Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Jamal Yunos Pecahkan Lebih 100 Botol Bir Depan Bangunan SUK Selangor

5-10-2017 02:25 PM |Dilihat:2568| Komen: 91

sumber : sedutan video Malaysiakini

Ketua Gerakan Baju Merah, Datuk Seri Jamal Md Yunos dikenali ramai dengan tindakan agresifnya dalam usaha menunjukkan ketidakpuasan hati terhadap sesuatu isu khususnya berkait dengan sistem pentadbiran kerajaan negeri Selangor.

Sepertimana yang kita ketahui sebelum ini, beliau pernah membawa keranda dan mencampak tong di hadapan bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di Shah Alam untuk meluahkan kemarahannya tentang masalah bekalan air yang kerap berlaku di kawasan Lembah Klang dan Selangor. 


Memetik laporan KiniTV, hari ini beliau sekali lagi bertindak memecahkan lebih 100 tin bir di hadapan bangunan SUK berhubung masalah penganjuran pesta arak atau Festival Oktober di Selangor yang dikatakan mendapat kelulusan daripada kerajaan negeri Selangor.  

Hadir bersama kira-kira 20 orang penyokongnya sambil membawa beberapa peti minuman keras dan tukul besi pada jam 10.15 pagi. Jamal berkata, pihaknya membantah sebarang penganjuran pesta arak di Selangor.

Pemimpin Umno itu turut memberikan amaran kepada pentadbiran Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Azmin Ali supaya tidak mengambil mudah terhadap penganjuran pesta itu selain melarangnya diadakan di Selangor.- CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 91
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Defcon2 6-10-2017 04:02 PM
Simunggu replied at 6-10-2017 02:07 PM
bagi pecah arak semalaysia...lagi bagus...mcm negara beruani tak ada 1 titik arak dalam negara...
...

Jangan setakat berani cakap saja. Suruh parti kesayangan kau tu buat. Haramkan terus arak di Malaysia ni.

Ini kilang arak dirasmikan oleh orang umno juga. Sebahagian menteri umno pun kaki mabuk.

Depan penyokong mereka pakai songkok tinggi dan bertakbir. Tapi di belakang mereka duk tonggang arak.  

Kau dah penyokong umno lain kena tipu je hidup-hidup.   

Lain-lain Komen

Quote brown_pupil 5-10-2017 01:04 PM
Gebang kuat.. ko try pecah depan kilang carlsberg dgn kilang heineken tu.. nak lagi up, ko try pecah depan istana selangor.. ada bran?
Quote zorrro_03 5-10-2017 01:10 PM
lepas tu kau bawak gi mana tukul tu tok?  
Quote bit 5-10-2017 01:13 PM
Nak tanya mcm mana Jamal jamban ni boleh dpt arak byk byk? Org Islam kan dilarang membeli arak siap berkarton karton lagi
Quote bit 5-10-2017 01:16 PM
Kesian la dekat staff yg kena bersihkan kaca kaca tu semua,
Quote memeque10 5-10-2017 01:21 PM
TweetPinMail
SHAH ALAM: Sungai Besar Umno division chief Jamal Md Yunos today created a stir outside the Selangor state government office when he turned up with crates of beer which he later smashed up in protest of the Better Beer Festival 2017.
Today I want to send all these beers to Selangor Menteri Besar Azmin Alis office.

He and his gang can drink all they want inside but not anywhere outside, The Star reported the Red Shirts leader as saying outside the closed gates of the office building in Seksyen 14, Shah Alam.

Utusan Malaysia had earlier reported Azmin as saying the Selangor government would not prevent the beer fest from being held in the state.
However, the menteri besar denied giving approval for the Better Beer Festival 2017 to be held in the state after the Kuala Lumpur City Hall (DBKL) had rejected the organisers application for the event last month.

In a statement issued by the Selangor Menteri Besars office, strategic communications director Yin Shao Loong had said that it was an utter lie that Azmin had approved any beer festival and disregarded police advice.
We challenge Utusan Malaysia to produce proof that he had said any such thing.

Jamal and his men had turned up about 10am this morning and dumped the crates of beer outside the gate. He then took a hammer and smashed up the beer crates and bottles which were pasted with a logo bearing Better Beer Festival 2017.
According to The Star, after crushing the beers, Jamal walked back to his vehicle without saying anything further.
He also ignored a security officers attempts to get him to clean up the mess.

Quote flesh 5-10-2017 01:23 PM
thread dah ada da, kau takyah nak 'belanja' topic yg dah ada .


Quote lonely_surina 5-10-2017 01:23 PM
Kalo dia neh jd mb xtahu laa mcm mn..
Quote flesh 5-10-2017 01:27 PM
bit replied at 5-10-2017 01:13 PM
Nak tanya mcm mana Jamal jamban ni boleh dpt arak byk byk? Org Islam kan dilarang membeli arak  ...

benda simple apa sussah sangat ke nak pikir? suh je member dia bangsa cina keling beli. selori pun pun boleh dapat.


Quote mummyAS91 5-10-2017 01:27 PM
cara nii bukam selesaikan masalah... kesian org yang kene buat pembersihan tu. menyusahkan
Quote martiena 5-10-2017 01:27 PM
kemaruk nk jadi MB.......
Quote prettyuglybabe 5-10-2017 01:38 PM
bila nak mampus dia ni..
Quote flesh 5-10-2017 01:38 PM
mummyAS91 replied at 5-10-2017 01:27 PM
cara nii bukam selesaikan masalah... kesian org yang kene buat pembersihan tu. menyusahkan

kesian je apa pekdah?
kau pi la tolong bersihkan.

sembang lebih
Quote MatDeghem 5-10-2017 01:39 PM

















Quote MatDeghem 5-10-2017 01:41 PM



Quote xy_daen 5-10-2017 01:48 PM
Sampah dia ni..
Quote Nenasketum 5-10-2017 02:02 PM
Inilah 'pejuang' melayu.
Quote Siput_Sawah 5-10-2017 02:13 PM
dia mai dah...............................pembaziran itu perkerjaan SYAITON syaitan
Quote taji2906 5-10-2017 02:14 PM
dah la sampah.. buat sampah plak.. perangai buat semua org menyampah.. sampah mutlak tul dia ni..
tak boleh amik tindakan ke buat onar dpn pejabat negeri ni?
Quote AbukRokok 5-10-2017 02:21 PM
kemain jamal ber oktoberfest
sayugia diingatkan meminum membuat mnegedar dan membeli arak pun berdosa

Lihat semua komen(91)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas (Portal)
 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.116859s Gzip On
To Top