Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

"Orang Bukan Islam Minum Arak Itu Adalah Perihal Mereka"- Tun Mahathir

10-10-2017 04:27 PM |Dilihat:2292| Komen: 46

sumber : internet

Hampir sebulan isu Pesta Arak atau Festival Oktober menjadi kecoh sehingga kini masih hangat diperbincangkan.

Dalam hal ini, bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad berpendapat, tidak wajar dijadikan masalah berhubung isu orang bukan Islam minum arak.

Tun Mahathir dalam blog peribadinya berkata, "orang bukan Islam minum arak itu adalah perihal mereka, apa yang penting mereka jangan timbul masalah kepada orang lain atau memandu kereta ketika mabuk."

Sementara itu, beliau menggesa golongan muslim harus lebih mengambil berat masalah sosial kaum sendiri khususnya masalah dadah di kalangan orang muda yang memperlihatkan kaum Melayu lebih ramai berbanding orang Cina dan India. 

"Orang Melayu berkata jaga tepi kain sendiri. Tentukan kita jangan minum bir dan kita tak ambil dadah. Itu lebih baik daripada pecah botol bir." - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 46
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote -electrifying- 11-10-2017 03:55 PM

jemal ni kaya mne la dia dapat dana lobi boss2 gangster

Lain-lain Komen

Quote sebu1 10-10-2017 04:35 PM
Betul le ape Tun det kate
Quote tripleid 10-10-2017 04:40 PM
setuju..melayu x minum arak pn,bab buat jenayah,rogol,sumbg mahram tetap #1 jgk
Quote Amina_Mirza 10-10-2017 04:51 PM
Betullah tun cakap tu. Yg dok sibuk butthurt tu kenapa? Si jamal ni kalau tak bertindak bodoh memang bukan jamal lah. Sampai abg jamil mampus jamal tetap gini gamaknya.
Quote nisako 10-10-2017 05:17 PM
hmmm. Malaysia kan Negara berbilang kaum... so normal le bukan islam nak minum..........
Quote trakea 10-10-2017 05:22 PM
tripleid replied at 10-10-2017 04:40 PM
setuju..melayu x minum arak pn,bab buat jenayah,rogol,sumbg mahram tetap #1 jgk

Kepala kurap lu. Sumbang mahram paling ramai orang kafir la walaupun mereka bukan majoriti kaum di malaysia
Quote gibrana 10-10-2017 05:22 PM
mirzan mahathir adalah seorg islam?
Quote trakea 10-10-2017 05:23 PM
Bodohnya pak nyanyok tu. Sebab kafir kat sini terlebih jerman la orang islam takut kena langgar pemandu mabok
Quote trakea 10-10-2017 05:27 PM
sebu1 replied at 10-10-2017 04:35 PM
Betul le ape Tun det kate

Bodoh. Nak suruh melayu saja elak dadah. Tapi kaum lain tak payah jauhi dari dadah pulak
Quote mamarock 10-10-2017 06:13 PM
Tun Mahathir dalam blog peribadinya berkata, "orang bukan Islam minum arak itu adalah perihal mereka, apa yang penting mereka jangan timbul masalah kepada orang lain atau memandu kereta ketika mabuk."

Betul lah tu. Bukan Islam dibolehkan minum arak, tapi ada hadnya. Jangan sampai mabuk dan mendatangkan bahaya kepada orang lain.
Quote dodolgemok 10-10-2017 06:15 PM
Betul tu, negara berbilang bangsa ugama, xperlu nak halang org lain minum tonggang bagai. Alangkan filistin yg ummah puja tu pon ada pesta oktoberfest, ni pulak malaya.
Quote pulauturtle 10-10-2017 06:15 PM
Islam pula bileh sembelih lembu depan hindus kan?

Apa yg ko merepek lobai?
Quote RatuDunia94 10-10-2017 06:49 PM
Org mulayu isle suci murni kan selfish..
Quote Joannalee 10-10-2017 08:23 PM
Btl tu tun m kata
Quote teen_angelJB 10-10-2017 08:26 PM
Bukan setuju.. Tp pesta ini di adakan mmg anjuran bukan islam..
Tp yg slacknye tkt org islam yg sibuk mengimarahkn majlis..
Tgk.. Yg buat kj bodoh pun org islam kite..
Quote taikor 10-10-2017 08:30 PM
yamseng menyamseng amalan yg seronok...
Quote borrow 10-10-2017 09:06 PM
org nk merokok ka , minum arak  ka . lantak deyols la.

Yg penting jgn di GALAKKAN . like siar iklan rokok kat tb & berpesta arak .

Lobai pun dh tolak ansur kan , kasi kedai juai arak & pub2 hiburan pun vley bukak. Jgn la over.
Quote tobby 10-10-2017 09:54 PM
tak la dia nak bantah san miguel
Quote Mary_jane 10-10-2017 10:03 PM
Meriah nya mod tolak kredit.
Quote zorrro_03 10-10-2017 10:39 PM
Orang dh kata kan.  Nak melantak arak sampai muntah boleh je.  Buat dalam rumah masing2. Nak pesta apa kejadahnya.  Kalau degil juga nak pesta kau gi ke negara yang banyak buat. Tak payah tunggu Oktober. Ini Tanah Melayu.

Lihat semua komen(46)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.088866s Gzip On
To Top