Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Kerana 'Monyet' Ini, Kuku Dan Isi Jari Anak Terpaksa Dipotong

13-10-2017 10:46 AM |Dilihat:2510| Komen: 23
Siapa sangka mainan yang langsung tak nampak membahayakan boleh menyebabkan sebahagian jari kanak-kanak terpaksa dipotong.



Seorang pengguna Facebook (FB) berkongsi kekesalannya atas kecuaian diri sendiri sehingga menyebabkan jari telunjuk anak lelakinya parah selepas tersepit dalam mainan.

"Peringatan untuk semua ibu bapa. Mainan ini dah membuat kuku dan isi jari anak saya dipotong kerana tak dapat diselamatkan lagi," tulisnya.




Kerana 'Monyet' Ini, Kuku Dan Isi Jari Anak Terpaksa Dipotong



Perkongsian itu mencetuskan kebimbangan di kalangan ibu bapa yang khuatir akan keselamatan mainan anak mereka di rumah.

Malah, ada yang memutuskan untuk membuang mana-mana mainan yang dirasakan boleh membawa kemudharatan.

"Lepas ni nak beli mainan, periksa dulu betul-betul keselamatannya.

"Jangan beli mainan macam ni lagi.

"Anak ada mainan ni, rasa nak buang terus ni," komen netizen.


Foto: FB Chell Shukapooh

Dalam masa sama, netizen turut menasihati ibu bapa lain untuk sentiasa mengawasi anak kecil.

Kadang-kadang benda yang kita anggap tak mendatangkan bahaya boleh mencederakan anak kita tanpa disedari. Jadi sentiasa awasi anak anda dan pilih mainan mengikut piawaian ditetapkan, okey? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 23
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Ratutulip 16-10-2017 06:10 PM
bahaya nya..... lepas ni kena cri soft book je lh utk bb

Lain-lain Komen

Quote mh17 13-10-2017 10:53 AM
Mainan da reject mmg ptt buangla kak oi,lg mainan utk baby 1 smpi 3 thun tu plush toy..phm dak ape tu plush toy..nak bg hat kras2 tu bley tp mata ko kna awas ea..bkn ko lmparkan mainan tp ko 24jam pgg hp..

Minah - ibu anak 2
Quote intan_smsb 13-10-2017 11:08 AM
adoiiii kesian kat anak tu
lepas ni takyah la beli mainan jenis mcm ni
Quote akumak 13-10-2017 11:27 AM
rasanya tertinggal 1 gambar kot. gambar dia demo mcm mana jari anak tersepit
Quote missunguviolet 13-10-2017 11:37 AM
mna kayu nya..
Quote prettyuglybabe 13-10-2017 11:40 AM
dia sebagai ibu pun, tengok la mainan tu betul ke untuk usia anak..
kalau mainan untuk budak 5 6 tahun, ko bagi kat anak umur setahun lebih, mendapat la..
Quote krustykrab 13-10-2017 11:59 AM
ngeri tgk darah2 tu
Quote idakamaruddin 13-10-2017 12:04 PM
setahun 4 bulan tu

sama baya anak aku

adoiii
Quote Artemesiaa 13-10-2017 12:23 PM
Beli yang sesuai dengan umur supaya tak membahayakan
Quote MyNameIsIris 13-10-2017 12:27 PM
maknya pun mengeja... ALLAH jadi allh
Quote fishcracker 13-10-2017 12:46 PM
Sempat pulak nak snap gambo darah bagai macam bam jat
Quote Cyempaka 13-10-2017 03:18 PM
1. pening kepala aku baca ayat mak dia ni. tunggang langgang. singkatan sesingkatnya.
2. xpenah tgk mainan ni dan xtau mcmana dia berfungsi.
pendek kata aku tak paham apa yg berlaku.

Quote mieymiey 13-10-2017 03:22 PM
Takziah kak. Lepasni bagi mainan yang lembut-lembut jer la yer kak. Ngeri i tengok
Quote RatuDunia94 13-10-2017 04:07 PM
Budak2 kecik ni  payah diajar mainan2 ni.. Xdefaedah pon..
Quote SweetShera 13-10-2017 04:28 PM
dlm keadaan cemas pun sempat lagi tangkap gambar

tapi klu dpt membantu org lain apa salahnya...
Quote Felycya 13-10-2017 04:29 PM
Edited by Felycya at 13-10-2017 03:32 PM

Wicetnye ejaan !.

Sy da skor kmbg. Kmbg sy msam. Kmbg sy ska men wicet. Kmbg sy keci lg tp ske sgt wicet.
Quote tembikai 13-10-2017 07:05 PM
kesian baby...sakit..
mmg penting pilih toy yg sesuai mengikut umur anak...
Quote salmon-suki 13-10-2017 09:57 PM
MyNameIsIris replied at 13-10-2017 12:27 PM
maknya pun mengeja... ALLAH jadi allh

Tgk pic tu mcm muda je lg..masih alam wechat agaknya..tp da kawin awal,terberanak awal..sbb tu anak umur 1 thn diberi mainan keras mcm tu..sepatutnya infant kasi mainan y lembut2,x tahu ler budk2 umur tu semua benda dorg curious...parenting bkn stkt beranak,beli mainan tnpa ambil tahu ciri2 keselamatan semua..urmm...takziah utk baby tu..semoga cepat sembuh..
Quote MyNameIsIris 13-10-2017 10:02 PM
salmon-suki replied at 13-10-2017 09:57 PM
Tgk pic tu mcm muda je lg..masih alam wechat agaknya..tp da kawin awal,terberanak awal..sbb tu ana ...

betul2... setuju
tapi sebenarnya tak kira umur, yang tua pun jenis malas membaca
asal beranak je ikut naluri, orang tegur sikit meroyan... dengan disudahi ayat '... alhamdulillah baby i ok jeeeeeeeee'...
i memang malas nak menegur mak-mak orang tak kisah tua ke muda ka
anak korang, lantak
bila jadi gini, kita kesiankan je la... sian babyyyy.. gittew
Quote salmon-suki 13-10-2017 10:06 PM
MyNameIsIris replied at 13-10-2017 10:02 PM
betul2... setuju
tapi sebenarnya tak kira umur, yang tua pun jenis malas membaca
asal beranak je ...

Haah..sy da tgk ramai parents spesis asal anak x nangis,bg je jenis mainan pape pun..pstu anak gigit,sakit gusi ke ape,baru sebok nak kesah kan hal anak..kalau x,tangan tu duk tenung henset je smpai leka..anak jatuh ke luka le,nangis ke baru ler letak kejap fon tu...mak pak sama aje..beranak pndai pulak..jaga anak,hampeh!

Lihat semua komen(23)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.062391s Gzip On
To Top