Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Safiq Rahim Tetap Kapten Malaysia

8-11-2017 10:27 AM |Dilihat:1257| Komen: 40
Walaupun terpalit kontroversi baru-baru ini, ia langsung tidak menjejaskan kedudukan Safiq Rahim, 30, sebagai kapten Harimau Malaya, lapor Utusan.


Foto: ESPN FC

Selepas tamat perlawanan akhir Piala Malaysia pada Sabtu lalu, tular video memaparkan Safiq mengeluarkan kata-kata kesat.

Bagaimanapun, ketua jurulatih skuad bola sepak kebangsaan, Nelo Vingada menjelaskan tindakan Safiq adalah satu kesilapan yang tidak disengajakan.

Berikutan itu, Vingada mengingatkan pemain tengah Johor Darul Tazim (JDT) itu agar tidak mengulangi kesalahan sama kelak.



Mungkin disebabkan terlalu gembira sehingga dia secara tidak sengaja mengeluarkan kata-kata sebegitu. Tindakan itu memang salah tetapi pemain profesional lain di peringkat antarabangsa juga pernah melakukan kesilapan seperti ini.

Jadi bagi saya dia perlu belajar daripada kesilapan dan tidak mengulanginya lagi, katanya kepada pemberita.

Tegasnya, Safiq tetap tunjang utama pasukan apabila menentang Korea Utara dalam dua aksi kelayakan Piala Asia 2019 di Buriram, Thailand pada 10 dan 13 November ini biarpun digantung satu perlawanan.

Saya telah berbincang dengannya dan percaya kehadirannya dalam kem skuad kebangsaan sangat penting walaupun dia hanya boleh beraksi pada perlawanan kedua. 

"Apa yang pasti, dia masih lagi ketua pasukan dan kami mahu dia bersama dengan kami menentang Korea Utara nanti, katanya.


Foto: Utusan Online

Konfederasi Bola Sepak Malaysia (AFC) menggantung Safiq untuk satu perlawanan selepas dia menerima layangan kad merah ekoran terjahan keras dilakukannya dalam aksi kelayakan Piala Asia 2019 menentang Hong Kong pada bulan lalu.

Ekoran itu, dia tidak dapat beraksi pada perlawanan pertama menentang Korea Utara. - CARI


Loading FB Post...

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 40
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote ifanonline 14-11-2017 09:39 AM
sebenarnya team kita bagus...tak perlu ambik pemain2 yg dah pencen culu...silap coach...ramai lagi pemain2 yg cergas lagi...dah pencen tu pencen la...

Lain-lain Komen

Quote mdhelmi 8-11-2017 11:30 AM
xkisah masukkan sape
yg penting result nanti
Quote hyie 8-11-2017 11:50 AM


Quote ChildrenOfBodom 8-11-2017 12:03 PM
muka buruk mcm haramjadah mulut pon mcm cibai, very fucking in cahoot

Quote grouper 8-11-2017 12:06 PM
Org kata nak kutuk sapik rahim sebut power cat...miaoooo...nape ekk
Quote razzmat 8-11-2017 12:12 PM
sebab dia player JDT sebab tu di BELA
Quote alesandra 8-11-2017 12:49 PM
nak kekal jadi kapten tu mestilah sesorg yg berkaliber,yg dihormati.ini molot mcm haram org nak hormat apanya???
Quote Skuau 8-11-2017 12:56 PM
atas perbuatan yg sama spt sapek rahim...rooney digantung 2 perlawanan oleh FA English.....Atas perbuatan yg sama spt rooney....sapek rahim dilantik kapten Harimau Malaya.....kihkihkih......
Quote memeque12 8-11-2017 01:03 PM
ok safik phxndxk
Quote lkick2113 8-11-2017 01:19 PM
alesandra replied at 8-11-2017 12:49 PM
nak kekal jadi kapten tu mestilah sesorg yg berkaliber,yg dihormati.ini molot mcm haram org nak horm ...

Capitano....


Quote cmf_premierleag 8-11-2017 01:21 PM
Hai pecinta kucing
Makanlah power cat utk kesihatan kucing anda
Quote Skuau 8-11-2017 01:39 PM
Aku rasa kan...jgn2 sapik TERmakan power cat tu kot..tetiba mulut dia cam C...i jer.............kot.
Quote ibu_haritz 8-11-2017 01:41 PM
knp kebanyakkan pemain JDT yg terpilih??
yg dipilih smua yg kena peram kt bangku simpanan..
ape pemain negeri lain smua tak bole main ke??
Quote Kittie 8-11-2017 01:41 PM
Bawak Malaysia masuk kelompok top 100 dulu. Sedih ok, sedih. Nak masuk top 150 pun tak mampu. Players semer mendiva perasan bagus.
Quote Skuau 8-11-2017 03:52 PM
ibu_haritz replied at 8-11-2017 01:41 PM
knp kebanyakkan pemain JDT yg terpilih??
yg dipilih smua yg kena peram kt bangku simpanan..
ape  ...

telah terbukti...depa menang banyak piala...jgn bising....nanti hang kena lahar ngn sapek....
Quote ibu_haritz 8-11-2017 03:58 PM
Skuau replied at 8-11-2017 03:52 PM
telah terbukti...depa menang banyak piala...jgn bising....nanti hang kena lahar ngn sapek....

ade aku kesahhhh
Quote alesandra 8-11-2017 04:02 PM

ini world class captain.dia pun penah buat silap..kena hencap.takde pulak bila menang scudetto,coppa italia mencarut..woiiiitt aku champion oooo ...vaffanculo
Quote sekngucing 8-11-2017 04:05 PM
merda....
Quote liyanur 8-11-2017 04:09 PM
aku rasa aku x suka JDT sebab dia kot...muka dia mcm berlagak gila
agak kalo dia xde baru aku neutral kot cam pasukan lain...
bole ke pakai alasan camtu...
Quote DennisTrillo 8-11-2017 04:16 PM
cmf_premierleag replied at 8-11-2017 01:21 PM
Hai pecinta kucing
Makanlah power cat utk kesihatan kucing anda

Memberi kucing kekuatan.. untuk slalu sihat dan gembira!!!!

Lihat semua komen(40)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.092933s Gzip On
To Top