sempurna

ni psl Piala, (juara,pangkat,status) terus tolak tepi kes bunuh tu, konon2 ats semangat kesukanan.
yelah, yg mati tu bukan adik bradik dorg.

apa punye pemikiran la..bermain ngn sahabat pembunuh seolah2 takde apa2.
Quote renko 13-11-2017 11:49 AM
bila org kutuk malaysia mcm2 kita melenting
tp kita sendiri pun xhormat negara org mcm mana tu
kt sini pun ckup la
nama negara pun kita kutuk ckp tu ini
suka dia la pun
Quote Sandal 13-11-2017 11:53 AM
panggil je korea hulu
Quote saladin780 13-11-2017 12:04 PM
Panggil je republic jong un babi gemok
Quote tombong 13-11-2017 12:05 PM
yindon panggil KORUT
Quote ~anya~ 13-11-2017 12:07 PM
Call us winners..
Quote debab76 13-11-2017 12:08 PM
ala2 konsep tak boleh panggil indon la neh
Quote Jorja 13-11-2017 03:51 PM
Tukar autokratik
Quote talapia 13-11-2017 04:19 PM
renko replied at 13-11-2017 11:49 AM
bila org kutuk malaysia mcm2 kita melenting
tp kita sendiri pun xhormat negara org mcm mana tu
kt  ...

kita maksum katanya.. haha

tapi memangkan.. kena kutuk pandai marah. tapi kutuk orang bole pulak.. pelik manusia

Quote sekngucing 13-11-2017 04:21 PM
patut panggil people republic of korea... kalau ada democratic mcm tak kenalah...

Lihat semua komen(39)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.095764s Gzip On
To Top