Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Che Ta Kena Auta, RM50,000 Lesap Dilarikan Datuk

13-10-2017 10:15 AM|Oleh: Myra Rozi | Dilihat: 4609| Komen: 72

Che Ta pula yang kena auta kali ini selepas menjadi mangsa tipu seorang ahli perniagaan yang bergelar Datuk.

RM 50,000 hilang sekelip mata dan menurutnya penipu tersebut adalah individu sama yang menipu pasangan  Aeril Zafrel dan Wawa Zainal, baru-baru ini.

Foto: IG Che Ta
“Saya ingatkan saya seorang saja kena tipu, rupa-rupanya Aeril dan Wawa pun turut menjadi mangsa. Namun, saya tidak membuat laporan polis kerana tiada sebarang perjanjian bertulis antara kami.

“Banyak kali saya minta dia pulangkan wang itu, tetapi tidak ada sebarang maklum balas daripada pihaknya. Jadi saya malas nak perbesarkan isu ini,” katanya kepada Harian Metro.

Tambah Che Ta atau nama sebenarnya Rozita Che Wan, ini adalah penipuan terbesar yang berlaku kepadanya dalam penghasilan produk minyak wangi.

Foto: IG Che Ta
"Saya percaya doa orang teraniaya ini dimakbulkan Allah. Apabila saya reda, maksudnya saya halalkan duit itu. Biarlah dia menerima balasan daripada Allah.

“Hilang RM50,000 sekelip mata, Allah gantikan dengan rezeki lain pula. Cuma, saya terkilan dengan tindakannya yang sanggup berbuat sedemikian.

“Orang yang menipu ini hidupnya tidak tenang. Buktinya, sekarang dia menghilangkan diri dan tidak tahu berada di mana. Semua orang cari dia,” tambahnya.

Foto: IG Che Ta
Walaupun dia tidak mempunyai sebarang perjanjian bertulis, tetapi semua bukti pembayaran ada dalam simpanannya.

Tabahlah Che Ta! Semoga ada jalan penyelesaian terbaik nanti. -CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
2
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
2
Komen: 72
Komen

Previous : "Tajuk Tak Terang" - Fathia Latiff Tak Faham Maksud Cashless

Next       : Ramai Terasa Hati, Lagu Baru Zizi Kirana Sindir 'Ustazah Internet'?

Komen Terbaru

Quote _cikkiah_ 19-10-2017 08:33 AM
Rm50k tuu. Tambah sikit boleh buat rumah 700kps.

Lain-lain Komen

Quote ainashiqa 13-10-2017 10:16 AM
TABAHLA CIK TA..BANYAK LAGI DUIT KO..
Quote vanillaninja 13-10-2017 10:19 AM
Dashyat jugak la Dato' ni, senang2 je orang bagi heols duit without any written agreement.
Quote fofuler 13-10-2017 10:25 AM
Bagus che ta. Konsep redha dan akan digantikan dengan rezeki lain kekdahnye, boleh dijadikan contoh
Quote kiah_mai_pulak 13-10-2017 10:26 AM
Mmg Datuk2 ni nk tipu org dia target retis2 y x berapa nak cerdik tp ada duit,. Tu lah mkn dia
Quote merrissa 13-10-2017 10:40 AM
50 ribu ibarat rm50 je kat che ta...sebab tu xnk perbesarkan
Quote prettyuglybabe 13-10-2017 10:41 AM
pandainya bagi duit takde agreement
Quote mimi77 13-10-2017 10:43 AM
artis bg duit modal mmg xdak apa2 agreement ka?
Quote insulin 13-10-2017 10:49 AM
Positif Che Ta ni.
Quote batman_2007 13-10-2017 10:56 AM
Kesian che ta
Quote Linopot 13-10-2017 10:56 AM
Aku dah agak.. Ni mesti datuk yg sm tipu wawa ngan aeril.. Blh thn jgk che ta ye.. Rm 50k tu blh redha je.. Fuhh..
Quote mieymiey 13-10-2017 11:00 AM
Orang banyak duit macam Che Ta, alhamdulillah dia halalkan. RM50,000 tu. Tapi yerlah, dia tau jugak salah dia sendiri tak buat apa-apa perjanjian bertulis kan.
Quote ItisDD 13-10-2017 11:16 AM
Bertabahlah dgn dugaan ye che ta

Tp x per, che ta byk duit
Quote Aduradura 13-10-2017 11:18 AM
Kawan tak kawan, len kali sgt penting ade black & white..... tapi sib baik RM50k je,celah gigi che ta je la kot...tapi utk marhaen, RM50k , gaji setahun tuu....
Quote -electrifying- 13-10-2017 11:33 AM
dia buat 50k tu mcm xde apa je
Quote shailyvelera 13-10-2017 11:37 AM
org kaya gitulah pesenya....cer klu kita yg kena...menangissss setahunnn
Quote nuralisa 13-10-2017 11:41 AM
so skrg minyk wangi che ta dah x de ek?
Quote makton 13-10-2017 11:44 AM
fofuler replied at 13-10-2017 10:25 AM
Bagus che ta. Konsep redha dan akan digantikan dengan rezeki lain kekdahnye, boleh dijadikan contoh

terpaksa la redha uols... takde pilihan sbb dah takde hitam putih..
mmg salah sndiri la. cuba kalau ada perjanjian perniagaan tu, harus cheta seret ke mahkamah
Quote idakamaruddin 13-10-2017 11:54 AM
tetibe posting yg ni br nmpk humble dr seorang nama che ta

yg lain tu more humble brag jah

btw ecah comel sgt gmba peluk abg nye tu


Quote Modngengade 13-10-2017 11:56 AM
che ta ni memang bimbo....cash la kan

Lihat semua komen(72)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
Kategori Berkaitan
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.060758s Gzip On
To Top