Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis

Lepas Pengacara, Mat Dan Sekarang Jadi Pelakon Pula

11-10-2017 12:25 PM|Oleh: Myra Rozi | Dilihat: 3119| Komen: 40

Personaliti terkenal, Mat Dan dah mula berjinak-jinak nak jadi pelakon pula.

Semuanya bermula bila dia mula menceburkan diri dalam bidang lakonan dengan membintangi satu filem pendek yang kini sedang dalam penggambaran.

Foto: IG Mat Dan
"Saya baru terbabit dalam lakonan sebuah filem pendek sebab saya hendak ceburkan diri dalam bidang lakonan pula,” katanya kepada Bernama.

Kefasihannya dalam bercakap loghat Terengganu menjadikan dirinya popular sekelip mata.

Pengacara program  “Mat Dan Kaki Jalan”  yang membawa penonton mengembara ke destinasi menarik di Malaysia ini juga sudah berkahwin dengan seorang gadis Terengganu.

Foto: IG Mat Dan
Mat Dan atau nama sebenarnya  Kareef Daniel Abdullah, 27, ada menjalankan perniagaan produk gel rambut atau pomade dengan jenama ‘J.Tac by Mat Dan’.

"Jenama pomade ini bersempena ayat ‘semat jetak’ dalam loghat Terengganu yang bermaksud ‘sangat segak,” tambahnya.

Ditanya tentang impian, Mat Dan ada terfikir untuk menjadi usahawan budu hipster.

Foto: IG Mat Dan
"Dulu masa mula-mula jadi selebriti saya memang terfikir untuk buat produk berasaskan budu tapi hanya sekarang baru kita nak mula buat budu hispter."

Semoga maju jaya buat Mat Dan, tak sabar nak tengok lakonannya nanti. Mantap ke tidak agak-agaknya? -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 40
Komen

Previous : Syukur, Mell Sakura Band Sahkan Peluk Islam

Next       : Penat Tok Vida Melaram Pakaian Hot Tapi Tak Dapat 'Bercakap'

Komen Terbaru

Quote innocentsangat 21-10-2017 12:30 AM
Mamaperdana replied at 20-10-2017 10:35 PM
Betul sangat tue.. Mcm ngok jah, dtg ganu masa musim tengkujuh. Dah teperangkap situ

Kira org putih basic.  Haha

Lain-lain Komen

Quote lifeline 11-10-2017 12:27 PM
retis kah beliau ini?
Quote Siput_Sawah 11-10-2017 12:36 PM

selebriti.................
Quote mommymonster82 11-10-2017 12:37 PM
Lah..mmg ada dah kn dia belakon dlm jkk tu?
Quote maryamamina 11-10-2017 12:56 PM
Murah rezeki mat dan ni, mcm2 program dia dpt
Quote ZeerZareeta 11-10-2017 01:11 PM
untung laa...
Quote sranua 11-10-2017 01:30 PM
Sedangkan melayu cakap cina pun boleh dapat diskaun..plg tidak pun senyuman. Ni lidah mat saleh dah macam lidah ganu..lagi lah rezeki si Mat Dang...
Quote cik_noreen 11-10-2017 01:35 PM
untungla.. just coz beliau mat salih yg pndai ckp ganu/bm.

cer melayu pandai loghat cockney ka xda pun meka heran kat sana
Quote alinone78 11-10-2017 01:55 PM
aku yang bertahun dok mesia pun kadang tak faham loghat ganu
Quote intan_smsb 11-10-2017 02:01 PM
naak belakun cerita apa
Quote archer13 11-10-2017 02:46 PM
org putih senang nk hidup kt malaysia... pandai bahasa local, kawin org tempatan mesti dh kena sanjung ngalahkan retis ... cuba ngko yg pegi tempat dorang
Quote nooriesz 11-10-2017 02:51 PM
archer13 replied at 11-10-2017 02:46 PM
org putih senang nk hidup kt malaysia... pandai bahasa local, kawin org tempatan mesti dh kena sanju ...

mereput la di kau disituu..
Quote MH3707 11-10-2017 03:17 PM
wa...tahniah...good luck mat dan
Quote iznanaziz 11-10-2017 05:14 PM
untung le ko mat dan
Quote chazey 11-10-2017 05:16 PM
archer13 replied at 11-10-2017 02:46 PM
org putih senang nk hidup kt malaysia... pandai bahasa local, kawin org tempatan mesti dh kena sanju ...

Bukan kat Malaysia jeh. Kat mana2 negara Asia uolllsssss.
Quote vanillaninja 11-10-2017 05:17 PM
But heols ni tak reti cakap proper BM kan? Cuma pandai cakap dalam loghat Terengganu je kan?
Quote tomaz 11-10-2017 05:26 PM
chazey replied at 11-10-2017 05:16 PM
Bukan kat Malaysia jeh. Kat mana2 negara Asia uolllsssss.

Tepat sekali
Quote barfi 11-10-2017 05:46 PM
Heolsss bukannya hensem pun. Mat salleh yg biasa2 jah
Quote tembikai 11-10-2017 07:32 PM
tahniah..moga terus berjaya.
Quote insulin 11-10-2017 07:55 PM
barfi replied at 11-10-2017 05:46 PM
Heolsss bukannya hensem pun. Mat salleh yg biasa2 jah

Nampak kepam...

Lihat semua komen(40)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
Kategori Berkaitan
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.074069s Gzip On
To Top