Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Lacur Anak Untuk Langsaikan Hutang

9-10-2017 11:22 AM |Dilihat:1966| Komen: 38

sumber : internet

Dua wanita termasuk seorang ibu telah ditahan polis di Lawas, Limbang, Sarawak semalam kerana disyaki melacur anak kandungnya berusia 14 tahun untuk melangsaikan masalah hutang.

Memetik laporan Bernama, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak Datuk Dev Kumar berkata, tangkapan pertama dilakukan pada pukul 2.15 petang di Jalan Liaw Kim Liu, Lawas, melibatkan suspek berusia 30 tahun yang merupakan ibu kandung mangsa.

"Tangkapan kedua pada pukul 3.05 petang apabila polis menangkap wanita berusia 45 tahun yang juga pemilik karaoke di sebuah kedai di Jalan Haji Matussin, Lawas," katanya dalam kenyataan.

Tambah Dev, polis sedang dalam proses mengenal pasti identiti dan memburu lelaki yang didakwa merogol remaja perempuan itu.

"Kedua-dua suspek akan dibawa ke Pejabat Daerah Lawas pagi esok untuk permohonan reman dan kes disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan dan Seksyen 43 (1) (a) & (d) Akta Kanak-Kanak 2001," katanya.

Jelas beliau, mangsa yang tidak lagi bersekolah membuat laporan di Balai Polis Lawas pada pukul 10.55 pagi tadi dengan bantuan ketua kampung tempat mangsa tinggal.

"Mangsa mendakwa ibunya mempunyai masalah kewangan yang serius akibat terlalu banyak berhutang dan meminta dia mengikut lelaki terbabit ke sebuah hotel di Lawas."

Sebelum ini mangsa dikatakan cuba merahsiakan insiden tersebut, akhirnya melaporkan kejadian tersebut kepada ketua kampung di kawasan tempat tinggalnya.- CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 38
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote melayu.asli 13-10-2017 12:57 AM
Normal la dik di Sarawak darul kaya hasil perot bumi melacor dik.

Selepas hasil perot bumi nye dicuri dan disedot Semenanjong.....maka melacor lah warga Sarawak untuk bayar hutang.

Lain-lain Komen

Quote should 9-10-2017 11:30 AM
Kanak kanak dilacurkan tak de wang
Quote chinta89 9-10-2017 11:58 AM
ibu dia baru 30 tahun. knpe x lacurkan diri sendiri je? kenapa paksa anak?
Quote Themilo 9-10-2017 11:58 AM
puki maknya dah kepam & busuk, anak pulak yang jadi mangsa.
Quote nisako 9-10-2017 01:05 PM
bodoh tul ibu dia......................
Quote JDT 9-10-2017 01:09 PM
Bagus budak ni, berani bertindak dan tak mendiamkan diri.
Quote awanearisu 9-10-2017 01:18 PM
kesian adik ini. mujur ketua kampung bertanggungjawab untuk membantu bila dia mengadu.
Quote slavehunter 9-10-2017 01:40 PM
Kadang tak sangka ada mak or bapak yang macam ni.
Quote shamsadis 9-10-2017 01:46 PM
soh mak dia bunuh diri je lah
Quote devilito2 9-10-2017 02:03 PM
ibu ayam....
Quote Joannalee 9-10-2017 02:08 PM
Patut mak die La yg pegi melacur.. bru 30 thn Bergetah lg.. ape suruh budak 14 thn... vavi betul ...
Quote cheergirlz 9-10-2017 02:11 PM
sedih dgn masa depan adik nie...ada ibu yg tak bertanggungjawab...bapak dia mana??
Quote ell768 9-10-2017 02:16 PM
x guna punya mak..
Quote Modngengade 9-10-2017 02:34 PM
chinta89 replied at 9-10-2017 03:58 AM
ibu dia baru 30 tahun. knpe x lacurkan diri sendiri je? kenapa paksa anak?

kakak syak fookey emaknya dah los lobos....

Quote niena90 9-10-2017 02:48 PM
Ko muda lg kan? Apsal x lacurkan diri ko? Pehal plak pergunakan anak, BODOH!???
Quote abangadek 9-10-2017 02:51 PM
mudanya omak.. baru 30an.. awat hang tak memuki...yg p juai anak pasepa bengapppp
Quote lexania 9-10-2017 03:09 PM
Oh my.... sampai hati mak dia buat anak sendiri mcm ni
Quote mieymiey 9-10-2017 03:22 PM
Lahanat nyer jenis mak macamni. Sanggup korbankan anak. Bangang!
Quote mamarock 9-10-2017 03:22 PM
Naluri ibu sanggup mempertahankan & melindungi anak. Pelik ni.
Quote CrowneGlory 9-10-2017 03:37 PM
nasib baik sempat selamat kalau x menambah statistik ramai anak harom jah kat sana...

Lihat semua komen(38)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.098964s Gzip On
To Top