Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Tatu Lain Tak Ada Ke Bodoh?"-Netizen Pertikai Betis Lelaki Tertulis Kalimah Allah

12-10-2017 10:40 AM |Dilihat:3009| Komen: 20
Kalau begini gayanya nak buat macam mana lagi agaknya? Nak kita berfikiran positif lagi ke kalau terang-terangan ianya menghina Islam.

Sebuah video yang dimuat naik oleh Shamsul Kamal ini didakwa terjadi di Jalan Yap Kwan Seng, Kuala Lumpur. 

Dalam rakaman berdurasi 10 saat tersebut, seorang lelaki dilihat memakai baju berwarna putih, topi dan seluar pendek.


Tengok pula di betisnya. Cacahan tatu yang bertulisan kalimah Allah! Ini sudah melampau sampai nama Tuhan pula dipermain-mainkan.

Tidak dapat dipastikan lelaki berkenaan berbangsa apa, tapi yang penting ia seolah-olah sengaja dilakukan untuk menimbulkan provokasi.

Dari gayanya, lelaki tersebut nampaknya langsung tidak berasa bersalah. Selamba berjalan dan memakai seluar pendek, sudah pasti dia tidak kisah jika orang lain nampak tatu tersebut bukan?

Netizen yang melihat video ini masing-masing marah dan kebanyakannya mempetikaikan tindakan lelaki tersebut.

"Dah tak ada benda lain ke kau nak cacah kat betis kau, bodoh!"
"Pihak berwajib tak nak ambil tindakan ke apa? Ini sudah lebih, agama Islam dihina."
"Semoga betis kau berkurap tak lama lagi."

Setakat ini masih tiada penjelasan tentang identiti lelaki berkenaan. Kalau terjadi depan mata, agakanya apa tindakan yang anda akan lakukan? -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 20
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote anisanim 17-10-2017 07:18 PM
Provokasi secara terang2...huhu..

Lain-lain Komen

Quote tupaiterbang 12-10-2017 10:53 AM
dia berani sebab dia tau melayu xde teloq nak amik tindakan sewajarnya
Quote myakayina 12-10-2017 11:13 AM
melampau betul..
Quote EncikRhoma 12-10-2017 11:18 AM
tupaiterbang replied at 12-10-2017 02:53 AM
dia berani sebab dia tau melayu xde teloq nak amik tindakan sewajarnya

hanya mampu rakam dan viralkan di fesbuk
Quote nisako 12-10-2017 11:41 AM
bodoh.........................................
Quote BoongaKertas 12-10-2017 12:17 PM
mmg nampak sgt heols nak provok ni..semoga diberikan hidayah memeluk Islam.
Quote BukanPenjilat 12-10-2017 12:23 PM
Mungkin bosan dah hidup di dunia kot. Nak try alam kubur plak
Quote Lipton 12-10-2017 12:28 PM
kurang ajar..mohon jakim amik tindakan...
Quote missinpiece 12-10-2017 12:43 PM
Saje nak provoke
Quote pakderis 12-10-2017 01:52 PM
provokasi yang jelas dan pabila org islam bangkit mereka kata racis
Quote krustykrab 12-10-2017 02:08 PM
tupaiterbang replied at 12-10-2017 10:53 AM
dia berani sebab dia tau melayu xde teloq nak amik tindakan sewajarnya

lagi2 pulak ramai acah2 melayu tp tak percaya tuhan, sini pun ramai.



Quote tupaiterbang 12-10-2017 02:19 PM
pakderis replied at 12-10-2017 01:52 PM
provokasi yang jelas dan pabila org islam bangkit mereka kata racis

kalau kt Indon, apek ni kepala dia dengan badan dia dah dipisahkan
Quote tagas 12-10-2017 02:49 PM
Kasi potong itu kaki
Quote trakea 12-10-2017 03:17 PM
tupaiterbang replied at 12-10-2017 10:53 AM
dia berani sebab dia tau melayu xde teloq nak amik tindakan sewajarnya

Melayu KL & Selangor macam engkau , macam shamsul kamal saja mereka tau tak berani. Korang sama lemah dengan indon sebab korang keturunan pendatang indon kurun ke19
Quote trakea 12-10-2017 03:19 PM
Muslim  bukan melayu di malaysia pula....laaagi la lemah
Quote idakamaruddin 12-10-2017 03:25 PM
mana ayahanda 3 line ni

xde ke yg tangkap budak ni

ayah rani kulup apa cer

yusof azmi apa cer

Quote lolita737 12-10-2017 03:33 PM
saja cari pasal..
Quote wunan88 12-10-2017 07:05 PM
kita bakor
Quote boyagombak 12-10-2017 07:31 PM
Potong kakinya dan bagi CT Kossim makan kaki bau bangkai Cina komineh
Quote zorrro_03 13-10-2017 12:14 AM
Tunggu masa je ni....   korang dengar khabar laa esok lusa apa jadi...

Lihat semua komen(20)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.054382s Gzip On
To Top